Dagens kvart

• Hemmet
  • Trådstartare Trådstartare farin
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 612
  • Visningar Visningar 16 091

Bukefalos 30 år!

Det blir att sätta upp en tavelhylla i sovrummet först (jag har precis fått borrfria fästen i posten), sedan kan vi eventuellt ta kylen. Hylla är mycket roligare! :D

Igen - den hyllan har bara stått i sovrummet och samlat damm i ett hörn upp mot väggen i flera år. Det är så fånigt.

Har ägnat mer än en kvart åt att fabriksåterställa gamla mobiler, vill inte lämna dem till elektronikåtervinning innan det är klart. Problemet är bara att mina telefoner byts när skärmen är spräckt eller trasig på annat sätt. Svårt att hitta till fabriksåterställningen då 🙈 klar med hälften, resten vet jag inte hur jag ska lösa.

Dagens kvart blir nog att vika tvätt. Det är det jag tycker är tråkigast. Ska dock även hämta veckohandlingen i stan och köpa spån, hästmat osv lite annat på granngården. Även marsvinen ska få städat. Så kanske får räkna in allt det i min kvart, allt tillsammans tar ju längre tid men ändå :p

Disk, plockat, sågat madrass, dammsugit sovrummet och hallen.
Vardagsrummet behöver också dammsugas. Vill ha så lite damm som möjligt helst.
Två tvättmaskiner, ink upphängning.
Kattlåda.

Gårdagens:
Rengöring ovanför kylskåpet. Kategoriserat sladdar så enkelt att hitta rätt sladd till rätt manick. Mössen har haft det som sitt vardagsrum så kastade en träskål som var kissad i.
Disk, kattlåda.

Brukar försöka dammsuga på tisdagar men jobbar ju dubbelpass (extra pga sjukdom) så det fick vara och slappa istället mellan arbetspassen och nöjdast var nog hankatten som annars hade sprungit och gömt sig 😆. Men jag har hämtat upp beställda matvaror från CG och plockat in :).

Jag lyckades göra även småhyllorna och limmade även kråkskallen som jag tänkt ta itu med länge... dessvärre lekte kisse iväg med sparvskallen någonstans och jag orkar inte leta ikväll. :o

Jag inser att jag hela tiden låter bli att ta itu med sovrummet. Det är så dumt, det är egentligen inte så illa.

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka