Dagens kvart

• Hemmet
  • Trådstartare Trådstartare farin
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 612
  • Visningar Visningar 16 093

Bukefalos 30 år!

I helgen rensat gardetober samt några plastbackar. Det kåndes som det blev ett genombrott när backarna försvann.
Och så skönt att ha koll på allt i garderoben och alla kläder man har där är kkäder man gillar och passsar bra. Har gjort en kasse med saker som är för stort som jag ska kolla om jag kan sy in.

Kvällen gick fort - trodde jag skulle hinna med massor.
Men hade i alla fall tvättstugan så körde tre maskiner tvätt. Bla sådant som rensades ut från garderoben häromdagen som jag ska försöka göra mig av med.
Lämnade också ett paket på Ica med ett armband jag sålt på vinted

Idag tog jag tag i att dammsuga lägenheten, sopa trapphuset samt skura allting efteråt, Känns skönt då jag skjutit upp det i över en vecka. Jag startade även en tvättmaskin och sedan torktumlaren, men kommer nog inte vika tvätt idag.

Tvättat, bytt i sängen och hängt upp tvätten, se passade jag på att välta ett glas med light saft över köksbänken, ner via diskmaskinen o på golvet, så nu är det städat oxå.

Idag har jag gjort två kvartar 💪
Tvättat och hängt tvätt, städat diskbänken, fyllt och kört diskmaskinen före jobbet.
Plockat vissna blommor och blad från alla krukväxter och varit ute med alla typer av sopor/återvinning efter jobbet. Och rensat hallbyrån från saker som hamnat uppepå där på sin väg till sin rätta plats. Nöjd!

Vikt tvätt, städat bilen invändigt, rev ut allt .skurade alla mattor.I morgon blir det tvätt på utsidan om det inte regnar

Tvättat vinterjackor och kappor 👍
Fortsatt med evighetsjobbet att få bort såna där klistriga dämpare på insidan av skåpsdörrarna i köket. Nu är det mindre än hälften kvar, men fy fasen vad de är svåra att få bort 🙁
Dammsugit överallt. Och rensat bänken vid tvättmaskinen. Tog cirka 4 kvartar men jag ligger nog fortfarande back...

Äntligen blev det en dagens kvart. Eller flera stycken, men jag ligger efter. Tvättat hälften av fönstren i växthuset samt fixat fodringsschema för stallet fram till oktober (står i kollektivstall). Väldigt nöjd 😊

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka