Dagens nagellack!

Bukefalos 30 år!

Jag blev inte alls nöjd, men det får sitta nu.
Utan blixt
IMG_5818.webp

Höstlöven har fallit här så blev klar med dessa lite sent, men men!
InCollage_20251124_180533064.webp

Använt depend minilack 039, 750, 040, 598, 811, 619, Svart stämplingslack, guldtejp och gulddekaler. Fjärilsvingarna var svåra - vanligt nagellack är inte lätt att måla med alls! 😅 Men i övrigt var det mest bara kul att sitta och småpilla med allt.

Mitt silverholografiska storglittriga lack är slut 😭 Jag kan bara hitta småglittriga och börjar bli lite desperat för det var ett av mina absoluta favoritlack. Någon som vet var jag kan hitta något liknande? Det ska helst vara gellack, men vanligt lack kan funka om det är tillräckligt fint. Det ska vara täckande och inte bara glittrigt topcoat. Det ser mer småglittrigt ut på bilden än vad det var
IMG_3688.webp

Jag läste något intressant häromdagen. Jag har ju skitsvårt att få i princip allt att fastna på mina naglar trots noggrann prepp och om man är överrörlig så kan det tydligen också påverka naglarna så att allting fäster sämre. Något med hur mycket kollagen man har i naglarna. Jag har ingen diagnos som tex ehlers danlos och inget hoppar ur led, men jag är överrörlig i flera leder. Detta gör tex inte alls ont och jag kan böja fingret en bit till 😅
IMG_6782.webp

Jag läste något intressant häromdagen. Jag har ju skitsvårt att få i princip allt att fastna på mina naglar trots noggrann prepp och om man är överrörlig så kan det tydligen också påverka naglarna så att allting fäster sämre. Något med hur mycket kollagen man har i naglarna. Jag har ingen diagnos som tex ehlers danlos och inget hoppar ur led, men jag är överrörlig i flera leder. Detta gör tex inte alls ont och jag kan böja fingret en bit till 😅
Visa bifogad fil 179280
Jaså?!? Intressant

Visa bifogad fil 179280
Vad intressant! Jag är också extremt överrörlig och allt lossnar från mina naglar hur fort som helst. Samma med plåster/tejp. Måste googla lite!

Liknande trådar

• Färganalys och mode
  • Hur besvärlig kund får man vara?
  • Hoka
  • Ny frisyr!

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

• Kattbilder #10