Bukefalos 28 år!

Dåliga kombinationer

Koriander i kombination med allting annat - inte nog med att jag är allergisk mot skiten, det smakar ju hemskt också! :yuck:

Cheddarchips, Oreo-choklad och pepparkakor är inte heller någon vidare kombination....
 
Ni vet när man var liten och gjorde bomber av bakpulver och vatten i de gula kinderäggsskalen?
Samma effekt uppnås av en skakis med mjöl och varm mjölk. Poff! Varm redning i hela köket :crazy:
 
När jag var liten hade jag stor matexperimentlusta som understöddes av min mor, som tillät mig att prova alla möjliga och omöjliga kombinationer. Jag kom då fram till att knäckebröd och ketchup inte var en hit men att vaniljglass med stekt bacon var det. Har dock inte provat i vuxen ålder, så jag kan inte vidimera smaktesterna anno dazumal :)

Är det någon som törs...?
 
När jag var liten hade jag stor matexperimentlusta som understöddes av min mor, som tillät mig att prova alla möjliga och omöjliga kombinationer. Jag kom då fram till att knäckebröd och ketchup inte var en hit men att vaniljglass med stekt bacon var det. Har dock inte provat i vuxen ålder, så jag kan inte vidimera smaktesterna anno dazumal :)

Är det någon som törs...?
pekonijuttu1406LS_ru.jpg
 
Nej. Men det verkar ju inte vara nåt helt otestat i världen. Säkert rätt gott med sött och salt krisp.

Googlar man hittar man en del. En kille i finska junior masterchef gjorde en liknande portion för några år sedan.
Men jag var nog först för över fyrtio år sedan :) Heder åt min gamla mamma (som stod ut med att jag bl a kastade gurkskivor på skåpsdörrarna för att se om de fastnade).
 

Liknande trådar

Utrustning ”värmelampa” för att det är just värmen jag är ute efter, de kallas väl solarielampor med i en del stall men jag tål inte solen ;) så...
Svar
16
· Visningar
1 150
Senast: JohannaB
·
Tjatter Jag tycker det händer mig märkligt ofta att folk jag inte känner börjar prata med mig som om de kände mig. Nu har jag ett väldigt bra...
2
Svar
23
· Visningar
1 374
Senast: Rosett
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
9 259
Senast: bollen__
·
Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
15 153
Senast: Lobelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp