Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
För mig som jobbar på förskola tycker jag inte att det ligger så mycket duktighet bakom det.
Små barn blir väldigt väldigt trötta av långa dagar. Jag har aldrig upplevt det som att små barn som går 6.30 till 17.30 verkar uppskatta det. De är trötta och gnälliga och längtar faktiskt efter sina föräldrar.
Sen kan man säga att barnen trivs. Men visst f*n är de slitna.
Små barn behöver inte ens gå så långa dagar för att faktiskt vara gnälliga och längta hem.
Jag tycker överlag att mammor är väääldigt bra på att skuldbelägga andra, detta gäller inte bara dagis utan vilken mat barnet äter, äta på natten, sömn, kläder mm mm. Ibland kan jag nästan tänka att vissa som inte trivs alls på sina jobb gömmer sig bakom sina barns "välbefinnande" fast att egentligen är det kanske de själva som gärna är hemma....
Men alltså, en 2-åring sover ca 12-14 timmar per dygn. Din är på dagis 10 timmar. Jag antar att ni går upp en timme eller så innan de börjar på dagis? Hur dags går barnet och lägger sig? Jag dömer inte, jag försöker bara förstå... När ska du umgås med dina barn?
Vi brukar gå upp vid 5 ungefär. Dom går och lägger sig när dom är trötta, sonen (4 år) brukar ofta somna direkt när vi hämtar honom och det händer att han sover tills han ska upp dagen efter och då brukar jag ju umgås med dottern på em. Vi har hela helgerna ihop och så följer dom ju med till stallet på em/kväll och hjälps åt att fixa där.
Dottern brukar sova 2 tim på dagis ungefär och hon brukar somna mellan 18-20 (ofta i bilen till eller från stallet).
Det är väl inte perfekt men det fungerar och dom är nöjda