Dagens bästa...

Status
Stängd för vidare inlägg.
Dagens bästa är att jag varit och tagit cellprov som jag borde gjort tidigare men inte kommit mig för att boka tid för (har två riskfaktorer för cancer så jag tar varje år per läkares ordination). Efter det var det dags för mammografi som heller inte blivit av av diverse skäl. Tack till @tanten och @pulkaskurk som hjälpte mig att få tummen ur! :D
 
Att mina älskade vovve inte är döende i cancer som jag befarade. Han har en rejält stor knöl i magen, men ultraljud och röngen visade att det var en stor fettknöl. Älskade gammelgubbe!

(På andra plats kom en överraskande utbetalning på 400 kr på någon trafikskadeförsäkring. Vet inte varför, men tack!)
 
Knuffar upp tråden genom mitt inlägg och, ursäkta uttrycket men, min dag har varit så jävla bra och det är så skönt att kunna säga det eftersom livet verkligen varit/är mindre bra nu.

Idag har jag varit hos en kompis som vågade ta kontakt med mig i min sorg och det var precis vad jag behövde.
Vi var ute med hennes hästar, solen sken och det var så mysigt! Ska inte säga att jag red, jag åkte mest :p men det blev både trav och galopp, utöver skritten, och jag bara njöt. Hoppas den här känslan får sitta i ett tag nu.
 
Dagens bästa är att jag och dottern lyckades få bort en hiskligt ful köksö med vidhängande spishäll. Trots att vi glömt skruvdragaren och trots att det inte var en vanlig stickkontakt utan en fast koppling.
 
Det här är en så härlig tråd!


Idag var årsdagen av min älskade hästs avlivning, och äntligen kan jag tänka på henne och minnas allt fint utan att hjärtat hotar att sprängas av sorg. Bara det är en stor lycka. :love:

Sedan har nya lägenheten äntligen börjat kännas ordentligt som hemma, och min hund är frisk och glad. :bump:
 
Idag var årsdagen av min älskade hästs avlivning, och äntligen kan jag tänka på henne och minnas allt fint utan att hjärtat hotar att sprängas av sorg. Bara det är en stor lycka. :love:

Vad skönt det måste kännas att kunna tänka tillbaka på alla fina stunder ni haft!
 
Jag sitter här och gläds åt gårdagens bedrift på ridbanan. Min 4 åring som först haft planerad vila och sen haft muskelproblem gjorde igår den bästa skänkelvikning jag någonsin presterat tillsammans med en häst.
 
Dagens bästa hittills är att hästen var så mysig och att jag fick mig ett ordentligt och härlig skrattanfall!:D
 
Dagens bästa än så länge är att jag dels fick hem beställningen på blöjor till sonen från hans VC så han klarar sig ett bra tag framöver (han är snart 8 år och behöver fortfarande blöjor, och då är dom gratis) och att jag precis fick ett sms om att mitt paket med nya tränset har ankommit till matbutiken så jag kan hämta ut det. Och det absolut bästa för dagen är om det passar :bump:
 
Gårdagens bästa - att jag kom iväg till gymmet efter middagen. Och dagens bästa - att jag sov så himla bra i natt tack vare att jag var på gymmet igår och arbetade bort alla spänningar ur rygg och axlar. Jag är gravid i v. 28 och de senaste 10 dagarna har varit tuffa med en hel del värk och inte så bra sömn. Jag har trott att det bara är att vänja sig men det verkar faktiskt som att jag kan hålla det i schack om jag håller igång med styrketräningen :)
 
Den här dagen blev inte alls som jag hade tänkt mig, tyvärr till det sämre.
Men dagen bästa var de goda biskvierna jag köpte med mig efter lunchen. Kunde inte bestämma om jag ville ha vanlig eller päron, så jag tog en av varje som jag glatt mumsade i mig. Jag är nog biskvioman!
 
Dagens bästa är att jag fick flytta mitt pass på jobbet imorgon till på söndag istället. Lugnare och mindre att göra på söndag än imorgon. Blir ju även mer betalt iom OB tillägg. Win Win! :)
Nu har jag dessutom bara 6 jobbpass kvar innan jag får gå hem och vänta på vårt första barn som är beräknat till den 19 juli. :bump:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag var uppe vid sju, kom på att jag glömt ladda permobilen och bokade färdtjänst. När färdtjänstchauffören kom pulsande i 20 cm snö...
Svar
1
· Visningar
480
Senast: IngelaH
·
Skola & Jobb Jag behöver få input över hut jag ska göra, så skapar en tråd. För ett år sedan fick jag ett jobb inom kommunen med hjälp av lönebidrag...
2
Svar
35
· Visningar
2 219
Senast: Enya
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 124
Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har...
2
Svar
39
· Visningar
6 039
Senast: mars
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Mat till kräsen liten valp
  • Akvarietråden IV
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp