Dagens nagellack!

Skriver här i tråden för här lär alla nagellacksnördar hänga ;)

Har i några år haft Ridge Filling Base Coat från Seche Vite + Fast Dry Top Coat från samma märke. Tycker de varit riktigt bra. Det vita underlacket jämnar ut ojämnheter och jag tycker färgen fästs bra på det. topplacket har gjort nageln stenhård och jag har kunnat ha vissa gånger upp mot en vecka utan att fylla i flagor. Med tanke på stall och skitigt jobb osv så är det riktigt bra med andra ord.
Men nu köpte jag nytt av båda sorter för några veckor sedan och jag tycker naglarna håller skitdåligt. Underlacket är tunt och blaskigt, och toplacket ger inte alls samma härdningskänsla som det brukar göra. Är det nån som vet om de ändrat nåt?
 
Lekte lite.
 

Bifogade filer

  • IMG_20220527_083328.jpg
    IMG_20220527_083328.jpg
    107,7 KB · Visningar: 50
Nu är jag kass på typ allt men jag har verkligen inte fått tippmallarna att funka. Det är jättesvårt att få precis rätt mängd polygel tycker jag, men det kanske är lättare för andra som har mer talang än vad jag har 🙂 Jag tycker det är lättare att bygga på fri hand
Jag har aldrig testat, tror jag skulle behöva en mall 😬😂
 
Du är så himla duktig. Önskar att jag kunde ha fina naglar också, älskar känslan när jag varit och fixat dem på en bra salong men det händer kanske högst en gång vartannat år pga mitt jobb 😑
Tack! Ja, det är en speciell känsla när de är fräscha och nyfixade! :love: Så tråkigt när jobbet hindrar en från sånt! :(
 
Efter 1,5 vecka med blåa naglar har jag nu bytt till lila. Jag tyckte att denna färgen var väldigt svår att få rättvis på bild, men tycker ändå att bilden speglar färgen hyfsat.
H&M - She's a beauty

F8F7A944-E522-40B9-AD73-205691CDE097.jpeg


(Vänligen ignorera mina nagelband, speciellt mittenfingret :o )
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Det här med parfymer. Hur vet man vilken man gillar när man sniffar på någon i en parfymaffär som luktar av alla andra parfymer? Och hur...
2 3
Svar
50
· Visningar
2 014
Senast: Sassy
·
Relationer Jag går och funderar och undrar lite om det finns roliga solskenshistorier om relationer som återuppstått? Jag har tex ett ex sen...
2
Svar
22
· Visningar
1 920
Senast: lingonben
·
Tjatter Ok, då börjar vi. Trots massiv röstning för LH Cosmetics så tänker jag suga på den karamellen och istället öppna Essies kalender fram...
61 62 63
Svar
1 242
· Visningar
56 591
Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
24
· Visningar
1 928
Senast: Hazel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp