de går så snabbt!och gör ont under tiden

S

strösslet

var på MVC i dag, pratade lite och fick lyssna på min lilla "Elias" hjärtljud.. åååhh.. vad mysigt det var :D blev helt var i kroppen, vi prata om den sk foglossningen som min läkare sa att ja inte hade, BM klämde o kände och lyssnade på mig och hon konstaterade "de där är foglossning".
i går så tvättade jag 3 timmar och diskade ca 30min sen kunde jag inte gå :O
att lägga mig var en pina, jag ville bara försvinna, grät mig till sömns medans karln låg och smekte mig på ryggen och försökte sitt bäste för att trösta mig... han är underbar, att han står ut med mitt gnäll om att de gör ont hela tiden de förstår ja inte, ALLA karlar där ute som har förståeende för sina kvinnor och hjälper och stöttar dem så gått ni kan ni ska ha en stor eloge!!!:bow:

i dag när ja skulle åka till MVH (har inte kkort så buss blire) så hade ja så fruktansvärt ont så ja missa bussen (en sträcka som tar mig 5 min att gå tog 20min) :O

någon som har nå hemma tips på vad man kan göra åt ishias och foglossning, för att få besvärena att lätta lite? ja ska ringa sjukgymnasten om en stund, men tänkte höra med er om ni ha nåra "kurer" på hur man kan få de att släppa lite ? nu sitter ja i soffan helt uppstopppad me kuddar och har så ont :(

näe nu är de slut klagat för min del, finns juh andra som har de värre :)
de ja igentligen skulle skriva om var att tiden går så himla fort, går i dag in i vecka 20 och de känns som om ja nyss gjorde grav testet i vecka 7 :O
var tar tiden vägen ? hur ska ja hinna allt :O *slita sitt hår* och dessutom vara såpass handikappad att ja inget kan göra :O
fast det är väl tur att tiden går fort :) annars går man juh bra o väntar o väntar o väntar.. :)

hoppas det är bra med alla blivande mammor och pappor och alla som redan är :) hoppas vi får snö till jul :)


kram och God Jul (om de inte är för tidigt att säga de hehe,)
 
Sv: de går så snabbt!och gör ont under tiden

Tänk på hur man står, sitter, ligger, lyfter och bär. Använd ett foglossningsbälte och sov tex på sida med en kudde mellan knäna. Duscha och bada varmt ta smärtstillande.

Jag blev sjukskriven för foglossningar i v.12 eller 14 (minns inte exakt) gick på HP i v. 26-28.

Nu är mitt barn 13½ månad gammal, jag sover fortfarande med en kudde mellan knäna, maken masserar. Jag försöker undvika smärtstillande tabletter så mkt de går men med tanke på hur fort kartorna tar slut så går det åt för många :o Ha så ont att jag börjar gråta kan oxå hända.
 
Sv: de går så snabbt!och gör ont under tiden

okej jag var juh på HC häromdagen, blev sjukskriven 2 veckor :O jag menar jag har varit hemma över en månad för ja kan inte jobba, så får ja två veckor och de ska bli bra ???? förstår inte hur vissa läkare tänker, dessutom en kvinnlig som har barn sen tidigare...

jag har inte märkt att alvedon,ipren hjälper något speciellt, fast de kanske de gör lär prova igen.. tycker inte om att ta piller heller.

blev du heltids sjukskriven direkt?
kan en sjukgymnast sjukskriva en ?

funderar på att försöka träffa en annan läkare som kanske kan hjälpa mig... hoppas jag.. få ett annat utlåtande,

kan man byta läkare även fast man redan skickat in utlåtandet till försäkringskassan ?
eller blir de ogiltligt om man byter läkare när de redan fått in sjukintyg?

MVH
 
Sv: de går så snabbt!och gör ont under tiden

Ipren ska du inte ta som gravid, om inte läkare har rekomenderat det.
 
Sv: de går så snabbt!och gör ont under tiden

Min läkare jobbar i samma ingång som MVC, hon var själv höggravid och sa att jag inte har foglossningar för jag inte gått upp något i vikt :mad: Sen fick jag lägga mig på britsen och hon tröck ner mina höfter och jag skrek, klarade precis att hålla tillbaka tårarna och behövde hjälp att komma där ifrån.

Jag ville fortsätta jobba då jag fram till lunch kunde jobba ergonomisk och lugnt, så hon sjukskrev mig 50% i 5 veckor (Då hade jag ju redan vart hemma på heltid 2 veckor som de inte behövs sjukintyg)

Sen var jag envis, ville inte alls träffa läkaren min BM rekomenderade för att få mig fortsatt sjukskriven och mer sjukskriven. Men jag hade förstående kollegor och de tog in en extra sommarjobbare så gick jag hem vid fm-fika eller efter lunch beroende på hur jag mådde (då fick jag alltså inte betalt för den tiden jag var hemma)

Sen gick jag ju på HP och även där tyckte BM jag skulle sökt tidigare och lika så ringde handläggaren på FK upp mig och fråga varför jag sökte så sent!

Det är bara läkare som kan sjukskriva, det enda sjukgymnasten gör är att visa hur du ska sitta, stå, lyfta och hur man sätter ett foglossningsbälte rätt.

Hur det är med att byta läkare vet jag inte, men när den sjukskrivningen du fått nu går ut så borde ju en annan läkare skriva ut ett nytt om det behövs? Sen behöver ju inte FK läkare godkänna din sjukskrivning. Bara för man får ett intyg från sin läkare betyder de inte att FK tycker de är rätt och du får sjukpenning.
 
Sv: de går så snabbt!och gör ont under tiden

okej, det är inte BARA att vara gravid heller.. jag vill hemskt järna jobba jag med, om ja kunde få mycket lindring för smärta, jag är dock bara tim anställd undersköterska, så ja vet aldrig när ja får jobb :(

okej nej ipren har ja inte tagit heller bara alvedon, men ansåg inte att det hjälpte,

hur är de med voltaren ? de kan man inte ta va? inte voltaren gel heller va ?
har för mig att de kan skada fostert, lästa i FASS om något sådant..

gravidbälte ja... underar om definns i min size som drar 56 på byxor :O

som sagt behöver ja inte bli sjukskriven, men ja vill ha hjälp... och det är inte lätt att få i dagens vård, oavsett gammal som ung, eller vad man har för krämpor... :(

kram på er alla!
 
Sv: de går så snabbt!och gör ont under tiden

Du är väl inte bredare om höfterna än en häst är om magen? För resårgjordarna man har för att hålla täcken på plats som inte har bukgjordar funkar på precis samma sätt att ha om höfterna som de gravidbälten som säljs i butikerna ;)
 
Sv: de går så snabbt!och gör ont under tiden

åhåå :) ja jag hade ingen aning om hur de ser ut, så de är identiska ? dåså *ler* då ska ja gå o sno en gjord av min häst hhaha :) tack för tipset :)
 
Sv: de går så snabbt!och gör ont under tiden

Det kan ochså hjälpa med vattengymnastik för bäckenbottensbesvär. Jag fick gå en sådan omgång under min första graviditet. Den här gången har jag bälte och försöker tänka på hur jag går, står och arbetar. Men jag är sjukskriven och tackar läkaren för ett utomordentligt intyg som gjorde att jag fick igenom min sjukskrivning.
 
Sv: de går så snabbt!och gör ont under tiden

okej, ja vattengympa har ja funderat på, eftersom ja personligen är VÄLDIGT tung annars... (skulle igentligen gjort en gastic by pass nu, men blev gravid istället) :D

ska ringa sjukgymnasten i morgon och boka tid..

en fråga, någon som vet en bra sida med filmer och sådant om graviditet,andning,massage och allt sådant som man kan beställa ?

kram
 

Liknande trådar

L
  • Artikel
Dagbok Innan jag skriver dethär så vill jag förklara en sak. Och det är att endel kanske kommer tro att dethär är nåt som jag har be stämt NU...
Svar
8
· Visningar
1 207
Senast: LiviaFilippa
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 405
Senast: __sofia__
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 679
Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
11 933

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Kattbilder #9
  • Bra torrfoder

Hästrelaterat

  • Nybörjarponny!
  • Föl 2023
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

Tillbaka
Upp