Dagens nagellack!

Bukefalos 30 år!

SN onyx och cherry noir :)

Bifogade filer

• 20250502_201536.webp
    20250502_201536.webp
    51,6 KB · Visningar: 97
Jag målade fransk manikyr för första gången på hundra år. Det vita blev sådär, dels för att lacket var lite tjockt (nytt..mutter...) och penseln inte tillräckligt bred i förhållande till mina naglars längd, dels pga ovana. Orkade inte vänta på att baslacket skulle torka länge nog för att använda mallar (provade på en nagel men baslacket följde med upp...). Oh well.

1000002325.webp

Jag målade fransk manikyr för första gången på hundra år. Det vita blev sådär, dels för att lacket var lite tjockt (nytt..mutter...) och penseln inte tillräckligt bred i förhållande till mina naglars längd, dels pga ovana. Orkade inte vänta på att baslacket skulle torka länge nog för att använda mallar (provade på en nagel men baslacket följde med upp...). Oh well.

Visa bifogad fil 167310
Snyggt
Jag drömmer om att ha fransk manikyr men men blir sällan av

Nu har jag bokat tid på salong på fredag för gelnaglar för mina naglar är så förstörda nu att det kommer att ta månader för dem att hämta sig och ännu längre tid om jag inte fixar så jag inte kan bita sönder dem ännu mer. Ena tummen är fortfarande fin för där sitter fortfarande lacket, men resten är katastrof 😭 Tur att det är billigt att göra naglar här iallafall! Det är inget jag har råd med regelbundet, men förhoppningsvis räcker det med en gång så mina naglar iallafall hinner få en liten fri kant så jag kan sätta lack på dem och förstärka dem tills de blir längre igen

Aje...Råkat bryta av ett par naglar, ner under kanten så det känns "obehagligt" och lite småont, längesen och nu beror det inte på att jag har bitit som förr!! :).
Gjorde naglarna helgfina; tänkte att blackout och onyx cateye borde bli en snygg kombo 😍.

Bifogade filer

• 20250516_214039.webp
    20250516_214039.webp
    51,2 KB · Visningar: 71
Jag har redan tröttnat på det silvriga (ju finare naglarna är desto fortare tröttnar jag av någon anledning 🤔), men eftersom jag inte vill förstöra förlängningen så tog jag vanligt halvgenomskinligt lack och la ovanpå så nu glittrar de vackert i rosa istället ☺️ Tyvärr har jag helt gnagt sönder nagelbanden nu när jag inte kommer åt naglarna så det blir att börja om från början med att försöka få stopp på bitandet igen 😫
IMG_3798.webp

Veckans naglar:Visa bifogad fil 166993
Gjorda av soft gel tips, dekaler + dessa minilack från Depend:
91041.jpg

Vårnaglar - depend 677, Essie blanc och vattendekaler.
Tycker de små fåglarna är så söta! 🥰
Visa bifogad fil 167368
Jag vill också kunna göra så fina naglar 😍 Jag är glad bara jag lyckas måla bara på naglarna och inte kladda överallt 😅
Aje...Råkat bryta av ett par naglar, ner under kanten så det känns "obehagligt" och lite småont, längesen och nu beror det inte på att jag har bitit som förr!! :).
Gjorde naglarna helgfina; tänkte att blackout och onyx cateye borde bli en snygg kombo 😍.
Superbra ju att du inte har bitit! Jag råkade bryta en nagel och sedan rök alla utom ena tummen på bara ett par dagar och jag gnager fortfarande på nagelbanden trots gelen jag har nu 😑
Är det dina naturliga naglar som är så långa? 😍

Ett av mina favoritlack, Isasora Ocean Dive, tog slut förra gången jag använde det och tyvärr var det länge sen de slutade göra de också. Men! Depend har nu kommit ut med en liknande nyans som jag till och med gillar ännu mer: 7day 70133.

Blev skitglad och gjorde dessa med det + minilacken 039, 669 och 786:
Depend 7day 70133. Mini 039.669.786.webp

Det är det ljusaste lacket på dessa, älskar det! Måste köpa på mig ett lager så jag inte blir utan igen.

Liknande trådar

• Färganalys och mode
  • Hur besvärlig kund får man vara?
  • Hoka
  • Ny frisyr!

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat