Dagens kvart

• Hemmet
  • Trådstartare Trådstartare farin
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 612
  • Visningar Visningar 16 094

Bukefalos 30 år!

Dagens kvart x 2 gick till att dammsuga bilen. Tillfredsställande när det blir så stor skillnad 🤩 men vore kanske rimligt att dammsuga bilen mer än två gånger per år ändå?
Eventuellt blir det en kvart inomhus senare idag också, om energin som solen ger håller i sig ❤️🌞
Men eller hur! Helt otroligt när det väl händer lixom hehe!

Dagens kvart gick åt till att försöka rengöra sätet på passagerarsidan i bilen. Stallkamraten råkade spilla cola när hon liftade med mig i söndags. Det blev en mörk fläck när det torkat in. Hoppas jag fått bort den.
Har oxå gett fåglarna lite extramat, tagit hand om tvätten samt röjt inför morgondagens städning.

Ingen speciell kvart igår faktiskt. Men idag har jag lagt rätt i soffan och startat dammsugaren. Han ska få dammsuga hela undervåningen och skura hall och kök. Ska även tvätta en maskin och hänga den tvätten. Ska även klippa klorna på stora hunden, klippte på taxen igår kväll.

Igår tömde jag ett skåp på tomma glasburkar. Det tog inte en kvart, men har varit en sån där sak jag tänkt på länge men inte kommit till skott med. Sen är det så lätt gjort!

Idag har dessa glasburkar, plus plast och kartong, burits ut till sopsorteringen. Diskmaskinen är fylld och startad.
Efter jobbet ska jag se till att plocka rent på flera av de plana ytor som blir saksamlare, och torka av dem. Sen är jag nöjd 💪😊

Dagens kvart blir att tvätta och tumla en maskin och vika den och det jag tvättade och hängde igår. Ska lägga rätt lite i soffan och torka tvrumsborden också. Men blir det inte idag :)

Det blev utejobb idag också, har räfsat gräsmattan, som är en sorglig syn efter vinters hundkissande och valpbus. En och annan grop behövde fyllas igen, imorgon ska det dressas och sås i gräsfrön.
Inomhus blev det bara vanliga dammsugningen av sovrum och badrum, och så har jag vattnat blommorna 🌸

Igår borstade jag hundarna, fyllde en kompostpåse, väl packat, med hundhår.
Idag har jag dammsugit...
Tvättar hundfiltar.

Det är den tiden på året när jag funderar på om nästa hund ska vara en pudel 😄
Eller om jag behöver en ny dammsugaren? Eller bara dammsuga oftare?

Roboten är helt värdelös när det är mycket hår 🙁

Hjälptes åt att ta in ett gäng backar ved igår. Bäddat rent (sambon och jag hjälptes åt), bytt handdukar och badlakan, helstädat kattlådan och tagit ut sopor idag.

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

• Lämplig kattras?
  • Kattbilder #10

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka