Dagens kvart

• Hemmet
  • Trådstartare Trådstartare farin
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 612
  • Visningar Visningar 16 091

Bukefalos 30 år!

Dagens kvart tog en hel del längre tid än 15 minuter, men har nu rensat en låda med gamla fjärrkontroller, gamla telefoner, gamla kameror med tillhörande laddningssladdar och annat gammalt. Hittade en batteriladdare till AA och AAA som jag glömt att jag hade 👍 och fick undan mer halvgamla sker som låg på en hylla i närheten, att spara till nästa rensning 😄

Gått igenom en låda med röra. Slängt två trasiga hölurar. Och lite annat.
Och rensat papper IGEN. Det tar visst aldrig slut.
Sen det vanliga. Rensat kattlådan, disken.
Även lagat mat och gjort semlor.
Vattnat blommor och snyggat till där det behövts. Torra blad.
Vad mer?

Igår blev det ingen kvart. Idag däremot betydligt längre än en kvart, min garderob fick sig en rensning :up: Tog ut kläder, torkade rent hyllor, rensade ut ett 20-tal plagg, vek in allt i bra ordning. Har dock sparat underklädeslådorna till en annan dag.

Dagens kvart blev lite längre då jag gjort morgondagens sysslor pga dubbelpass på jobbet :). Så sopor uttagna, blommor och växter vattnade, bäddat rent, helstädat i kattlådan, bytt handdukar och badlakan samt kört och hängt upp ett par omgångar tvätt :).

Dagens kvart la jag på ytterligare ett par lådor. En del som ska till elektronikåtervinning, en hel del pappersåtervinning, plast och skräp. Och bättre ordning på det som ska vara kvar 👍

Idag letade jag efter en tensapparat till en kompis hemma och det fick mig att få tummen ur och skruva ihop byrån där jag till slut hittade den, 12 år gammal Ikeamöbel där "skruvarna" åkt isär. :)
Nyss när jag kom hem tog jag mig i kragen och bytte en lampa i hallen också.
Mycket stolt. :D

Min kvart (vet inte exakt hur längre blir lite nån 5 minuter här, nån 9 minuter där).
Har tagit tag i men ska fortsätta nu strax.
I ett hörn i köket som alltid samlar på sig massa bråte och diverse.
Det tar emot att ta ta tag i det på allvar. Men nu är jag helt klart igång och det är mycket mer städat redan!
Så skönt 💪

Dagens kvart
Parat i hop alla rena strumpor och det var många. Så nu slipper jag det när jag ska iväg. Sedan har jag kollat över vad som finns i frys och skafferi. Börjat på en inköpslista.

Uppföljande avrapportering ikväll?
Handlat, och halva berget har vikts, sen insåg jag att jag har torra kläder på torkställning o gick ner för att dricka kaffe, nästa kvart lite senare.
Vilket betyder att jag har komp att ta ut en annan dag eller var det inte så :idea: :angel::p

Senast ändrad:

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCXXXVII
  • Dejtingtråden 39
  • Valvaka!

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat