De la Gardie?

L

little_blondie

Är det någon som har en avkomma efter honom eller träffat någon? Skulle ni vilja berätta hur dem är i temprament,storlek osv?
 
Har en 2 årig hingst i stallet efter han. Verkar trevlig. Känner inte den så bra. Sen har ngr vänner till mig fått ett föl i år efetr han.
 
Vi har en 4-åring efter De la Gardie. Han har varit rätt sen i utvecklingen och såg fortfarande väldigt valpig ut som 3-åring. Nu börjar han mer se ut som en häst. :) Han är ca 167 cm i mkh.
Min tränare sa vid ett tillfälle att han var en av de envisaste hästarna hon haft att göra med. Det stämmer att han har mycket egna åsikter, till slut brukar vi få vår vilja igenom, men det har inte varit lätt alla gånger.
Han har rätt ordinär skritt och trav, men jättebra galopp. Pga otur med skador har vi inte kommit så långt i utbildningen, men han kommer säkert bli en kanonbra hopphäst om han får vara frisk.
 

Liknande trådar

Avel Hade behövt lite mer information och tycke kring några hingstar jag tänkt till nästa säsongs avel. Temprament osv och ok gångarter...
Svar
10
· Visningar
1 119
Senast: athena
·
Avel Ni som har erfarenhet av det, är det prisvärt? Hur funkar det i praktiken? Vad har ni för kriterier för att ni skall tycka att det är...
Svar
0
· Visningar
256
Utrustning Fick med ett träns från Antares till nya ponnyn. Skulle vilja köpa en ny nosgrimma men kan inte hitta någonstans vilken storlek tränset...
Svar
0
· Visningar
184
Avel Har en bekant som frågade om hingsttips till ett av sina ston. Hen önskar en stämpelhingst (hoppning) som ger lite storlek. Stoet är av...
Svar
6
· Visningar
1 038
Senast: Sporthorse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp