Dagens kvart

• Hemmet
  • Trådstartare Trådstartare farin
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 612
  • Visningar Visningar 16 089

Bukefalos 30 år!

Räknas kvartarna om det är kvartar jag delegerat ut till mina barn att göra? :cool:
Skämt åsido.

Jag har en kvart kvar idag, städa köket. Har skjutit på det hela dagen men nu har jag skrivit det så nu kommer jag känna mig tvungen att göra det.

Räknas kvartarna om det är kvartar jag delegerat ut till mina barn att göra? :cool:
Skämt åsido.

Jag har en kvart kvar idag, städa köket. Har skjutit på det hela dagen men nu har jag skrivit det så nu kommer jag känna mig tvungen att göra det.
Du får smyga igång dem med varsin egen kvart. Ni skulle hinna massor ju 🤩

(Och en bra vana att få in tidigt tror jag, om det inte kommer naturligt för en.)

Du får smyga igång dem med varsin egen kvart. Ni skulle hinna massor ju 🤩

(Och en bra vana att få in tidigt tror jag, om det inte kommer naturligt för en.)
Haha, ja. Ibland delegerar jag ut punktstädning åt ungarna utöver deras vanliga uppgifter. De kommer inte undan att lära sig städa i det här hushållet :D

Men 15 minutrarna tänkte jag hålla för mig själv, måste sätta den rutinen och det kommer ta tid.
Jag tog mig faktiskt till köket igår kväll, tyvärr var det disk kvar som behövde tas omhand så jag hann inte städa djupare än så. Men det blev gjort!

Varit på vift så idag jobbade jag ikapp

15 min golv ✔️
15 min kök ✔️

Eftersom jag hade två minuter kvar av tiden efter dammsugning blev det även vattentorkning av köksgolvet. Den effekten hade jag inte väntat mig 😄

Jag ska försöka hoppa in här tänker jag. Får se hur det går…

Men idag har jag iallafall lagt mer än en kvart på att lägga in skärmtidsspärrar för jag sitter alldeles för limmad i min telefon så jag hoppas att det ska hjälpa en del. Apparna är inte totalspärrade, men det är rejält mycket krångligare att komma in i dem och likadant med att komma in i spärrappen för att ändra inställningarna. Fast det är rätt störigt att inte notiserna syns för nu blir det att jag slösar skärmtid på att kolla om jag har fått svar på inlägg och meddelanden så där hade det varit bättre med synliga notiser så jag inte hade behövt öppna apparna i onödan.
Jag har låtit bildappen vara öppen för där är sådan kaos så varje minut jag lägger där på att sortera tycker jag räknas som nytta trots skärm

Sytt kanterna på några tygpatchar som legat i en halv evighet, tvättat en maskin tvätt och slängt en den delen av pappersåtervinningen som fick plats i sopkärlet. Jag fattar verkligen inte varför de har ett litet kärl för pappersförpackningar i ett hus med 30 lägenheter?! Det är ju fullt på nolltid trots att inte alla lägenheterna är uthyrda :banghead:

Jag har plockat undan en massa kläder som låg överallt och hängt in dem i garderoben samtidigt som jag har letat efter Violetts kong. En kvart och mer ordning gjord, men fortfarande ingen kong

Nu behöver jag komma tillbaka till ordning igen!
Satte timern på en kvart och plockade undan saker som låg på fel ställe. Fick nog undan det mesta som har en plats, men efter flytt är det fortfarande mycket som inte fått sin plats än. Tror det kommer gå åt några kvartar till detta, men en kvart får vara tillräckligt idag 💪😊

Tillbaka från semesterresa och i vardagsrutinerna. Så nu är det dags att ta tag i dagens kvart. Strukit och lagat ett par byxor.

Möblerade om i en del av sadelkammaren där nu enbart grimmor ska hänga! Blev inte färdig trots att dottern hjälpte till då vi båda är och har varit rätt förkylda ett tag. Men det är en början!

Jobbar hemifrån idag och lyssnade på en inspelad föreläsning från i somras. Passade bra att damma av skåp och hyllor under tiden, cirka 20 minuter.

Ska också lägga en kvart av min fritid idag, behöver förbereda inför tvätt i morgon och bädda rent sängen, plocka ihop handdukar, hundfiltar mm, och sortera tvätten så det går fort i morgon 😊

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka