Bukefalos 28 år!

Decemberöverenskomelsen

Sedan kan jag ju förtydliga något som inte en enda människa fattat.
SD kommer att fälla varje förslag som ÖKAR invandringen från dagens nivå, det var precis vad Mattias sa.
Det kanske räcker med 100.000 som vi inte har bostäder till eller skolor för barnen att gå i eller lärare för dessa ....
Men det kräver ju eftertanke och det är inte en sak som buke är känd för. Bert Karlsson ser säker gärna 200-300 eller fler asylsökande, han fakturerar ju Migrationsverket idag 720 miljoner och nästa år 1 miljard.
Det är obscent när en 100 åring ska skita i vardagsrummet. :banghead:
 
Sedan kan jag ju förtydliga något som inte en enda människa fattat.
SD kommer att fälla varje förslag som ÖKAR invandringen från dagens nivå, det var precis vad Mattias sa.
Det kanske räcker med 100.000 som vi inte har bostäder till eller skolor för barnen att gå i eller lärare för dessa ....
Men det kräver ju eftertanke och det är inte en sak som buke är känd för. Bert Karlsson ser säker gärna 200-300 eller fler asylsökande, han fakturerar ju Migrationsverket idag 720 miljoner och nästa år 1 miljard.
Det är obscent när en 100 åring ska skita i vardagsrummet. :banghead:
du får ursäkta men jag fattar inte hur 13% kan fälla ngt förslag i riksdagen utan att fler än de själva backar upp dem
 
Sedan kan jag ju förtydliga något som inte en enda människa fattat.
SD kommer att fälla varje förslag som ÖKAR invandringen från dagens nivå, det var precis vad Mattias sa.
Det kanske räcker med 100.000 som vi inte har bostäder till eller skolor för barnen att gå i eller lärare för dessa ....
Men det kräver ju eftertanke och det är inte en sak som buke är känd för. Bert Karlsson ser säker gärna 200-300 eller fler asylsökande, han fakturerar ju Migrationsverket idag 720 miljoner och nästa år 1 miljard.
Det är obscent när en 100 åring ska skita i vardagsrummet. :banghead:

Men då borde de röstat annorlunda. Jag såg inga förslag om att öka asylbehoven i budgeten.

Och du kopplar fortfarande ihop händelser som inte har med saken att göra. Ett inställt nationaldagsfirande i Katrineholm hade finansierat omhändertagandet, alltså är 100-åringens problem att vi har en nationaldag.

Att ingen fattar. Suck. Det kräver ju eftertanke att se alla konspirationer.
 
Förstår aldrig om folk menar allvar eller skriver raljant när jag läser sånt här. Har verkligen folk så dålig koll på begreppen?

Nej, snarast klarar vi att sätta begreppen i ett sammanhang. Självklart är det allvar. Och SD är ett tydligt hot mot nationen och demokratin, genom att de driver en politik som söndrar och splittrar den första och en politik som inte långsiktigt vill respektera den andra.
 
Nej, snarast klarar vi att sätta begreppen i ett sammanhang. Självklart är det allvar. Och SD är ett tydligt hot mot nationen och demokratin, genom att de driver en politik som söndrar och splittrar den första och en politik som inte långsiktigt vill respektera den andra.

Problemet är att du inte förstår begreppen. Att skriva att SD är mer av ett hot mot den svenska nationen än övriga partier är samma sak som att skriva att SD är bättre än andra partier på att bryta upp gemensamma kulturdrag och normer. SD skulle då vara mer mångkulturella och förespråka mer kulturell heterogenitet än andra partier som i sin tur skulle vara mer nationalistiska.
 
Problemet är att du inte förstår begreppen. Att skriva att SD är mer av ett hot mot den svenska nationen än övriga partier är samma sak som att skriva att SD är bättre än andra partier på att bryta upp gemensamma kulturdrag och normer. SD skulle då vara mer mångkulturella och förespråka mer kulturell heterogenitet än andra partier som i sin tur skulle vara mer nationalistiska.


Fast då missförstår du min kritik. Min kritik är att SD väljer ut en liten, liten del av det som utgör nationen Sverige och påstår att det är det som utgör den kulturella och nationella gemenskapen, som ska värderas och bevaras. Att välja ut en liten, liten del och påstå att det är den som är det riktiga - är att söndra och splittra. Vilket riskerar nationen på sikt.

Och ja, i det påståendet ligger att SD är väldigt bra på att bryta upp gemensamma kulturdrag och normer genom att snävt normera vad som är rätt i nationen Sverige och inte acceptera alla de kulturdrag och normer som idag utgör nationen.

Ett slags självmål - men det är för att SD har en annan bild av vad Sverige ska vara, än vad det är.
 
Fast då missförstår du min kritik. Min kritik är att SD väljer ut en liten, liten del av det som utgör nationen Sverige och påstår att det är det som utgör den kulturella och nationella gemenskapen, som ska värderas och bevaras. Att välja ut en liten, liten del och påstå att det är den som är det riktiga - är att söndra och splittra. Vilket riskerar nationen på sikt.

Och ja, i det påståendet ligger att SD är väldigt bra på att bryta upp gemensamma kulturdrag och normer genom att snävt normera vad som är rätt i nationen Sverige och inte acceptera alla de kulturdrag och normer som idag utgör nationen.

Ett slags självmål - men det är för att SD har en annan bild av vad Sverige ska vara, än vad det är.

Vad menar du ingår i den svenska nationen då? Ungefär hur stor andel av svenska befolkningen ingår i tolkning av den svenska nationen tror du? En nation kan ju definitionsmässigt inte bestå av en massa skilda kulturer (mångkultur). Vad jag vet så är ingår väl antagligen 80-90% av svenska befolkningen i det SD menar är den svenska nationen.
 
Vad menar du ingår i den svenska nationen då? Ungefär hur stor andel av svenska befolkningen ingår i tolkning av den svenska nationen tror du? En nation kan ju definitionsmässigt inte bestå av en massa skilda kulturer (mångkultur). Vad jag vet så är ingår väl antagligen 80-90% av svenska befolkningen i det SD menar är den svenska nationen.

Si då där 120-300% men det är lite svårt att uppskatta vilka som då och då känner sig svenska. Framför allt som en nation kan bestå av en herrans massa kultuer och mångkulturer.
 
Sedan kan jag ju förtydliga något som inte en enda människa fattat.
SD kommer att fälla varje förslag som . :banghead:

SD lovade att fälla varje budget och varje regering som inte pratade med SD. Vilket alla partier lovat att inte göra.

Sen sammanfaller SD-s tankar ibland med andra partiers, som att sänka skatten för pensionärer. Men eftersom det mest är en tanke hos SD och inte viktigt, så röstar man emot. Man kan tycka att det är udda, att rösta emot sina egna tankar, men det beror på att SD bara har en fråga och det är invandringen.

Och det är invandringen i sig, inte att den eventuellt kostar pengar eller att man tjänar pengar. Här ska de minsan inte komma en massa folk och göra oss rika om vi rikserar att sluta sjunga små grodorna.
 
Vad menar du ingår i den svenska nationen då? Ungefär hur stor andel av svenska befolkningen ingår i tolkning av den svenska nationen tror du? En nation kan ju definitionsmässigt inte bestå av en massa skilda kulturer (mångkultur). Vad jag vet så är ingår väl antagligen 80-90% av svenska befolkningen i det SD menar är den svenska nationen.

Jag anar snarare 15-25 procent som skulle bekänna sig till att vara del av den kultur som SD vurmar för. Jo, en nation kan bestå av flera "kulturer" som man i olika grad är "med" i eller mindre "med" i. Det finns många dimensioner. Att man har en kulturell gemenskap ska inte tolkas som att en nation inte kan vara präglad av många kulturer, där man efterhand får en gemensam historia.
 
Och exakt vad gör det då till en nation menar du? Vad är då skillnaden mellan en stat och en nationalstat?

Att man vill vara med. Eller råkar vara med. Tycker det är kul för stunden.

Vare sig folk, nation eller kultur är statiska.
 
Och det är invandringen i sig, inte att den eventuellt kostar pengar eller att man tjänar pengar. Här ska de minsan inte komma en massa folk och göra oss rika om vi rikserar att sluta sjunga små grodorna.

Mina invandrade vänner brukar gärna vilja se när det sjungs små grodorna. Och bidra med sina insatser till det svenska samhället.
 
Jag anar snarare 15-25 procent som skulle bekänna sig till att vara del av den kultur som SD vurmar för. Jo, en nation kan bestå av flera "kulturer" som man i olika grad är "med" i eller mindre "med" i. Det finns många dimensioner. Att man har en kulturell gemenskap ska inte tolkas som att en nation inte kan vara präglad av många kulturer, där man efterhand får en gemensam historia.
Jag anar snarare 15-25 procent som skulle bekänna sig till att vara del av den kultur som SD vurmar för. Jo, en nation kan bestå av flera "kulturer" som man i olika grad är "med" i eller mindre "med" i. Det finns många dimensioner. Att man har en kulturell gemenskap ska inte tolkas som att en nation inte kan vara präglad av många kulturer, där man efterhand får en gemensam historia.

skulle tro att ännu färre vill vara med i SD-s nation. 1% kanske.
 
Jag anar snarare 15-25 procent som skulle bekänna sig till att vara del av den kultur som SD vurmar för. Jo, en nation kan bestå av flera "kulturer" som man i olika grad är "med" i eller mindre "med" i. Det finns många dimensioner. Att man har en kulturell gemenskap ska inte tolkas som att en nation inte kan vara präglad av många kulturer, där man efterhand får en gemensam historia.
Där tror jag nog du underskattar SD;s ideologi.
Man har tagit så mycket från det gamla socialdemokratiska folkhemmet att nog majoriteten av de som inte är politiskt intresserade kan attraheras av deras idéer.
Pensionärer som faller för frestelsen att invandringen belastar deras trygghet o pensioner.
Låginkomsttagare som ser både jobb o bidrag utsättas för risker

Det är bara 2 grupper som kan ansluta sig utan att vara vare sig fascister eller rasister.

De är med andra ord inne på S,s bakgård och hämtar anhängare ;)
 
Och exakt vad gör det då till en nation menar du?
Det som gör något till en nation är uppfattningen om att det är en nation. Det finns ju inga allmänrådande fysiska kriterier för vad som är en nation. Det finns olika uppfattningar och definitioner på vad nation innebär. Du t ex anser att den måste innehålla en homogen kultur vilket är en kontroversiell och väldigt snäv definition.
 

Liknande trådar

Samhälle Sverigedemokraterna har av TV4:s Kalla Fakta avslöjats driva en trollfabrik. SD:s anonyma konton har spridit propaganda och även sådant...
8 9 10
Svar
186
· Visningar
7 885
Senast: Mia_R
·
Kropp & Själ Det fanns en tråd, ska vi gå med där en del i allmän hallelujastämning tänkte sig att det var ett beslut för Sverige. Som golit minns...
Svar
4
· Visningar
502
Senast: dobbis
·
Trädgård & Växter Med tanke på värmen och torkan som har hållit i sig ett bra tag nu och verkar fortsätta hålla i sig, kommer det bli färre mördarsniglar...
2
Svar
25
· Visningar
672
Senast: Otherside
·
Hemmet Ni med erfarenhet av att hyra ut hus - hur vågar man egentligen kasta sig in i leken och hur ska man förbereda sig? Vi håller mentalt...
2
Svar
38
· Visningar
2 294
Senast: Tiffany
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Hjälp med fundering
  • Vilken ras passar mig?

Hästrelaterat

  • Shettistråden del II
  • Lätt E
  • Skadade hästar och konvalescenter

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp