Bukefalos 28 år!

De värsta hundannonserna

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: De värsta hundannonserna

men gud vad hemskt!! vet inte hur man gör en gubbe med uppspärrade ögon och gapande mun men en sådan ska sitta här :D
 
Sv: De värsta hundannonserna

Kl

Har en bekant som föll för valpar med kombinationen schäfer, ridgeback, hamilltonstövare, borderterrier, tax och drever. I annonsen på Blocket stod det ju att föräldrarna är sååå trevliga, jo det var dom ju säkert förvisso och valparna underbart söööta, jajemen det var dom ju också (som alla valpar är försökte jag förklara).

Hon hade även hört att blandraser är så mycket friskare än renrasiga så dom slog till och köpte en valp då barnen och ena parten verkligen ville ha hund.

Deras första hund var det också och ena föräldern var så där inställd till hund överhuvudtaget, gissa vem som fick ta största ansvaret.....:crazy:

Hunden (som nu är 2 eller är det 3 år) är förvisso rätt trevlig men har en enorm självständighet och jaktbehov i sig. Den är ganska stressad stundtals då den inte får utlopp för vare sig jakt, spår eller annat nosarbete :( 95% av promenaderna är korta (läs runt kvarteret) koppelpromenader och lös i trädgården erbjuds.

Dom brottas också med foderallergiutredningar med eksem och magproblem som följd. Har även haft något med ryggen men jag minns nu inte vad som blev sagt med den.

Aldrig mer hund efter denna brukar min bekant säga. Hundar är ju inget kul alls med, bara en massa jobb och elände....:cool:
 
Sv: De värsta hundannonserna

Finns det något rätt med den här annonsen?

Nu är det dags för Devil att få träffa en eller flera tjejer:)
Han är en liten hane på snart 7 månader, beige färgad med en vit fläck i pannan och en vit rand i nacken.

Han väger 1,2 kg och är super fin:) han är renrasig men är inte reg. Kan berätta mer om det vid kotakt.

Vi vill ha 2000:- för varje kull och det är den enda avgiften vi kommer att ta. Avgiften betalas vid första parningen, omparning är gratis ifall honan inte blir gravid första ggn.

Ring eller mejla och berätta lite om er så kan vi bestämma en dejt sedan:)
 
Sv: De värsta hundannonserna

Misstänker att jag skulle kunna bli anmäld för olaga hot om jag mailat ett svar på den annonsen :cool:
 
Sv: De värsta hundannonserna

Om jag inte minns helt fel finns det en chi/rottis är på buke! Eller iaf väldigt liten hund/rottis.

Kan ha varit Tibbe/rottis.? Såg en annons för ett bra tag sedan som var tibbe/rottis. Tror även jag har läst något här, när jag av ren nyfikenhet tittat igenom nya och även äldre trådar.:)
 
Sv: De värsta hundannonserna

*kl*

Den jattesnalla och supergulliga

BoerBoel/Schaferkorsningen FiFi soker nytt hem.

Pa landet helst.

Ett -kap- for 100 $
 
Sv: De värsta hundannonserna

Såg en annons på blocket för ett tag sen, oreggade mallevalpar. Säljaren skrev att hundarna skulle passa jätte bra som sällskap/familjehundar och såldes för 3000kr.

Mallen är min favoritras men jag skulle aldrig skaffa en själv. Tyckte hela annonsen var tragisk och blev lite ledsen. Det är ju ingen lätt ras vad jag fattat det som.
 
Sv: De värsta hundannonserna

Kl

Jag är en av dessa idioter som köpte en tragisk unghund som hade köpts utan framförhållning. Alltså, jag köpte honom som ägare nr två av rent medlidande. En blandning mellan (det här är ju nästan tragikomiskt) huskey, stövare och flat coated retriver. Sex av åtta i kullen var ute på försäljning en andra omgång....

Jo han är en handfull. Kräver extremt m motion å mental träning.

Jag är också en av dessa idioter:crazy: Jag var ung men hundvan sedan barnsben och tog hand om en 7månaders icke koppelvan huskey/shäfer/jämthund-blandning innan den hamnade på blocket en 4:e omgång. Den skulle avlivas om ägaren inte blev av med den. Man kan väl säga att jag lagt ner tusentals kronor för att få bort olater hon fått innan hon kom till mig, svurit och lovat att aldrig göra om det igen...
tror det var 11st i kullen, ett fåtal hade livet kvar då de var drygt 3år gammal, de avlivades då de var för jobbiga:(
 
Sv: De värsta hundannonserna

Vet att vi haft någon liknande tråd för länge sedan men startar den här lite som spinn off på den nu aktuella tråden om hur man ska marknadsföra sig som uppfödare.

Kort och gott vad är de värsta/sämsta/roligaste/oseriösaste hundannonserna ni läst och varför anser du den var/är rolig eller oseriös?

Först måste jag tacka för en bra tråd.

Jag kan störas av annonser där uppfödare skriver att deras hundras är underbara familjehundar m.m. men aldrig nämner något "negativt" . Läste en annons för ett tag sedan med ovtjarka. Där stod det mestadels hur underbara och fina dessa hundar var. Även att det var perfekta familjenhundar och det vet jag inte om jag kan hålla med om helt.

Sen förstår jag att man lyfter fram sin hundras positivt men man måste ju även vara ärlig . Kan ju bli hemskt fel om man skriver på detta vis. Eller tänker jag fel..??
 
Sv: De värsta hundannonserna

Det kan absolut bli fel. Jag reagerar ofta på annonser med krävande raser som framställs som "perfekta familjehundar/barnfamiljer" etc.

Samtidigt så vill man ju inte framhäva för mycket negativt i en annons, så den faktiska seriositeten handlar ju också om hur man sen hanterar det när man fått första kontakten.
"Trevliga hundar som behöver aktiveras för att må bra" kan ju tex vara ett alternativ.

Jag mailade en uppfödare en gång (dock inte som svar på en annons). Det första jag fick tillbaka var "vad vet du om rasens nackdelar?". Lite "nervöst" för mig men det tycker jag är seriöst! Speciellt när det gäller en krävande ras som kan ha en del nackdelar (men självklart även mycket positivt).
 
Sv: De värsta hundannonserna

Kl

Jag är en av dessa idioter som köpte en tragisk unghund som hade köpts utan framförhållning. Alltså, jag köpte honom som ägare nr två av rent medlidande. En blandning mellan (det här är ju nästan tragikomiskt) huskey, stövare och flat coated retriver. Sex av åtta i kullen var ute på försäljning en andra omgång....

Jo han är en handfull. Kräver extremt m motion å mental träning.

Här är en till! *räcka upp handen*
Vet inte varför jag tvingade min mamma köra mig 30 mil för att kolla på hundskrället. Men väl där ser jag en lite klen 12 veckors valp, med en uppsvälld mage. Såg ut som om hon svalt en tennisboll, och hon var inte större än en liten Chihuahua vilket inte riktigt stämde med raserna hon ska ha i sig. Hon är nämligen Westi/Papillon/Finsk stövare och Drever. Hon var inte vacc, inte avmaskad. Nej jag kunde knappast lämna henne där! Så jag köpte en blandning jag inte ens förstår hur den blev till. Två bröder i kullen skulle det finnas, nyfiken på att se hur dem ser ut!
Hon är mer vild än tam, stressar lätt upp sig, men är guda snäll. Skällig, jagar allt som rör sig och vaktar "huset" Energi som aldrig tar slut! En mästare på att stänga ute matte och alla människor, hundpsykologer har inte ens kunnat få kontakt med henne under sina "ryck"
En väldigt svår vovve. Men som jag nu haft i 4 år och bara älskar mer och mer för varje år:love: Hade dock ALDRIG avlat på någon korsning.
Möjligtvis ett labbe/golden KANSKE
Brukar oftast inte se meningen med blandningarna som finns ute på annons.
Tex läste jag senast, chihuahua/Terrier.. HUA! :crazy:
 
