Dagens bästa...

Status
Stängd för vidare inlägg.
Dagens bästa var att det hann ljusna innan vi gick ut på morgonpromenad fastän klockan bara var 05.38 och att det inte hunnit mörkna (dock skymma) när vi gick på kvällsrastning vid halvnio.

Att gå ut på långpromenad med Frej med vår havanaisekompis och hans husse.

Att få gå och lägga mig och få sova nu :love:
 
För några dagar sedan blev kollegavännen hotad av en man när hon var ute och delade post. Det var mycket(!) obehagligt. Nu idag så pratade chefen och skyddsombudet med henne om det och det hela hanterades otroligt bra, de tog allt extremt seriöst osv. De andra kollegor som fått höra om det här har också reagerat precis så som jag vill att de ska reagera i sådana här situationer. Det känns så skönt, för tyvärr tror jag inte att det var sista gången det hände något sådant här.
 
Att det gick så bra att "främlingsträna" min främlingsrädda hund, som när allt kommer omkring nog ändå inte är så rädd för folk ändå.

Det var en jättetrevlig kille som agerade främling och sedan hittade vi en till manlig främling som vi spontantränade lite med. Också väldigt trevlig. Det är kul att prata med trevliga människor!
 
Dagens bästa är att de ringde från ett extrajobb jag är väldigt intresserad av.. :nailbiting: Jag såg annonsen för sent när den kom ut så jag hann inte söka, men skickade in ändå och sa att jag var intresserad ifall de skulle ha framtida behov. Idag ringde dem och jag har precis skickat över referenser. Nervöst läge :nailbiting:
 
Dagens bästa, har äntligen fått på mina nya sommardäck som jag längtat. 😍😍😍

D40B8350-7F8D-4E9C-B6D3-896FCCF796D3.jpeg
 
Idag kom ena favoritkollegan fram till mig på morgonen, viftade med ett papper och sa "Vad fan har du gjort?!". Jag var helt övertygad om att vi fått något klagomål på att jag delat post helt fel eller så, men han lurades bara :D I själva verket var det precis tvärt om, en person hade hört av sig till företaget för att hen upplevt mig som så otroligt trevlig igår när jag delade post där. Sådant är verkligen inte vanligt, men jag blev jätteglad av det.

Dessutom var andra favoritkollegan på jobbet idag, för första gången den här veckan. Han såg jätteglad ut när han sa godmorgon, sedan hade vi fullt upp tills det var dags att gå hem och då tog vi sällskap till tågstationen som vanligt. Men ja, bara att han var på jobbet gjorde mig på otroligt gott humör och delvis tack vare det så gick allt tokigt bra idag. Viss skillnad mot övriga dagar den här veckan som bara känts sega och dumma :p
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag var uppe vid sju, kom på att jag glömt ladda permobilen och bokade färdtjänst. När färdtjänstchauffören kom pulsande i 20 cm snö...
Svar
1
· Visningar
467
Senast: IngelaH
·
Skola & Jobb Jag behöver få input över hut jag ska göra, så skapar en tråd. För ett år sedan fick jag ett jobb inom kommunen med hjälp av lönebidrag...
2
Svar
35
· Visningar
2 206
Senast: Enya
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 089
Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har...
2
Svar
39
· Visningar
6 003
Senast: mars
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp