Såklart det är så, och samtliga de som rider i landslaget idag har också från väldigt ung ålder ridit elit och SM innan de varit 13 år. Och haft riktigt bra ponnyer. Dessa ponnyer kommer ju inte försvinna nu heller liksom, kommer fortfarande finnas föräldrar som köper de bästa ponnyerna. Det är bara snicksnack att dessa inte ridit det högsta på ponny från tidig ålder, för det har de gjort. Henrik von Eckermann red stafetthoppning i Globen med Sveriges bästa ponnyryttare för övrigt under tidigt 90-tal. Han är yngre än mig så kan inte ha varit över 13 vid det tillfället (kompisen köpte hans ponny för en halv mille när de var 15 och han skulle gå över på junior, han hade ridit den flera år då).
Jag tror att ni som kommenterar i den här tråden faktiskt inte är särskilt befäst med hur ponnytävlingar går till i de högre klasserna, tycker kommentarerna visar på det. Min dotter red det högsta, men red aldrig SM, hon kunde också rida 3-4 ponnyer hemma per dag då vi hade liten verksamhet på gården. HON var dock väldigt driven och är fortfarande, och skulle aldrig sitta och slösa hopp på lägre tävlingar bara för att, hon ville rida mot de bästa och få rutin från de högsta banorna. Hon har inte haft problem att hinna med andra sporter och kompisar ändå. Jag vet också att även Hammarströms, som skrivit inlägget, håller på med andra sporter till exempel. Sedan är det som här ovan, alla vill inte hålla på med andra sporter. Ska de inte få välja själva? Så är det i vanliga livet också, jag har två barn där den ena har provat det mesta som går att prova och den andra avskyr sport (inte det minsta hästintresserad heller), jag ska alltså, enligt ert sätt att se på det, tvinga dottern att hålla på med annan sport för att hon rider (och därmed rör sig varje dag) för det ser inte bra ut i era ögon annars om hon vill tävla högt på hästarna, men inte sonen som finner sina intressen i spel, kompisar och bio? Det ni gör här är att dumförklara barnen som vill tävla genom antaganden som många gånger inte stämmer, varken mer eller mindre.