Sv: De värsta hundannonserna

Border Collie hona söker hane

Har en svart/vit bc tik som fyller 4 nu i vår och ska kolla runt
lite efter möjliga hanar (helst BC eller Aussie).
Min hona är lite ljudkänslig men det är lätt att bryta när hon
hör något hon tycker är läskigt, tar man fram en leksak
glömmer hon snabbt att något lät.
kör agility med henne och kommer snart ut på
tävlingsbanorna.
lätt lärd hund som trivs med familjen, inga tendenser till att
valla trotts att hon sett får genom stängsel.
bor i lägenhet och nöjer sig med vanliga promenader och hjärn
gympa när inte agility finns tillgängligt

det finns några krav på hanen:

* inte ljud känslig
* vara HD röntgad (detta ska göra på min tik också)
* måste få träffa hanen innan parning
* INGA vallnings instingter

skriv ett mejl och berätta om din hane:)
 
Sv: De värsta hundannonserna

Men alltså vad är det med folk?! Kan någon maila och tala om för annonsägaren vad som är fel med hela upplägget av dennes avelsplan.

Suck man är alldeles för snäll.
 
Sv: De värsta hundannonserna

Herregud vad är det för fel på folk?:crazy:

Såg just en nioveckors valp som dom söker nytt hem till av personliga skäl, antar att den inte säljs av uppfödaren då man skriver så...
1 vecka har hon alltså haft kraken om den såldes som 8 veckors vilket jag ändå hoppas.:cry:


Hittade även en 17 veckors valp av två aktiva raser som måste ha nytt hem då tiden inte räcker till för den. Det stod också att den är vaccinerad en gång....
 
Senast ändrad:
Sv: De värsta hundannonserna

Är rätt så förtvivlad efter att idag ha träffat min arbetskamrat och hans nya valp. Detta hör nog dock inte till "de värsta hundannonserna" utan snarare "de värsta ANNONSHUNDKÖPARNA"

Han skaffade den här valpen i måndags. Hon är nu 12 veckor gammal och han är redan 2a ägaren, förutom uppfödaren. Raserna är rottweiler/schäfer/labbe. De förra ägarna sålde henne för att hon redan är för jobbig.
Valpen är varken vaccinerad, vet-besiktigad, reggad eller försäkrad (han visste dock inte helt säkert om hon är reggad eller inte:crazy:).
Helt chockad frågade jag honom varför han inte själv tagit henne till veterinär än då, så svarade han att han verkligen inte haft tid (VARFÖR köper man valp när man inte har TID åt det?!?)

Nu till nästa hemska grej: Han hämtade som sagt valpen i måndags, och sen tisdagen har han lämnat valpen hemma själv i flera timmar medan han är på jobbet och bara åkt hem och rastat på lunchen. Han säger att hon klarar sig redan själv i upp till 5,5 timme. När jag frågade om hon alltså håller sig i 5,5 timme redan, sa han nej...hon kissar och bajsar överallt. Så förstår inte vad han får det ifrån att hon klarar sig i 5,5 timme.. :mad:

Sen frågade han mig: hur mycket ska dom äta egentligen?? För hon äter hur mycket som helst redan!
Jag vågade inte ens fråga vad han köpt för mat osv, men frågade bara om inte förra ägarna skickade med någon mat eller sa hur mycket hon ska ha? Nej blev svaret på det. Dom sa ingenting om maten.

Jag frågade honom hur det kom sig att han helt plötsligt skaffade henne, om det var ett impulsköp? (han hade inga planer om hund innan vad jag vet). Så svarade han med ett skratt: Haha ja! Han satt i måndags på blocket och tittade på bilar när han såg annonsen, och eftersom hon såldes för bara 1000kr så slog han till!
Och vips...så har ännu en tanklös impulsiv människa blivit hundägare till ännu en sorglig blockethund som jag slår vad om kommer hamna på blocket för eller senare igen :cry: :cry:

Men TRO MIG, jag har idag försökt på ett så lite besserwisser-sätt som möjligt förklara om allt från vaccinering, försäkring, mat till ensamheten, rastningar och uppfostran. Men den här snubben är inte lätt alltså...för att han har ju redan haft rottweiler innan och alla i hans familj har hund så han VET vad det innebär...... :crazy:
 
Sv: De värsta hundannonserna

Usch vad svårt för dig att hålla tungan i styr...Man blir ju galen på den typen av människor:yuck:
 
Sv: De värsta hundannonserna

Är rätt så förtvivlad efter att idag ha träffat min arbetskamrat och hans nya valp. Detta hör nog dock inte till "de värsta hundannonserna" utan snarare "de värsta ANNONSHUNDKÖPARNA"

Han skaffade den här valpen i måndags. Hon är nu 12 veckor gammal och han är redan 2a ägaren, förutom uppfödaren. Raserna är rottweiler/schäfer/labbe. De förra ägarna sålde henne för att hon redan är för jobbig.
Valpen är varken vaccinerad, vet-besiktigad, reggad eller försäkrad (han visste dock inte helt säkert om hon är reggad eller inte:crazy:).
Helt chockad frågade jag honom varför han inte själv tagit henne till veterinär än då, så svarade han att han verkligen inte haft tid (VARFÖR köper man valp när man inte har TID åt det?!?)

Nu till nästa hemska grej: Han hämtade som sagt valpen i måndags, och sen tisdagen har han lämnat valpen hemma själv i flera timmar medan han är på jobbet och bara åkt hem och rastat på lunchen. Han säger att hon klarar sig redan själv i upp till 5,5 timme. När jag frågade om hon alltså håller sig i 5,5 timme redan, sa han nej...hon kissar och bajsar överallt. Så förstår inte vad han får det ifrån att hon klarar sig i 5,5 timme.. :mad:

Sen frågade han mig: hur mycket ska dom äta egentligen?? För hon äter hur mycket som helst redan!
Jag vågade inte ens fråga vad han köpt för mat osv, men frågade bara om inte förra ägarna skickade med någon mat eller sa hur mycket hon ska ha? Nej blev svaret på det. Dom sa ingenting om maten.

Jag frågade honom hur det kom sig att han helt plötsligt skaffade henne, om det var ett impulsköp? (han hade inga planer om hund innan vad jag vet). Så svarade han med ett skratt: Haha ja! Han satt i måndags på blocket och tittade på bilar när han såg annonsen, och eftersom hon såldes för bara 1000kr så slog han till!
Och vips...så har ännu en tanklös impulsiv människa blivit hundägare till ännu en sorglig blockethund som jag slår vad om kommer hamna på blocket för eller senare igen :cry: :cry:

Men TRO MIG, jag har idag försökt på ett så lite besserwisser-sätt som möjligt förklara om allt från vaccinering, försäkring, mat till ensamheten, rastningar och uppfostran. Men den här snubben är inte lätt alltså...för att han har ju redan haft rottweiler innan och alla i hans familj har hund så han VET vad det innebär...... :crazy:

Anmäl, nu.
 
Sv: De värsta hundannonserna

*kl*

Snubblade precis över:
"yorkie valpar med stamtavla.
född 01/2013 för att underbara familj.
bära dem i din handväska eller tekopp, något du vill ha."

Ehm...
 
Sv: De värsta hundannonserna

*Länk raderad av moderatorn*

"Valparna säljs vaccinerade, besiktigade samt med en dolda fel försäkring på tre år. Valparna kan ej bli registrerade hos SKK då vi ej har hunnit gjort ett vallprov med henne. Valparna kan dock registreras hos jordbruksverket."

Seriösa köpare önskas, och de tar fullpris för valparna. Vilka seriösa köpare är intresserade av blandrasvalpar för 10.000:-?:banghead::banghead::banghead::banghead:
 
Senast ändrad av en moderator:
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag håller på att leta valp (och har så gjort ganska länge). Ett problem är att jag inte kan bestämma mig för ras. Jag tittar både på...
Svar
16
· Visningar
2 294
Senast: Ajda
·
Övr. Hund Hej alla! (Längre inlägg) Jag har i många år längtat efter en hund men har pga omständigheter inte haft den möjligheten förrän ett år...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
6 337
Senast: Mabuse
·
Övr. Hund Vi är många här på Buke med trimmraser. Och trimpälsar är ju en hel vetenskap! Så jag tänkte vi kunde ha en tråd med fokus på deras...
2
Svar
30
· Visningar
1 852
Senast: Jeps
·
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
7 869

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp