... om jag ansåg att varg vore ett hot mot mina hästar ... /QUOTE]
Men ändå så anklagar du (med flera) alla fårägare för att vara snåla och ignoranta eftersom de inte heller har sett varg som ett hot mot sina djur?? Du anser inte att varg är ett hot mot dina djur, men du anser att alla andra djurägare minsann måste stå sitt kast om något händer?
Och nu handlar ju tråden om varg - varför blanda in övrigt då? Knivskärning och fortåkare - vad har det med saken att göra?
Att står och gnälla i tidningen om varg när man har ett bristfälligt staket är ju inte det smartaste man kan göra som djurägare. Har man fattat beslutet att inte ha vargsäkert staket får man stå sitt kast. Jag tycker synd om fårägarna som är drabbade men samtidigt så kan de inte skylla på vargen. Eftersom vi inte har så mycket varg har de liksom jag liksom solis kanske valt att ta den risken framför ett rovdjursstaket.
Jag HAR redan nu funderat på rovdjursstaket och hur jag skulle kunna lösa det för min häst. När jag flyttar längre upp i Sverige hur mycket varg är där? Hur ser staketen ut? Det är saker jag funderar och har funderat på länge, långt innan de senaste påstådda vargattackerna.
Om något händer solis hästar så tror jag nog att hon svär långa ramser och sörjer sina djur, men ändå tycker att hon får stå sitt kast som gjorde ett val med staketen.