Dags att leta nytt boende igen! PANIK!!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ja det har ju varit på G ett tag egentligen, eftersom jag har ett rivningskontrakt. Men jag hade hoppats på ett år till, framförallt som jag inte har tillräckligt med poäng för bolagen än.

Stressad deluxe är bara förnamnet nu!

I samma veva är jag på väg att köpa häst. Tänk om min nya hyra gör att jag inte har råd att ha häst!?

Eller tänk om jag skulle hitta en mindre gård så att jag tillomed kan ha hästen utanför dörren igen? :love::love::love:

Mitt hopp står nog till privata hyresvärdar, i förhoppning om att man får ha djur i nya boendet. Det är väldigt många som inte tillåter det. Jag förstår verkligen inte varför. Störande djur, djur som förstör osv, ja absolut. Men jag inbillar mig att de flesta människor som själva inte förstör och respekterar huset också uppfostrar sina djur att göra detsamma?

Mina hundar har iaf inte haft sönder något i något boende någonsin. Då är nog risken större att jag tappar en tung gryta som gör märken i golvet eller liknande. Det busigaste mina hundar har gjort har varit att plocka ur kartongerna ur kartonginsamlingen när de har varit ensamma :cool: Då för att vi inte hade sköljt ur smörpaketet ordentligt... (Snacka om att skylla sig själv!).

Nu när jag äntligen har kommit in på min drömutbildning, Etologi och Djurskydd på SLU i Ultuna så ska givetvis andra saker krångla för mig! Jag skulle vilja ha en lugn stund!

Jag börjar precis komma över att jag har blivit tvungen att avliva 2 hästar på väldigt kort tid, och börjar hitta mitt inre lugn igen... Typiskt!
 

Ja, det är skillnaden.
Ganska störande att de är så fyrkantiga. Skulle ju inte göra något med 4000 extra till handpenning varje månad :D

Ah, då är jag med. Han var orolig att han kanske inte skulle få något lån pga att han har tjänat för mycket denna terminen, men det fick han ju så det var ju bra :p
Nej, det gör onekligen en viss skillnad!
 
Skulle du inte gå Etologi och djurskydd i Uppsala? Medeltiden eleverna lagt på den utbildningen första terminen är 28 h i veckan och ingen anser sig ha lagt ner mer än 35-45 h i veckan. Vad är det för utbildning du ska gå som håller ett sådant schema?

Det låter helt normalt för en universitetsutbildning. 60 h i veckan varav 40 schemalagt har jag inte hört talas om för även om det finns krävande utbildningar om man läser på tekniska högsolan där de kanske kommer upp i det, dock inte så mycket lärarledd utbildning.
Jag har nu fått veta att vårat ramschema är nytt från i år, så alltså kan man inte jämföra med tidigare utvärderingar.

Tydligen så var det flera som protesterade om att det skulle bli för mkt med allt detta innan de drog igång. Och ja, vi har ju förklaringen nu. Vi är rätt många som inte har en aning om hur vi ska få ihop tiden.

Om 1,5 vecka är det anatomitenta, och några dagar efter det ska projektarbetet vara klart, en vetenskaplig rapport på 5-8 sidor. Vi har ju såklart haft tid till den innan, men då satsade nog många på PBL och litteraturseminarium. Och efter det så var det ju mattetentan som jag tack och lov fick godkänt på. Ca 40% verkar ha kuggat den av det preliminära resultatet. Många funderar just nu på om de ska skippa anatomitentan för att klara projektarbetet eftersom det ger fler godkända poäng. Medans jag funderar på att skippa projektarbetet för att slippa göra omtenta då en omtenta känns jobbigare.

Jättekul utbildning som jag lär mig massor roligt på, men satan så mkt tid jag lägger på skolan. Jag hoppas att nästa kurs blir lite lugnare så att man åtminstone hinner andas någon helg.
 
Om ni har handpenning så kan det kanske ändå gå. Du har ju dessutom jobbat i många år innan du började studera och har visat att du kan försörja dig. Alla banker är inte kinkiga. Mitt tips är att höra med Länsförsäkringar bank som är betydligt mer generösa än t.ex. SEB och SBAB. Kan ni även hitta någon som kan gå in som medsökande på lån så förbättrar även det chanserna rejält.
Nu är det klart att bolaget fick bygglov och nybyggnadsbidrag. Så det troliga är att jag blir utsparkad 1/7.

Därför tänkte jag nu på detta inlägg. Om någon har tips på fler banker som kan vara lite mer generösa så kom gärna med dem!
Vi söker nu extrajobb för att få ihop pengar till att köpa något. Stör mig på att man måste ha 15% numera, tycker att 10% borde räcka :p
 
Nu är det klart att bolaget fick bygglov och nybyggnadsbidrag. Så det troliga är att jag blir utsparkad 1/7.

Därför tänkte jag nu på detta inlägg. Om någon har tips på fler banker som kan vara lite mer generösa så kom gärna med dem!
Vi söker nu extrajobb för att få ihop pengar till att köpa något. Stör mig på att man måste ha 15% numera, tycker att 10% borde räcka :p
Marginalen bank tror jag är generösa.
10% räcker oftast om man är kreditvärdig nog att få resterande 5% som vanligt lån :)
 
Marginalen bank tror jag är generösa.
10% räcker oftast om man är kreditvärdig nog att få resterande 5% som vanligt lån :)
Tack!
Jag kikar på det!


KL* Det är bra spännande att sitta och titta på lägenheter ändå! Hittade en i närområdet som jag gillade, med liten uteplats :love:
 
Länsförsäkringar var det tvärnej på. De kan inte räkna på mig alls eftersom CSN inte räknas som inkomst hos dem. Så därför är det omöjligt att få lån där.

Jag har kikat på bluestep, och de skulle räkna på det. Där får man dock 7% i ränta första året, och det suger ju något fruktansvärt.

Jag har räknat och räknat på hur mkt pengar vi behöver, och bor vi hos svärmor över sommaren, där vi kan bo gratis, och sedan jobbar heltid hela sommaren så borde vi kunna få ihop 250 000+ till hösten tänker jag. Om nu bluestep beviljar oss lån.

Annars är vi köööööörda.
Men men, man kan ju tälta eller bo i husvagn en period med. Biblioteket stänger ju inte förens 23, så man har ju någonstans att vara tills dess iaf.
 
Nej från bluestep med. Så det verkar inte som att någon bank ger bolån till studenter.

Tråkigt men sant :(
 
Tyvärr så studerar han med, annars hade vi helt klart funderat på att köpa då vi ändå har hyfsad handpenning ihop.

Jag har önskas hyra annons ute, inte ett enda svar än.
Det är sällan folk svarar på sådana annonser. Du får nog jaga aktivt själv om du ska hitta något. Ring privata bostadsbolag, hör dig för överallt kanske finns det någon i stallet, bland andra hundägare som känner något osv. Din sambo kanske har någon bekant som känner någon osv.
 
Det är sällan folk svarar på sådana annonser. Du får nog jaga aktivt själv om du ska hitta något. Ring privata bostadsbolag, hör dig för överallt kanske finns det någon i stallet, bland andra hundägare som känner något osv. Din sambo kanske har någon bekant som känner någon osv.
Vi har inga kontakter här så. Jag är inte i något stall eftersom jag inte har någon häst, tränar inte med hundarna.
Men det löser sig på något sätt.

Vi kan rent teoretiskt flytta isär och flytta in i varsin liten etta i Uppsala respektive Stockholm.

Men vi känner oss rätt klara med diatansförhållande kan jag säga.

Men, det är MINST 6 månader kvar innan detta blir verklighet. Om det ens blir verklighet. Det har vi ju inte sett än. Jag tänker inte jaga lägenhet eller flytta ifrån ett ställe där vi faktiskt trivs innan jag vet att vi faktiskt måste flytta.
 
Om ni båda är studenter tror jag det är helt kör för er att få lån om ingen vill gå i borgen för er.....
Ja, så är det säkert. Men vi har ingen i vår närhet som har den ekonomin att de kan ta ytterligare 1,5 miljoner i lån.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Annonsera mera VII
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

Tillbaka
Upp