Bukefalos 28 år!

De kunde inte rädda honom

Entita

Trådstartare
Min fina låtsasmorfar gick bort inatt. I flera veckor har han pratat om julen och hur han längtar tills vi ska ses allihop. Han har funnits i mitt liv i över 15 år. Det känns så overkligt. Sitter här i min lägenhet, långt borta från släkt och vänner. Hjärnan vägrar inse vad som hänt och jag mår jättedåligt över att jag inte hälsat på på länge..

Någon kanske har en fin dikt eller några stöttande ord att dela med sig av?
 
Sv: De kunde inte rädda honom

Så ledsamt. Du kan inte åka till släkt och vänner?

Beklagar din förlust.
 
Sv: De kunde inte rädda honom

Tack för vad du givit
Tack för vad du var
Tack för ljusa minnen
som du lämnat kvar.
 
Sv: De kunde inte rädda honom

Tack! Nej jag kan inte åka just nu, kommer att åka imorgon. Usch, det känns så himla hemskt! Har inte haft någon närstående som gått bort (förutom när jag var liten och då var det ju inte riktigt samma sak, man förstod inte..) så jag har inte upplevt detta tidigare.
 
Sv: De kunde inte rädda honom

Beklagar förlusten :(
Det är svårt att mista någon nära.
Det är svårt att förstå att det är på riktigt, när man är långt borta och bara har fått ett meddelande om vad som hänt.
Det kan kännas overkligt, tomt eller inte alls. Eller man kan bli jätteledsen, arg eller rädd.
Men när du är tillsammans med din familj kommer du att börja förstå vad som har hänt och kunna börja sörja.
Sen är det en lång process att komma till ett accepterande av att livet fortsätter utan personen.
Inte som förut, någon kommer alltid att fattas, men du kommer känna glädje igen, så småningom.
Stor kram till dig!
 
Sv: De kunde inte rädda honom

Jag beklagar förlusten :(

Känn dig inte dålig för att du inte hälsat på, vi har alla våra liv och våra äldre släktingar förstår att vi är mitt i smeten, med jobb och allt. Han hade ju sagt att han såg fram emot att träffa er alla så nog visste han att ni tyckte om och uppskattade honom.

Jag kan inte säga hur du ska göra men om jag vore dig skulle jag försöka åka hem en sväng och vara med familjen, om så bara någon dag. Det är i sådana här stunder man behöver vara med sina nära och kära. Sorgebearbetningen är en process, man måste låta sig sörja men också se till att komma ihåg allt som var bra med den som gått bort. Just nu vet jag alltför väl hur det känns, min far gick bort för knappt två månader sedan. En del dagar är bättre, en del sämre.

*stor kram*
 
Sv: De kunde inte rädda honom

Jag beklagar sorgen och förlusten. Chocken är första steget i sorgen, men tids nog kommer de ljusa minnena.
Kanske det hjälper att ringa din familj redan nu, bara för att få lite stöd, även om du inte kan åka dit förrän imorgon.
 
Sv: De kunde inte rädda honom

Svarar alla.

Tack så mycket för era ord, det hjälper mycket! Jag ska snart åka och vara med familjen över dagen. Just nu kan det kännas som att ingenting har hänt för en sekund, sedan kommer allt över en igen.. Det här är det värsta jag varit med om...

Athena: Jag beklagar sorgen :(
 
Sv: De kunde inte rädda honom

Man får de bra stunderna för att orka med de svåra. Man får en paus från sörjandet och kan skratta och prata som vanligt innan man minns vad som skett.
beklagar sorgen verkligen..
Har ju gjort det 3 gånger de senaste 5 åren, först med pappa, sen storasyrran och sen mamma så jag vet vad sörjande innebär. Det finns inget FEL sätt att sörja, bara ditt eget.
Kram
 
Sv: De kunde inte rädda honom

Tack! Det blir väl förhoppningsvis lite lättare att se glädje i livet igen vart eftersom. Just nu känns det bara som ett stort hål i mig..

Jag beklagar verkligen sorgen, vad hemskt att så många nära har gått bort på så kort tid! Kram!
 
Sv: De kunde inte rädda honom

Denna tycker jag är fin:

Låt oss minnas de soliga dagar
då sorg och smärta fjärran var
Låt oss minnas de glädjedagar
då vi tillsammans var.

Beklagar sorgen innerligt, Entita!
 

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 283
Senast: jemeni
·
  • Artikel
Dagbok Om 1 vecka är det 3 år sedan jag sist kände kärlek, för då lämnade min älskade hund jordelivet. Han levde ett långt och lyckligt liv...
Svar
6
· Visningar
1 746
Senast: Rie
·
  • Artikel
Dagbok Först tänkte jag skriva i en kropp som inte orkar, men grejen är att ju längre tid jag varit sjuk desto mer en del av mig känns kroppen...
2 3
Svar
47
· Visningar
6 603
Senast: manda
·
Relationer Mitt ex kom från en oerhört dysfunktionell familj och min relation till dem var verkligen inte bra. Jag orkar inte gå in på allt som...
Svar
10
· Visningar
2 209
Senast: Amha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp