landsbygdsbo
Trådstartare
Sv: Dansar med vargar
Det skriver ju jag också, men jag är såpass realist att jag inser nackdelarna med den typen av oförankrade beslut. Folk röstar med fötterna dvs man agerar mot fattade beslut. När alkoholskatterna ökade så ökade hembränningen katastrofalt. Sedan blev vi medlemmar i EU och erhöll de mkt liberalare importreglerna. Idag är det bara et fåtal entusiaster som bränner själva. När folk kommer till den insikten att man anser att man centralt förstör deras livsmiljö så kommer allt fler göra ngt åt det. En del ockuperar avverkningsplatser andra tjuvjagar varg.
Vad har detta med det citerade inlägget att göra? Vi har diskuterat det förr och minåsikt står fast.
Det spelar ingen roll om var besluten tas om att ha varg, önskan att få bort vargen har inget med vilken instans som besluta.Var ett beslut fattas har onekligen en viss påverkan hur väl beslutet sedan förankras på orten som det gäller, Om ett beslut gällande livsmiljö i en kommun i Värmland fattas i kommunhuset eller i riksdagshuset eller i Bryssel påverkar i högsta grad hur folk i "byn" accepterar det
Det är aldrig acceptabelt att någon tar saken i egna händer om man misstycker mot ett beslut, det är inte bara att acceptera som du skriver.
Det skriver ju jag också, men jag är såpass realist att jag inser nackdelarna med den typen av oförankrade beslut. Folk röstar med fötterna dvs man agerar mot fattade beslut. När alkoholskatterna ökade så ökade hembränningen katastrofalt. Sedan blev vi medlemmar i EU och erhöll de mkt liberalare importreglerna. Idag är det bara et fåtal entusiaster som bränner själva. När folk kommer till den insikten att man anser att man centralt förstör deras livsmiljö så kommer allt fler göra ngt åt det. En del ockuperar avverkningsplatser andra tjuvjagar varg.