damasker till arab

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Pacific
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 746
P

Pacific

Jag ska köpa damasker till pållen till sommaren. Vi kommer nämligen att hoppa i terräng och rida mycket i skogen, bl.a. över kalhyggen m.m.
Vill då gärna ha ett par damasker. Rider nu utan skydd helt då han inte stryker sig. Brukar linda ibland på cavalettiträningen när det är svårare övningar.
Hästen är en arab på 155 cm och jag hittar helt enkelt inga som passar. Har eskadrondamasker hemma för tillfället i strl cob och dom går ca 2 cm omlott vilket inte känns så bra och de ser korta ut på höjden.

Någon som har haft samma problem eller någon som kan hjälpa till att tipsa om något. Det får helst inte kosta över 1000:- för båda paren.

Sv: damasker till arab

Jag anävnder Eskadronkopior (typ hampa tror jag) i strl ponny, men dom blir ju tyvärr lite väl låga. Typiskt araber med sina arabspindelben ;)

Har ett set med Veredus också till henne, jag minns inte vilken storlek men dom är jättebra i storleken, går mycket högre upp på skenan. Jag har Pro-light modellen och då kan man få både fram och bakskydden för 1000:-

eskadron har haft olika storlekar på omkretsen runt benet innan iaf,värt att undersöka?

Tack för tipsen har iaf hittat ett par som fungerar bra. Lite klumpiga kanske men dem formar sig väl efter hans ben får man hoppas Geraskydd i strl cob:D
Nu är det slut på letandet!

Liknande trådar

Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt... 2 3 4
Svar
65
· Visningar
14 423
Hoppning Med tanke på att jag är återkommande funktionär (främst på regional nivå dock) borde jag kunna dessa frågor i huvudet (:o:angel:), men... 2
Svar
25
· Visningar
5 182
Senast: Unafraid
·
Hoppning Lite relevant bakgrund. Jag hoppade och tävlade massvis på ponny när jag var ung och orädd (upp till 1.20 på C- och D-ponny). Sen hade...
Svar
16
· Visningar
4 397
Senast: Alexandra_W
·
Western Jag fick en prova-på-western-ridning av tralala i julklapp och igår åkte vi en jäkla massa mil åt helt fel håll för vår utflykt...
Svar
7
· Visningar
1 483
Senast: sthu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Annonsera Mera VIII
  • Fälttävlans-tråden 2025