Några få pioner på gården blommade fortfarande fint på mamma dag igår och dessa såååå fina ruby cateyenaglarna valde jag till mammas ära då månadsstenen för juli ju är rubin
.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag har nog haft bara 4 dar som längst, ungefär så länge de suttit hos mig innan de riskerar att fastna i håret. Jag gör förarbete som man ska men få det att sitta i 1-2 veckor, då hade jag fått sitta på en stol enbart tror jag....Men nu plockar jag ju ändå av i och med jobb. Kanske att inte square sitter bäst, jag kaaanske borde prova almond men så långa naglar vill jag inte ha; square är ju bara de långa på migNi som har switch nails, hur länge får ni dom att sitta? Hur får ni de att sitta fast längs hela nageln så man tex inte fastnar i håret? När jag hade gelenaglar var det typ det allra värsta, när de släppt mot nagelbandshållet och man fastnade där när man drog fingrarna genom håret. Och iallafall 2-3 st var så direkt för mig. Svägerskan hjälpte mig sätta dit naglarna och det är första gången för oss båda, kanske vi gjort något fel?
När jag "trycker" på nån av de naglarna så känns det i nagelbandet som att de "rör" sig lite också, lite mysko känsla.. så antar nått blev knas med dom!
Mina sitter alltid minst 10 dagar, har haft dom 2,5-3 veckor som längst. Händer att jag får sätta om en eller två naglar första dagarna. Men när de växer ut lite fastnar jag absolut i håret. Jag rensade bland annat ogräs två timmar igår så jag är inte superförsiktig med dom, men det tar en stund att vänja sig tycker jag.Ni som har switch nails, hur länge får ni dom att sitta? Hur får ni de att sitta fast längs hela nageln så man tex inte fastnar i håret? När jag hade gelenaglar var det typ det allra värsta, när de släppt mot nagelbandshållet och man fastnade där när man drog fingrarna genom håret. Och iallafall 2-3 st var så direkt för mig. Svägerskan hjälpte mig sätta dit naglarna och det är första gången för oss båda, kanske vi gjort något fel?
När jag "trycker" på nån av de naglarna så känns det i nagelbandet som att de "rör" sig lite också, lite mysko känsla.. så antar nått blev knas med dom!
Jag har nog haft bara 4 dar som längst, ungefär så länge de suttit hos mig innan de riskerar att fastna i håret. Jag gör förarbete som man ska men få det att sitta i 1-2 veckor, då hade jag fått sitta på en stol enbart tror jag....Men nu plockar jag ju ändå av i och med jobb. Kanske att inte square sitter bäst, jag kaaanske borde prova almond men så långa naglar vill jag inte ha; square är ju bara de långa på mig![]()
Mina sitter alltid minst 10 dagar, har haft dom 2,5-3 veckor som längst. Händer att jag får sätta om en eller två naglar första dagarna. Men när de växer ut lite fastnar jag absolut i håret. Jag rensade bland annat ogräs två timmar igår så jag är inte superförsiktig med dom, men det tar en stund att vänja sig tycker jag.Men jag har haft switch nails konstant i ett år nu och kommer inte kunna sluta
![]()
Nja, jag brukar trycka dom så nära nagelbanden det går. Jag tar en klisterlapp som är så stor som möjligt för den nagel jag ska sätta fast på, jag jämför inte så det blir "samma".Jag funderade om det kunde vara att vi råkat sätta de för nära nagelbanden, så att det var därför jag fastnar i håret? I övrigt känns det ju typ som att ha gelnaglar gjorda på salong så himla lyxigt! Jag filade ner dom en del dock för jag pallar inte sååå långa naglar haha.
Får se hur länge mina sitter då. Funderar om jag ska sätta om de två jag fastnar i och se om det blir bättre.
Tar ni tejplappen samma storlek som nageln ni ska sätta dit eller tar ni den lite större?
Jag sätter mina press ons in en bit under nagelbanden (ca 1 mm kanske) så de fastnar aldrig i håret för det finns ingen exponerad kant. Hade blivit galen av att det! Så om man kan göra så utan att det gör ont (!) är det ett alternativ:Jag funderade om det kunde vara att vi råkat sätta de för nära nagelbanden, så att det var därför jag fastnar i håret? I övrigt känns det ju typ som att ha gelnaglar gjorda på salong så himla lyxigt! Jag filade ner dom en del dock för jag pallar inte sååå långa naglar haha.
Får se hur länge mina sitter då. Funderar om jag ska sätta om de två jag fastnar i och se om det blir bättre.
Tar ni tejplappen samma storlek som nageln ni ska sätta dit eller tar ni den lite större?
Mina sitter 1 vecka utan problem. Har haft dem 2 veckor också, men då blir jag nojig att det ska komma in smuts och gro under, så brukar byta efter 1 vecka.Ni som har switch nails, hur länge får ni dom att sitta? Hur får ni de att sitta fast längs hela nageln så man tex inte fastnar i håret? När jag hade gelenaglar var det typ det allra värsta, när de släppt mot nagelbandshållet och man fastnade där när man drog fingrarna genom håret. Och iallafall 2-3 st var så direkt för mig. Svägerskan hjälpte mig sätta dit naglarna och det är första gången för oss båda, kanske vi gjort något fel?
Aj det där är inte bra....Har själv bitit på naglarna och äntligen lyckats sluta! Hoppas du med kan lyckas så småningom. Vad har du beställt för SN?Har inte hängt med här för mina naglar ser ut såhärmen nu har jag beställt en omgång switch nails så får hoppas att det hjälper mig att ge fan i naglarna!
Visa bifogad fil 171122
Nej, det gör ontAj det där är inte bra....Har själv bitit på naglarna och äntligen lyckats sluta! Hoppas du med kan lyckas så småningom. Vad har du beställt för SN?![]()
Tack!Nej, det gör ontJag har bitit på naglarna i princip hela livet. Lyckats spara ut naglarna i omgångar, men så fort någon går av eller det blir någon flik på nagelbanden så är det kört och jag får börja om från början igen. Denna gången har det extra svårt att sluta också. Bra av dig att sluta helt! Det är skitsvårt!
Dessa beställde jag. Får hoppas att de inte blir för långa så de lossnar bara. Och att de sitter överhuvudtaget! Inte ens limmet nagelsalongen använder sitter på mina naglar
Visa bifogad fil 171137
Om de skulle vara alldeles för långa så går de att klippa och fila till rimligare längd. Jag klipper nästan alla mina SN för att jag inte klarar så långa naglar, än. Klipper med en nageltång för lösnaglar och filar sen försiktigt med en glasfil. Avslutar med topplack för att försegla kanten på nytt.Nej, det gör ontJag har bitit på naglarna i princip hela livet. Lyckats spara ut naglarna i omgångar, men så fort någon går av eller det blir någon flik på nagelbanden så är det kört och jag får börja om från början igen. Denna gången har det extra svårt att sluta också. Bra av dig att sluta helt! Det är skitsvårt!
Dessa beställde jag. Får hoppas att de inte blir för långa så de lossnar bara. Och att de sitter överhuvudtaget! Inte ens limmet nagelsalongen använder sitter på mina naglar
Visa bifogad fil 171137
Jag klipper också ibland, helt vanlig nagelklippare och vanlig fil, och slarvar med topplacket, det fungerar också hyfsatOm de skulle vara alldeles för långa så går de att klippa och fila till rimligare längd. Jag klipper nästan alla mina SN för att jag inte klarar så långa naglar, än. Klipper med en nageltång för lösnaglar och filar sen försiktigt med en glasfil. Avslutar med topplack för att försegla kanten på nytt.