De första dygnen med en valp (erfarenheter tack..!)

Sv: De första dygnen med en valp (erfarenheter tack..!)

Du har fått väldigt bra tips här så jag tänker bara inflika med att du ska använda sund förnuft och inte låta valpen "komma undan" men saker bara för att han är liten. Sånt fastnar lätt! :angel:

Med sånt kommer man långt! Sen är ett misstag inte katastrof för valpen. Man lär av sina misstag och kommer igen! För misstag gör alla! Större eller mindre!
 
Sv: De första dygnen med en valp (erfarenheter tack..!)

-kl-


Nu sitter jag i soffan tillsammans med en liten, liten hund som mördar en ännu mindre flodhäst.
Det är i sanningens namn en fager syn.

Vi har precis varit ute på en kort morgonprom. Hunken tog nattpasset och var ute vid strax efter klockan fyra, utöver det har vi sovit riktigt bra alla tre.

Nu ska vi härja rejält fram till frukost, sen blir det en lite längre promenad (första gången i dagsljus :D ).

dsc_0030_web_65376609.jpg


dsc_0031_web_65376907.jpg


dsc_0024_x_65376803.jpg
 
Sv: De första dygnen med en valp (erfarenheter tack..!)

Vilken sötnos :love: Har oxå läst igenom alla tips och råd då jag i fredags med blev valpägare :D
Vårat största problem är att han inte vill gå ute :p max en halvmeter sedan skriker han och får kramp i tassarna,
så gissa var han gör alla sina behov ;) Sedan ett tips, ha en massa ben hemma :p Då förhoppningsvis väljer han tugga på benen istället för sladdar :) Hoppas din lille är van vlid halsband, för det är inte min, så vi har det på i intervaller hemma och då fnattar han som en galning, samma med tröja på fasst då rullar han rut som en galning istället.

Adonis 9 veckor och hela 650 g tung XD
30060891.jpg


30060895.jpg
 
Sv: De första dygnen med en valp (erfarenheter tack..!)

Billy är jättecool, han säger till när han vill gå ut och sen kissar och bajsar han inom loppet av ungefär 30 meter :D
Nu är det visserligen kallt och ganska mycket snö här, men han är tapper. Så länge han är i rörelse är det lugnt.

Halsband är han inte väldigt van vid, men han följer med väldigt bra så hittills har det inte varit något problem.
 
Sv: De första dygnen med en valp (erfarenheter tack..!)

Åh så kul med ett litet knyte! :love:

Som många andra sagt, börja "ensamhetsträning" snabbt.
Vi hade bur till vår från början och ensamhetstränade tidigt. Buren är också
jättenyttig för att få dem att slappna av! De blir trygga i sin bur och den är
kanon att ta med om man ska iväg. Då har hunden sin egen trygga plats att
gå undan till om det blir för mycket stoj och stim tex.

Men gå inga långa promenader med en så ung valp.
Särskilt inte i sånt här vinterväder, de har ingen päls på lilla magen som värmer
och de orkar inte mycket :D
Gå ut och göra sina behov räcker med en så liten :)

Lycka till med den lilla sötnosen!
 
Sv: De första dygnen med en valp (erfarenheter tack..!)

Åh en sådan liten söting :love:

Lycka till med det lilla livet!
 

Liknande trådar

Hundhälsa Efter mycket funderingar startar jag denna tråden med förhoppningar om lite råd, klok input och erfarenheter av liknande problem. Vi...
Svar
12
· Visningar
2 984
Senast: lady_vip
·
Kropp & Själ Hmm, hur ska jag börja det här inlägget? Det finns så mycket jag vill säga men jag vet inte vart jag vill komma med det. Jag är i yngre...
Svar
5
· Visningar
3 921
Senast: Yrsel
·
Relationer I vilken ände ska jag börja ens försöka förklara det som har hänt, mina tankar och allt kaos som just nu omsluter mig.. Jag får försöka...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
32 750
Senast: cirkus
·
Hundhälsa V är en kastrerad risenschanuzerhane. Jag har haft honom sen han var 6 månader. Han har alltid varit en energisk hund och ganska "hård i...
Svar
19
· Visningar
4 255

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp