Dagens nagellack!

Jag panikbyggde om naglarna i lördags för jag skulle på bröllop och nu har en lillfingernageln och halva pekfingernageln lossnat 😫
 
Jag håller med!! Jag kämpar och kämpar med mina naglar men får dem aldrig bra trots att jag har byggt i säkert två år vid det här laget. Målat har jag gjort sedan 2012 men allt annat än halvtaskig ombre blir fult. Jag har helt enkelt noll talang 😅
Tack så mycket! Jag förlitar mig mycket på flitigt filande för att få dem snygga. Lägger bara på mycket små mängder produkt i taget också, det är lättare tycker jag. Tycker många gellack är svåra att måla på jämt, brukar få fila till det med och avsluta med ett tunnt lager för att få det någorlunda bra. :)
 
Gnagt en massa på höger hand, nära att det gick överstyr 😅 på vänster har pekfingret fått offra sig.
20220602_075043.jpg
 
Och sen blev det "Glass Me" effektpulver på det! Svårt att göra chromeaktiga pulver rättvisa på bild tyvärr, detta glänser jättemycket IRL och det skiftar i färg beroende på vinkel. :love:

Men typ såhär ser det ut:
Glassme7.jpg
 
Jag är så himla sugen på att få snygga naglar igen... Gelénaglar kommer inte funka men lite fint lack skulle man ju kunna unna sig iaf. Vilken är den absolut bästa gellacken som sitter som berget trots stallarbete och mycket slitage? Funkar även med en topplack med samma egenskaper.
 
Jag är så himla sugen på att få snygga naglar igen... Gelénaglar kommer inte funka men lite fint lack skulle man ju kunna unna sig iaf. Vilken är den absolut bästa gellacken som sitter som berget trots stallarbete och mycket slitage? Funkar även med en topplack med samma egenskaper.

+1 på den frågan! :laugh:

Målat lite utsparade naglar ett par gånger nu och det är såååå kul med snygga naglar igen efter att totalt ha ignorerat dem och haft superkorta/nedbitna jättelänge. Men de blir ju fula så fort efter målning! :cautious:
 
Mina naglar ser fullkomligt förjävliga ut igen efter att jag gnagat av både förlängningen och mina egna naglar 😞 Fick dessutom slipa framtänderna när jag var hos tandhygienisten förra veckan för de var så söndergnagda 😞
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Det här med parfymer. Hur vet man vilken man gillar när man sniffar på någon i en parfymaffär som luktar av alla andra parfymer? Och hur...
2 3
Svar
50
· Visningar
2 015
Senast: Sassy
·
Relationer Jag går och funderar och undrar lite om det finns roliga solskenshistorier om relationer som återuppstått? Jag har tex ett ex sen...
2
Svar
22
· Visningar
1 921
Senast: lingonben
·
Tjatter Ok, då börjar vi. Trots massiv röstning för LH Cosmetics så tänker jag suga på den karamellen och istället öppna Essies kalender fram...
61 62 63
Svar
1 242
· Visningar
56 617
Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
24
· Visningar
1 928
Senast: Hazel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundrädda
  • Hjälp mig utvärdera rasförslag?
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp