Datortomografi av lungor

Status
Stängd för vidare inlägg.
Just därför kanske beskedet kanske inte var så illa som det lät? Alltså att eftersom man ska vara försiktig med telefonbesked så kanske det läkaren sa inte var så allvarligt som man som patient naturligtvis tar det. Särskilt inte en fredag. En mammografidoktor som jag pratade med en gång sa att de aldrig skickade ut kallelser till ytterligare utredningar på torsdagar, för att patienterna inte skulle få dem på fredag kväll när de kom hem från jobbet.

En av mina yngre anhöriga gick för ett tag sen i några veckor och var övertygad om att hon hade cellförändringar av allvarligaste graden, tills det till slut visade sig att hon inte hade förändringar alls, förmodligen hade en infektion spelat cellproverna ett spratt. Läkaren hade dragit alldeles för snabba slutsatser, läkaren som gjorde den fortsatta utredningen hade bett om ursäkt å sin kollegas vägnar och sagt att hon skulle ta upp den här feltolkningen på deras nästa konferens.

Jag förstår att det känns skit för dig men det finns många osäkerheter än så länge. Jättebra att experterna på lungmedicin får titta på det.
För många år sedan fick jag besked via telefon att jag hade livmodercancer (efter skrapnig), operation två dagar senare, några dygn senare tog dom bort äggstockarna så jag är luttrad.
 
Uppdatering, tyckte väl att ssk var lite brydd över att svara om provresultaten (var där av annan anledning). UL hade det kommit brev om idag. Fick precis telefonsamtal om lungorna, det såg inte bra ut o plåtarna skickade till lungmedicin. På frågan om tidsaspekt upprepade läkaren att det inte såg bra ut o att det var akut.

Det får bli gourmetmiddag samt en hel del vin ikväll.

Håller tummarna för att det blir bra!
 
Ajajaj!
Håller tummarna för att det är falskt larm.
Och sköt om dig!
(och jo, vin och gourmetmat kan absolut vara ett bra sätt att sköta om dig!)
Jag uppskattar dina brutala o ärliga svar.

Jag undanber mig historier om mammas kusins mosters bekant som fick cancer. Jag kanske får träffa Peter Lundin o Tant Ester.

Jag är inte rädd för att dö, jag är rädd för smärta
 
Senast ändrad:
Jag uppskattar dina brutala o ärliga svar.

Jag undanber mig historier om mammas kusins mosters bekant som fick cancer. Jag kanske får träffa Peter Lundin o Tant Ester.

Jag är inte rädd för att dö, jag är rädd för smärta

Det är nu jag önskar att jag begrep hur man hittar en hjärta-emoji.
 
Idag kom kallelse till spirometri på medicinmottagningen på Norrtälje sjukhus, mera väntan. Länge sedan jag gjorde det, jag skall dit den 20/11.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Livet som 50+kvinna Jag ramlade av hästen i våras. Hade precis köpt ny säkerhetsväst. Gjorde förbannat ont och jag fick åka in till...
2 3
Svar
52
· Visningar
6 132
  • Artikel
Dagbok När man har skröplig kropp som jag och vaknar varannan timme, för att vända mig i sängen. Då jag inte kan vända i sömnen... Bytte ju...
Svar
5
· Visningar
458
Senast: IngelaH
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok ... läste ett brev av en släkting och fick ångest i hela kroppen. Vet inte hur jag ska bli av med den nu, kan nog inte få i mig mat...
Svar
0
· Visningar
465
Senast: Rosett
·
  • Artikel
Dagbok Jag har i flera års tid ätit minipiller för att inte få mens, eftersom jag inte klarar det. Idag har jag dessvärre haft...
Svar
14
· Visningar
1 791

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Annonsera mera VII
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

Tillbaka
Upp