Dagens nagellack!

Jag har beställt hem ett polygelkit nu och väntar med spänning. Men kan inte ni dela med er av lite tips om verktyg för att preppa innan? Jag har skaffat detta. Använder det märkliga verktyget till höger och putta ner nahelband och krafsar av.

Vad använder ni för att få bort små små taggar som sticker ut från sidan av nahelband som är för korta för att nå med sax?
 

Bifogade filer

  • image.jpg
    image.jpg
    301,6 KB · Visningar: 24
Efter x antal försök att få en beige-röd-svart ombre att fungera gav jag upp och gav mig istället på Indigo Nails gellack Eleganza.
Gillar färgen men det är ett aber att få på jämt och snyggt, måste målas supertunnt i flera lager och filas ner där det likförbannat ändå lägger sig ojämt men tillslut fick jag ordning på det!
20220707_224142.jpg
 
Jag har gett mig själv förbud att ändra naglarna i förtid, efter en vecka har jag utväxt men inga större ändringar får göras innan dess. Lägga till något eller köra mattlack är okej dock:

Är det dina egna naglar eller lösnaglar? Frågar mest för jag undrar hur du får dem att hålla. Jag har mina egna naglar och jag upplever att de slits så mkt varje gng jag tar bort lacket så jag försöker begränsa mig. Om man har lösnaglar så slits väl också den egna väldigt mkt vid byte? Hur löser du det?
 
Är det dina egna naglar eller lösnaglar? Frågar mest för jag undrar hur du får dem att hålla. Jag har mina egna naglar och jag upplever att de slits så mkt varje gng jag tar bort lacket så jag försöker begränsa mig. Om man har lösnaglar så slits väl också den egna väldigt mkt vid byte? Hur löser du det?
Det är lösnaglar. Mina naturliga naglar är helt värdelösa, de är väldigt tunna redan från början så de har aldrig gått att ha dem långa (plus att jag är nagelbitare och kan inte låta bli dem om de inte är skyddade). De slits en del av lösnaglarna men det spelar ingen roll för min del. Akryl fäster väldigt bra på mina naglar dock, vilket gör att de inte släpper utan jag kan bara lägga till ny akryl vid utväxten och fila ner toppen när de blivit för långa och så länge man gör så slits de knappt alls. De flesta av mina egna naglar är lika långa som lösnaglarna under akrylen, men de skulle ju gå av rätt snabbt om jag tog av akrylen och hade dem nakna.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Det här med parfymer. Hur vet man vilken man gillar när man sniffar på någon i en parfymaffär som luktar av alla andra parfymer? Och hur...
2 3
Svar
50
· Visningar
2 010
Senast: Sassy
·
Relationer Jag går och funderar och undrar lite om det finns roliga solskenshistorier om relationer som återuppstått? Jag har tex ett ex sen...
2
Svar
22
· Visningar
1 910
Senast: lingonben
·
Tjatter Ok, då börjar vi. Trots massiv röstning för LH Cosmetics så tänker jag suga på den karamellen och istället öppna Essies kalender fram...
61 62 63
Svar
1 242
· Visningar
56 558
Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
24
· Visningar
1 924
Senast: Hazel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2023 -den andra
  • Åka långt tåg med katt
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp