Dagens nagellack!

281627271_938472666921300_61554488840597601_n.jpg


Essie - Fifth Avenue
 
Jag måste verkligen ta tag i att fixa mina naglar men det är så drygt att bygga själv för det tar så lång tid för först måste jag få bort det gamla och jag lyckas aldrig forma det bra utan måste fila i evigheter efteråt :down: Jag har dock fortfarande inte lyckats gnaga av mer än två naglar! Hoppas att nästa omgång sitter lika bra!
Och detta lacket är också från samma länk som det chockrosa 🙂
3AB827FE-6B02-4D44-8FC4-AC19EB6A9757.jpeg
 
Har ni testat polygellack - förlängning? Jag är sugen på att testa men undrar om det är för svårt om man har noll erfarenhet!
 
Har ni testat polygellack - förlängning? Jag är sugen på att testa men undrar om det är för svårt om man har noll erfarenhet!
Jag håller på med polygel och själva byggandet är inte jättesvårt (men absolut inte så lätt som i reklamerna) utan det som har varit svårast för mig är att få dem att sitta kvar. Nu har jag äntligen hittat en kombination som funkar för mig och det är polygel från Ur sugar, baslack från mobray, primer från nagelgiganten och tippar under. Det är jättenoga med att preppa naglarna innan för annars lossnar det, och med fel produkter så lossnar det oavsett hur noga man än är
 
Har ni testat polygellack - förlängning? Jag är sugen på att testa men undrar om det är för svårt om man har noll erfarenhet!
Jag kör akryl nu, men jag började med polygel och sen gel. Polygelen är nog enklast om man aldrig gjort egna naglar innan, och jämfört med akryl är det ju lättfilat också, så man kan lätt fila till naglarna när det blir fel. Tycker absolut du ska testa om du är sugen!
 
Jag håller på med polygel och själva byggandet är inte jättesvårt (men absolut inte så lätt som i reklamerna) utan det som har varit svårast för mig är att få dem att sitta kvar. Nu har jag äntligen hittat en kombination som funkar för mig och det är polygel från Ur sugar, baslack från mobray, primer från nagelgiganten och tippar under. Det är jättenoga med att preppa naglarna innan för annars lossnar det, och med fel produkter så lossnar det oavsett hur noga man än är
Jag kör akryl nu, men jag började med polygel och sen gel. Polygelen är nog enklast om man aldrig gjort egna naglar innan, och jämfört med akryl är det ju lättfilat också, så man kan lätt fila till naglarna när det blir fel. Tycker absolut du ska testa om du är sugen!
Tack för svar! Då kanske jag vågar mig på att testa. Jag skulle vilja ha lite längre naglar men fortfarande ganska korta - leker mycket i sandlådorn och så vidare 😂. Köper ni från Amazon? Tänkte starta med billigare kit där UV-lampa ingår!
 
Tack för svar! Då kanske jag vågar mig på att testa. Jag skulle vilja ha lite längre naglar men fortfarande ganska korta - leker mycket i sandlådorn och så vidare 😂. Köper ni från Amazon? Tänkte starta med billigare kit där UV-lampa ingår!
Om du har råd att förlora pengarna ifall det märket du köper först inte passar dina naglar så hade jag absolut provat! Jag började med Mobrays startkit med lampa och det funkade helt okej förutom att naglarna lätt lossnade. Om du känner att du vill fortsätta så kan du ju köpa en bättre lampa sedan. En vän till mig tog över min billiga lampa och den funkade inte alls till henne gellack från nagelgiganten (vet inte den var med andra märken), troligen var den för svag. Så det kan vara bra att tänka på.
Jag har köpt både från amazon, cdon, wish, aliexpress och lite överallt för att hitta något som passade mina väldigt kinkiga naglar.
 
Tack för svar! Då kanske jag vågar mig på att testa. Jag skulle vilja ha lite längre naglar men fortfarande ganska korta - leker mycket i sandlådorn och så vidare 😂. Köper ni från Amazon? Tänkte starta med billigare kit där UV-lampa ingår!
Jag köper från Indigo Nails när det kommer till nagelbyggande, samma märke som salongen jag gick till förut använde. Det är ju ändå kemikalier så vill använda säkra saker, vill helst undvika att utveckla allergier och få otrevliga reaktioner! :nailbiting:

Superviktigt att produkterna aldrig får komma i kontakt med huden ändå (speciellt inte härda mot hud!) jag har t.ex blivit lite överkänsligt mot polygel/gel på grund av tidigare slarv. :(
 
IMG_20220526_154414364_HDR~2.jpg

H&M "Space race"

Tre lager. Det var täckande på de flesta naglar med två lager, men alla fick ett tredje när vissa behövde det. Hoppas detta håller hyfsat bra iaf!
Mina tumnaglar är superkorta och jag målar en del av fingertopparna. :cautious: Jag är ju van vid att naglarna sticker ut iaf några mm och brukar därmed inte ha problemet med att jag målar fingertoppar istället för bara naglar. De har skivat sig något extremt och fortsätter att gå av långt ner. Det känns naket. :cry:
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har haft ont i ländryggen i några år nu på morgonen när jag vaknat (stel och öm i musklerna ffa) men det har blivit så att säga...
Svar
14
· Visningar
565
Senast: Ramona
·
Kropp & Själ Det här med parfymer. Hur vet man vilken man gillar när man sniffar på någon i en parfymaffär som luktar av alla andra parfymer? Och hur...
2 3
Svar
50
· Visningar
2 045
Senast: Sassy
·
Relationer Jag går och funderar och undrar lite om det finns roliga solskenshistorier om relationer som återuppstått? Jag har tex ett ex sen...
2
Svar
22
· Visningar
1 969
Senast: lingonben
·
Tjatter Ok, då börjar vi. Trots massiv röstning för LH Cosmetics så tänker jag suga på den karamellen och istället öppna Essies kalender fram...
61 62 63
Svar
1 242
· Visningar
56 825

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Lösa hundar
  • Aktivering/leksaker
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp