Dagens nagellack!

Bukefalos 30 år!

Tadaa! Nu får vi se hur länge de sitter och om jag kan ge fan i att gnaga på kanterna för då lär de definitivt inte sitta kvar. Perfekt längd, men mina tummar är för platta så det gör rejält ont just nu 😕
IMG_6261.webp

Tadaa! Nu får vi se hur länge de sitter och om jag kan ge fan i att gnaga på kanterna för då lär de definitivt inte sitta kvar. Perfekt längd, men mina tummar är för platta så det gör rejält ont just nu 😕
Visa bifogad fil 171190
Du ser ut att eventuellt ha valt lite stora storlekar, om du upplever att dom lossnar kan du prova en storlek mindre. Tumnageln kan du tydligen värma lite (finns massor av tips hur på Facebook) och forma så den blir lite plattare, det ska inte göra ont 😊

Du ser ut att eventuellt ha valt lite stora storlekar, om du upplever att dom lossnar kan du prova en storlek mindre. Tumnageln kan du tydligen värma lite (finns massor av tips hur på Facebook) och forma så den blir lite plattare, det ska inte göra ont 😊
Jag vet, men de mindre storlekarna var alldeles för böjda 😕 Jag lyckades iallafall platta ut tumnaglarna genom att vrida till den fria kanten så nu gör det inte ont längre

Alla naglar sitter fortfarande där de ska! Men det känns väldigt obehagligt att de inte sitter helt orörliga. Gissar att det är för att det är en mjuk klisterlapp istället för hårt lim. Jag funderar på om det kan vara därför de sitter så bra på de flesta? Att de tål mer stötar just för att de ger med sig lite istället för att det blir tvärstopp som med limmade lösnaglar 🤔

Alla naglar sitter fortfarande där de ska! Men det känns väldigt obehagligt att de inte sitter helt orörliga. Gissar att det är för att det är en mjuk klisterlapp istället för hårt lim. Jag funderar på om det kan vara därför de sitter så bra på de flesta? Att de tål mer stötar just för att de ger med sig lite istället för att det blir tvärstopp som med limmade lösnaglar 🤔
Ja, de rör sig lite.
För min del så märker jag det inte längre. Vet inte om det bara är en vana eller om de sitter mer still när man fått in tekniken efter några gånger så att de sitter helt rätt.

Ja, de rör sig lite.
För min del så märker jag det inte längre. Vet inte om det bara är en vana eller om de sitter mer still när man fått in tekniken efter några gånger så att de sitter helt rätt.
Jag får se om jag vänjer mig också. Just nu så triggar det bitandet, men samtidigt blir det lite lättare att låta bli för jag vill inte att de lossnar.

—-

Idag lossande iallafall den första, men det gick snabbt att sätta tillbaka den så får se hur lång tid det tar innan nästa lossnar. Än så länge så är jag imponerad iallafall!

Igår började alla utom en (men den sitter rätt löst idag) lossna så jag tog bort dem och satte om dem så får se hur länge de sitter nu. Så de satt i fem dagar. Det är nog rekord för lösnaglar för mig, men jag hade hoppats på att de skulle sitta lite längre. Det går åtminstone snabbt och lätt att sätta dit dem jämfört med gellack!

Nu har jag fått sätta om tre till 😑 Provade att tvätta händerna i diskmedel och gnugga nageln med aceton innan jag satte på klisterlapparna så får se om det gör någon skillnad. Jag var trött på färgen också så jag målade om dem. Det blev häftigt, men inte särskilt blankt tyvärr
IMG_6698.webp

Fick sätta om ett gäng till igår och ett par tidigare i veckan så switch nails är ingen superhit här, men samtidigt så är det de lösnaglar som har suttit bäst. Jag kan inte bestämma mig för om jag ska köpa något mer set eller om jag ska gå tillbaka till bara gellack när naglarna börjar bli långa igen. Switch nails är ju helt klart snällare mot naglarna, men jag tycker inte alls om känslan när de rör på sig. Plus att i så fall så är ju alla pengar jag lagt på gellack i onödan

Fick sätta om ett gäng till igår och ett par tidigare i veckan så switch nails är ingen superhit här, men samtidigt så är det de lösnaglar som har suttit bäst. Jag kan inte bestämma mig för om jag ska köpa något mer set eller om jag ska gå tillbaka till bara gellack när naglarna börjar bli långa igen. Switch nails är ju helt klart snällare mot naglarna, men jag tycker inte alls om känslan när de rör på sig. Plus att i så fall så är ju alla pengar jag lagt på gellack i onödan
Fast röra på sig ska de ju inte i den bemärkelsen. Prova en annan form? Finns ju köp/sälj/bytesgrupp på fb så kan du testa till lägre pris? Bara en tanke :)

Fast röra på sig ska de ju inte i den bemärkelsen. Prova en annan form? Finns ju köp/sälj/bytesgrupp på fb så kan du testa till lägre pris? Bara en tanke :)
Det räcker med det yttepyttejättelilla de rör sig när det blir tryck mot tippen. Jag känner det både i själva nageln och uppe vid nagelbanden. Det är inte lika räligt som i början, men fortfarande en obehaglig känsla.
Vad heter den gruppen?

Det räcker med det yttepyttejättelilla de rör sig när det blir tryck mot tippen. Jag känner det både i själva nageln och uppe vid nagelbanden. Det är inte lika räligt som i början, men fortfarande en obehaglig känsla.
Vad heter den gruppen?
Aha så pass. Switch nails Unofficial byt/sälj :)

Jag har precis satt om alla naglarna nu. Tummarna har suttit jättebra, men resten har varit lite si och så. Och jag stör mig på att klisterlapparna är så små. För det är väl inte meningen att man ska ha klister bara i mitten? Tänker att de lossnar ännu lättare om kanterna är klisterlösa? Så nu har jag fått pussla med de små klisterlapparna och sätta dubbla på flera naglar för att få kanterna att fästa också

Liknande trådar

• Färganalys och mode
  • Hur besvärlig kund får man vara?
  • Hoka
  • Ny frisyr!

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat