Dagens kvart

• Hemmet
  • Trådstartare Trådstartare farin
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 612
  • Visningar Visningar 16 093

Bukefalos 30 år!

Kom på idag att jag eventuellt får besök i morgon! Första känslan var panik, innan jag kom ihåg att alla kvartar jag gjort gör att jag inte måste panikstäda inför besök.

Dagens kvart har jag lagt på att städa badrummet och nu är det tillräckligt bra för att släppa in folk. Den här kvarten gör verkligen skillnad 😊

Kom på idag att jag eventuellt får besök i morgon! Första känslan var panik, innan jag kom ihåg att alla kvartar jag gjort gör att jag inte måste panikstäda inför besök.

Dagens kvart har jag lagt på att städa badrummet och nu är det tillräckligt bra för att släppa in folk. Den här kvarten gör verkligen skillnad 😊
Så skönt! Jag känner precis samma - nöjet av att få besök brukar drunkna helt i ångesten och paniken av att behöva vara vaken hela natten och städa, nu känns det faktiskt nästan lugnt. <3

Samma här. Om jag inte har tidspress och bara min egen (eller några) box att mocka.
Att göra det på tid och som yrke var lite annorlunda. :)

Minns när jag jobbade i stall och morgonfodrade, släppte ut hästar, mockade 30 boxar, strödde och sopade samt la ut foder på max 1,5 timmar - annars blev man lynchad. Vilket tempo! Sedan efter jag slutade jobba med hästar och bara hade mina två egna kunde jag flera år senare fortfarande förvånas över hur många boxar jag hann på den tiden, när två boxar plötsligt tog en kvart. :rofl:

Hmm vi får se vad dagens kvart blir. Jag jobbar idag så jag kommer att städa och greja där hela dagen (i stall), och just nu provkör jag min nya robotdammsugare/mopp. Är löjligt nöjd med att kunna följa den i en app, min gamla bara kör randomly in i grejer xD

Ingen kvart igår men desto längre idag; städade av I kök och badrum, hängde upp lite filtar från soffan som gått på snabbtvätt, dammsög alla golv och trapp, våttorkade i nedre hallen, köket och badrummet. Tog ut sopor och hämtade ut paket och småhandlade i närbutiken 😊.

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka