Dataproblem

swemale

Trådstartare
Eländes elände..... Nu behöver jag den samlade bukevetenskapens hjälp.....

"Allvarligt fel" " Din Start-meny fungerar inte . Vi försöker åtgärda den nästa gång du loggar in." får jag som meddelande så fort jag försöker komma åt min startmeny. Någon som har tips och förslag hur man löser detta.....
 
Och fungerar inte det hade jag gjort en uppstart i felsäkert läge.
Fungerar det då hade jag startat om datorn som vanligt efter det det fungerar förvånansvärt ofta tycker jag.

Ett enkelt sätt att nå felsäkert läge är att trycka F8 vid rätt ögonblick I uppstarten (innan du når startskärmen). problemet med det är att om du gör det för tidigt hamnar du i bios istället.
Däremot kan man alltid prova och bara avsluta Bios om man hamnar där (du lär märka det, startar datorn har du gjort rätt).

Vet inte om du har Windows 10 men där kan man göra såhär istället:
https://support.microsoft.com/sv-se/help/12376/windows-10-start-your-pc-in-safe-mode
 
Eländes elände..... Nu behöver jag den samlade bukevetenskapens hjälp.....

"Allvarligt fel" " Din Start-meny fungerar inte . Vi försöker åtgärda den nästa gång du loggar in." får jag som meddelande så fort jag försöker komma åt min startmeny. Någon som har tips och förslag hur man löser detta.....
Sök på de exakta orden i felmeddelandet för det är det nästan alltid någon som haft samma problem och andra som svarat och vet lösningen. Därför är det en stor fördel att köra operativsystemet på engelska :)
 

Liknande trådar

IT & mobiler Inte alla wifi. Vårt hemma funkar fint. Men kommunens funkar bara på 24-timmars-åtkomst. Att logga in med mitt jobbkonto funkar inte...
Svar
0
· Visningar
368
Tjatter VÅR HISTORIA Hogwarts, första kvällen på höstterminen 2098. Förväntansfulla förstaårselever strömmar in i den stora salen, redo för...
69 70 71
Svar
1 406
· Visningar
34 164
Senast: Habina
·
Fordon Fredagen 15 september köpte jag en bil av en bilfirma. Den var nybesiktigad, kamremmen bytt, rostfri, bra sommardäck och ok vinterdäck...
18 19 20
Svar
384
· Visningar
26 175
Senast: ptr
·
Kropp & Själ Jag fick reda på att jag har en liten hörselnedsättning på ena örat redan för 25-30 år sedan, beskedet kom då som en överraskning. Jag...
2
Svar
27
· Visningar
1 725
Senast: hastflicka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Annonsera mera hundar 2
  • Bra torrfoder
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈

Hästrelaterat

  • Nybörjarponny!
  • Dressyrsnack 17
  • Hijabis i stallet!

Omröstningar

Tillbaka
Upp