Dagens kvart

• Hemmet
  • Trådstartare Trådstartare farin
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 612
  • Visningar Visningar 16 091

Bukefalos 30 år!

Så mycket energi av en extra ledig dag! Igår dammsög jag, plockade i ordning i en bokhylla, slängde massa gamla papper som ingen vet varför jag haft dem kvar alls...
Idag åker jag ut till landet, kommer behöva dammsuga där med. Hoppas överskottsenergin håller i sig till dess!

Hämtat en hel massa spån till hästarna hos en granne som just blivit klar med veden. Så nu kan de sova gott och mjukt hela sommaren utan att det kostar mig mer än två rullar sopsäckar!

Ja just ja, jag skrev färdigt en motivering till en bidragsansökan jag gruvat mig för att göra i typ en månad...

Lååååååååååååååååång kvart, putsat 3 halvfönster och 2 helfönster + 3 av skjutdörrarna i min pensionärskuvös, pust!
Nu är det bara 4 skjutdörrar och 2 skjutfönster och 1+1 av hel o halvfönster kvar. ska aldrig mera ha en drygt 40kvm stor veranda

Måndag: vek ihop tvätt. Rensade ogräs

Tisdag: Dammsugit, rensade ogräs och fyllde på blomjord, handlade lite, hämtade paket

Onsdag: Hämtade paket, tankade bilen, köpte ägg på hönseri/gårdsbutik, städade av I badrummet

Idag torsdag: tvättat sambons nya kläder, tagit ut sopor

I fredags klippte sambon gräsmattan och idag har vi hjälpts åt att vattna blommor ute och inne, tvättat och hängt upp två maskiner tvätt, helstädat kattlådan, bäddat rent, slängt sopor och bytt handdukar och badlakan 😊.

Längesen jag skrev här nu men idag ska jag vika tvätt och tvätta en ny tvätt! Skriver jag här så blir det av :p Ska även jaga på min familj om att ta bort sina grejjer från bänken i köket som inte ska vara där.

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka