Dagens kvart

• Hemmet
  • Trådstartare Trådstartare farin
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 612
  • Visningar Visningar 16 091

Bukefalos 30 år!

La en kvart till i skrubben idag. Kom fram till den där värsta lådan som är knökfull med prylar som jag vet att vi aldrig kommer att använda igen, men som känns jättedumt att slänga för det är i fint skick, samtidigt som det är typ omöjligt att sälja och knappast någon som vill ha om man ger bort heller. En antihalkmatta till badkaret. En badrock. Tavlor gjorda av mina egna naturfotografier. Någon slags specialbeställd fönsterfilm men jag ångrade mig och satte upp en rullgardin istället.

Jaja... Kvarten tog slut och bebisen tröttnade så nu ligger allt i en hög på golvet i väntan på vad jag ska göra med det. Men jag vill INTE packa ner det i lådan och låta det ta upp förvaringsutrymme igen.

Dagens kvart blev att rensa och göra i ordning medicinskåpet och städa köket och preppa tvättmaskinen till imorgon bitti. Det här med dagens kvart är så briljant. Känner alltid att listan på saker är lång och blir liksom aldrig klar och nöjd. Men idag kände jag bara att jag gör min kvart (som blev 20-25 min) och då kände jag mig nöjd istället eftersom jag hann så mycket. Blir sån skillnad i mindsetet :) Så tack för denna tråd! :bow:

Nu är jag sjukskriven då jag är utbränd och får inte ha några krav på mig. Men jag gillar den här tråden så tänkte jag hänger på i min takt inför framtiden.

Idag fyllde jag diskmaskinen och diskade en stekpanna som fått stå för länge. Inte mycket och inte en kvart, men ändå något. Och jag satte i toalettrullen i hållaren i gästbadrummet.🙈:)

915DED9D-90D0-499D-BDAA-9BC908EF094B.webp
Min kvart idag blev städning i spishörnet. Blir fett och dammigt. Maken, som lagar det mesta av maten, steker gärna och mycket 😬

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

• Valvaka!
  • Dejtingtråden 39
  • Vad gör vi? Del CCXXXVII

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar