Bukefalos 28 år!

Decemberöverenskomelsen

Men ingen på Buke tycker tydligen det är oanständigt och fruktansvärt att en mycket gammal man ska bajsa och kissa i sitt vardagsrum? Härmed dömer jag då er till samma fruktansvärda nesa när ni växer upp. Hoppas innerligt att ni får ert straff, empati för tiggare och invandrare är bra men våra egna gamla kan göra sitt behov varhelst det finns plats. Shame on you all.
Du är inte klok. Tror du verkligen på det du själv skriver? Givetvis är det nog mycket få som tycker att det är okey. Men svaret är inte att skicka ut invandrare.
Det är så infantilt resonerat så att jag baxnar. Du inser väl ändå att frågan är mer komplex än så?

Du gnäller till exempel inte på alla oss med lön som dessutom fått en massa jobbskatteavdrag och liknade. Varför inte?
 
Du är inte klok. Tror du verkligen på det du själv skriver? Givetvis är det nog mycket få som tycker att det är okey. Men svaret är inte att skicka ut invandrare.
Det är så infantilt resonerat så att jag baxnar. Du inser väl ändå att frågan är mer komplex än så?

Du gnäller till exempel inte på alla oss med lön som dessutom fått en massa jobbskatteavdrag och liknade. Varför inte?
Jag ser betydligt hellre att min inbetalda skatt går åt till att RÄDDA LIVET på folk än att jag kan få bygget av en veranda eller städerskan subventionerad...
 
Det vore intressant att se dig presentera exakt detta uttalande. Var finns det? Det går bra med ett citat av vad han sa.

Det är inga problem för dig att få fram att SD har bestämt sig för att fälla varje regering och varje budget, där man inte hade samarbetat med SD först.

Eftersom SD bara har en enda fråga, att stoppa invandringen. Inte för att den är dyr eller för att vi tjänar på den, utan stoppa invandringen bara för att den finns.
 
Det är inga problem för dig att få fram att SD har bestämt sig för att fälla varje regering och varje budget, där man inte hade samarbetat med SD först.

Eftersom SD bara har en enda fråga, att stoppa invandringen. Inte för att den är dyr eller för att vi tjänar på den, utan stoppa invandringen bara för att den finns.
Vill verkligen SD stoppa invandringen?
Jag har då aldrig hört dem säga att Svenskar inte ska få återvända eller att norrmän inte ska få flytta hit.
Vad SD riktar in sig på är väl framförallt asyl o den anhörighetsinvandring som följer.
Samma sak så sade väl inte sd att man skulle försöka fälla varje regering som inte samarbetade med dem, utan varje regering som fortsatte med den ökade asylinvandringen. Men jag kan ju misstagit mig.
 
Det var mest ett uttryck av min frustration över att det är så tydligt att man ser flyktingar som syndabockar utan att granska andra områden.
Eller ens granska något alls. :meh: Gårdagens ledare i DN:
"Invandring och integration kommer att få fortsatt stor plats i den politiska debatten under 2015. Och det med rätta: här finns samhällsutmaningar som behöver hanteras. Men för att göra det på ett effektivt sätt krävs också att vi faktiskt vet vad vi talar om.

Och det gör vi inte. Ungefär så skulle man kunna sammanfatta den undersökning som tankesmedjan Fores har beställt av Novus."

http://www.dn.se/ledare/huvudledare/manga-missforstand-i-myternas-mecka/

Att de som tycker att för många invandrar till Sverige inte vet vad de pratar om bekräftas gång på gång.
 
"insikten att detta är viktiga frågor som måste dryftas är välkommen. Synd bara att den i så hög utsträckning bygger på myter och missförstånd.

Vad som är hönan och ägget förblir osagt: kunskapsnivån eller attityderna."

Har funderat en del på det här. Höna eller ägg spelar ingen roll; de går ändå hand i hand och vi får agera mot båda parallellt.
 
  • Gilla
Reactions: Sol
med
Eller ens granska något alls. :meh: Gårdagens ledare i DN:
"Invandring och integration kommer att få fortsatt stor plats i den politiska debatten under 2015. Och det med rätta: här finns samhällsutmaningar som behöver hanteras. Men för att göra det på ett effektivt sätt krävs också att vi faktiskt vet vad vi talar om.

Och det gör vi inte. Ungefär så skulle man kunna sammanfatta den undersökning som tankesmedjan Fores har beställt av Novus."

http://www.dn.se/ledare/huvudledare/manga-missforstand-i-myternas-mecka/

Att de som tycker att för många invandrar till Sverige inte vet vad de pratar om bekräftas gång på gång.
vi kan väl säga så här. Invandringen har förändrats marginellt de senaste åren. Det är inte där problemet ligger. Tror knappast någon idag går ut och säger att invandringen är för stor. Eftersom staten Sverige tjänar på just invandringen.
Men för att invandra måste du antingen ha ett svenskt medborgarskap eller vara efterfrågad på arbetsmarknaden eller komma hit för att studera eller på annat vis dels klara din egen försörjning utan att ligga samhället till last.

Söker du asyl så handlar det inte om invandring utan ett asylärende. Det är dessa och med dessa förbundna anhöriginvandrare som vi idag ser bekymmer med, då antalet kommer att fördubblas från 25 - 30 000 per år till 60 -100 000.
Så om vi skulle diskutera det verkliga problemet och inte blanda äpplen med päron.
 
Så om vi skulle diskutera det verkliga problemet och inte blanda äpplen med päron.
Hur är det en kommentar till ledaren? Den handlar om en undersökning som visat att många överskattar antalet invandrare och flyktingar som kommer till Sverige och samtidigt underskattar många sysselsättningsgraden av dessa grupper samt antalet utvandrare.
 
Hur är det en kommentar till ledaren? Den handlar om en undersökning som visat att många överskattar antalet invandrare och flyktingar som kommer till Sverige och samtidigt underskattar många sysselsättningsgraden av dessa grupper samt antalet utvandrare.
Och jag visar på att begreppet invandring och invandringsproblem inte är korrekt.
Jag är invandrare! Född i Sverige, bott majoriteten av mitt liv i Sverige men bodde o verkade utomlands en tid. Var då skriven i det aktuella landet, betalade skatt där och flyttade sena hem. Invandare till Sverige sas.
Invandringen har aldrig varit ett problem eftersom den är självreglerande. Finns det jobb så ökar den, minska jobben så minskar den. Asylförfarandet bygger på helt andra kriterier, det är folk som söker hjälp, hjälp till fristad,bostad, uppehälle, sjukvård o utbildning.
Den regleras genom internationella händelser oavsett konjunkturen i Sverige.

Att klumpa ihop flyktingar med invandrare är därför inte korrekt. + att det ger totalt fel uppfattning om kostnader.
 
Det är inga problem för dig att få fram att SD har bestämt sig för att fälla varje regering och varje budget, där man inte hade samarbetat med SD först.

Eftersom SD bara har en enda fråga, att stoppa invandringen. Inte för att den är dyr eller för att vi tjänar på den, utan stoppa invandringen bara för att den finns.

Så gör det då istället för att svamla vidare i ditt ego för att se dina egna ord på skärmen.
ÖKAR invandringen ger automatiskt NEJ från SD. Inte att behålla den på nuvarande nivå.
Konstigt vad du hittar på saker. Jämt. Bara att gå tillbaka till klippet.
 
Söker du asyl så handlar det inte om invandring utan ett asylärende. Det är dessa och med dessa förbundna anhöriginvandrare som vi idag ser bekymmer med, då antalet kommer att fördubblas från 25 - 30 000 per år till 60 -100 000.
Så om vi skulle diskutera det verkliga problemet och inte blanda äpplen med päron.

Det är en fullständig omöjlighet här. Kan man fylla sidor upp och ner med för och emot kandar så kan man lätt inte se skillnaden på invandring och asyl, tyvärr. :banghead:
 
Men Oldie vad är det du retar dig på? VEM bajsar i vardagsrummet? Det verkar ju svinäckligt!! Och sd vill inte ha invandring men de fick ju bara 13 procent? Hur ska man göra om man vill öka invandringen menar du? Jag trodde att man så röstar på sossarna moderaterna miljöpartiet centern etc?!
 
Det är en fullständig omöjlighet här. Kan man fylla sidor upp och ner med för och emot kandar så kan man lätt inte se skillnaden på invandring och asyl, tyvärr. :banghead:
Innan man begriper den skillnaden så har man ju inga möjligheter att komma med konstruktiva förslag heller, utan bara ett känslomässigt tyckande.

Jag har vid ett otal tillfällen deklarerat att vi ska ha en fri invandring. Dvs kan man försörja sig själv, inte ligga samhället till last, ha bostad etc så ska man få bosätta sig i landet. Naturligtvis ska man ha giltiga försäkringar som backar upp de kostnader man kan få i samband med vård o omsorg.

De andra som kommer så att säga på nåder får finna sig i de regler samhället ställer upp. Och samhället måste räkna på de resurser som kan avsättas för ändamålet. och göra dessa siffror offentliga.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Det fanns en tråd, ska vi gå med där en del i allmän hallelujastämning tänkte sig att det var ett beslut för Sverige. Som golit minns...
Svar
4
· Visningar
486
Senast: dobbis
·
Mat Jag har noll fantasi när det gäller sallad. Vi ska träffas ett gäng imorgon och äta nyårsmiddag tillsammans med barnen. Och jag tycker...
Svar
9
· Visningar
676
Skola & Jobb Den här vintern har fått mig att undra om jag verkligen orkar fortsätta köra buss. Jag älskar det verkligen, det är mitt drömyrke sen...
5 6 7
Svar
122
· Visningar
6 857
Senast: BernT
·
Juridik & Ekonomi En tråd till om mina "grannar" då.. etablerade pundare och småtjuvar Väldigt många nätter kommer de körande med saker som cyklar...
Svar
6
· Visningar
1 273
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Dejtingtråden del 37
  • Vad gör vi? Del CXCVI
  • Kyltäcke/ kylfilt

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp