Dagens nagellack!

Bukefalos 30 år!

Gå med i communityt på fb! Igår mellan 17 o 19 var de 2 för 3! Och så får man chans att köpa dagen före de andra på släpp
Nä, det får räcka med dessa 😂 Jag ska ta tag i att prova ut vilka storlekar som sitter bäst och sedan sälja resten tänkte jag så får jag förhoppningsvis tillbaka några kronor

1000006573.webp

Just nu är jag bra nöjd! Till och med nagelbanden är fina förutom ett litet hack på ena tummen! Passformen är fortfarande lite si och så för min nagelbädd är för lång och naglarna för breda, men de glappen är inget som man tänker på irl.
Och det är lite knepigt att jag som är så inne på pastell när det kommer till kläder vill ha knalliga naglar. Detta matchar inte till ett enda klädesplagg jag äger 😅
IMG_8917.webp

Och nu har jag upptäckt ännu ett passformsproblem. Mina egna naglar börjar äntligen få lite längd, men pga det så trycker de upp switchen i toppen för de har mycket skarpare c-kurva än mina egna naglar. Jag vill inte kapa mina egna naglar igen, men samtidigt så vill jag ju kunna använda switchen nu när jag har betalat för dem. Hade mina egna naglar varit tillräckligt långa så hade jag kört gellack ett tag till de börjar gå av och sedan ha switch till de vuxit ut igen osv, men de är inte tillräckligt långa 😑
IMG_8939.webp

Jag kapade mina egna naglar för tipparna var ändå inte så jämna och fina och har jag brutit till tipparna på switchen så de är plattare så jag får se hur det blir nu. Också fick det bli pastell igen bara därför 😂 Jag tycker inte om tonen på det rosa, men nu har jag gjort dem och då får jag vackert använda dem också för de är för dyra för att slänga 😂 Har inte pallat smörja nagelbanden så de är jättetorra efter allt torkande med alkohol
IMG_8942.webp

Igår började allt lossna igen 😑 men switch nails är ändå det som sitter bäst på mina naglar hittills förutom en sorts polygel som inte finns att köpa längre. Idag blev det lila med glitter. Fast precis när jag skulle sätta dit den sista så fick jag syn på de chockrosa och ångrade mig, men fan heller att jag drar bort dem och börjar om 😅🤣
IMG_9334.webp

Hur får du stämplandet att fungera? Jag lyckas inte få stämpeln att plocka upp något lack.
Jag tycker det viktigaste verkar vara att stämpeln är ren! Jag swipar den med aceton eller använder stark tejp, när jag använde mildare tejp gick det inte att stämpla nått.

Jag upplever att man får inte vänta för länge heller utan det ska gå rätt snabbt alltihop.

Går det ändå inte hade jag provat en annan stämpel.

Det är lättare att få stämplingslack snygga men jag använder vanliga lack till stämpling också.

Liknande trådar

• Färganalys och mode
  • Hur besvärlig kund får man vara?
  • Hoka
  • Ny frisyr!

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat