Dagens mest otacksamma inlägg

Japp, otacksamt.

Jag tycker inte att man har "rätt" att bestämma vad andra ska ge bort i present.
Jag brukar fråga min syster inför födelsedag och jul om hon önskar sig något särskilt, men det är inte självklart att jag köper det hon sagt eftersom jag ibland hittar på något kul själv. Och vet om vissa upprepningsbara presenter jag kan ge varje år om det är så.
Oftast blir jag jätteglad över vad hon hittar på också - någon gång kanske inte jättekul men tanken är god och oftast kan jag använda det jag får och då är det ju bra.

Att ha krav på presenter tycker jag är oförskämt och förmätet - man försöker liksom "bestämma" vilken prislapp det ska vara på gåvan också.

Vi gjorde listor när jag var barn. Släktingar sa vad de ville köpa för och mamma sa att det här vill X ha och det här vill Y ha. Gjorde så med de vuxna också, alla fick vad de ville ha och alla köpte för det de ville. Alla glada.
 
Vi gjorde listor när jag var barn. Släktingar sa vad de ville köpa för och mamma sa att det här vill X ha och det här vill Y ha. Gjorde så med de vuxna också, alla fick vad de ville ha och alla köpte för det de ville. Alla glada.
Det var då. Idag vill många människor inte bli tillsagda av andra vad de ska köpa. De vill bestämma själva. Själv.
 
Det var då. Idag vill många människor inte bli tillsagda av andra vad de ska köpa. De vill bestämma själva. Själv.

Ok.......vi har fortfarande listor och ringer varandra och frågar. Men, så är kanske vår släkt något omoderna.
Har man idétorka så är det ju det bästa sättet. De flesta barn gillar ju att göra listor.
Som @Lipperta säger så kan man köpa efter sin förmåga enligt listan eller inte.
 
Ock sånna människor skulle jag bli så trött på så de kan hålla sig hemma :)
Löjliga människor...
Fast varför är man löjlig bara för att man inte uppskattar att få en inköpslista i handen?

I vår familj väljer vi själva vad vi köper till varandra. Det är liksom lite nöjet i det hela för oss - annars kan du ju börja föra över pengar bara.
 
Fast varför är man löjlig bara för att man inte uppskattar att få en inköpslista i handen?

I vår familj väljer vi själva vad vi köper till varandra. Det är liksom lite nöjet i det hela för oss - annars kan du ju börja föra över pengar bara.

Nej men det är löjliga när man gör en stor grej av att få/ge en present. Men i vår familj är vi överens om att vi hellre vill ha npgot vi vet att vi vill ha hellre än att få en ful kylskåpsmagnet du inte alls vill ha som du kastar(slöseri med penggar)/har på kylskåpet bara för att släktingen måste se hur mycket du uppskattar gåvan.

En del av familjen är väldigt petiga och vad man än köper är det fel, köper du en choklad ask ett år så var det en jättegod nöt choklad och det var sååå gott med nötter i chokladen och det var synd att det var så lite choklad så nästa år köpte jag en chokladask med bara nötchoklad i och då var det dåligt för det blev så samma.

Min pojkvän fick en bas i julklapp av sin mor och han vill sälja för han använder inte och den är värd mycket men hans mamma blir tårögd bara han nämner det så hon ville ta tilllbaka julklappen (:rage:) ,nu ligger basen på vinden och blir förstörd av fukt och kyla, allt för att mamma inte ska bli ledsen. Hur löjligt som helst, ta till baka en julklapp...vem fan säger ens det? En gåva är väl en gåva.
Visst han borde kanske ''man up'' men det är ju lilla kära mamma...

Jag som känner mormor och mamma bäst i vår familj får ofta frpgor om vad de vill ha, så jag svarar något jag vet de vill ha. Mormor fick in skottkärra ett år för jag visste hennes var sne så en annan släkting frågade vad hon ville ha samt hur mycket de ville lägga på presenten. Funkar utmärkt.
 
@Lipperta Vi känner varandra så pass väl att vi kan välja fina och genomtänkta presenter till varandra istället för kylskåpsmagneter :).
 

Liknande trådar

Relationer Med risk för att framstå som småsint eller snål.. Here we go. Min mans syster har fyra barn i varierande ålder från 5 upp till 15. Vi...
3 4 5
Svar
85
· Visningar
7 470
Senast: MJLee
·
Övr. Barn Hur mycket jag än söker runt hittar jag ingen med samma problem som jag. Jag vet inte vad jag ska göra, mina barns far som jag är...
Svar
13
· Visningar
2 619
Senast: Och_Aye
·
Äldre Varning för långt och rörigt inlägg :p Jag har alltid haft svårt för barn. Väldigt svårt. Vi snackar panik. Har aldrig varit speciellt...
2
Svar
21
· Visningar
3 345
Senast: Grazing
·
Övr. Barn Antar att denna tråden passar bäst här eftersom det gäller dotterns födelsedag. Hur gör ni när ni firar? Jag har vuxit upp med att man...
Svar
17
· Visningar
1 982
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp