Bukefalos 28 år!

Decemberöverenskomelsen

Du är inte klok. Tror du verkligen på det du själv skriver? Givetvis är det nog mycket få som tycker att det är okey. Men svaret är inte att skicka ut invandrare.
Det är så infantilt resonerat så att jag baxnar. Du inser väl ändå att frågan är mer komplex än så?

Du gnäller till exempel inte på alla oss med lön som dessutom fått en massa jobbskatteavdrag och liknade. Varför inte?

@Oldie har till och med mage att sitta på nyårsafton och dricka champagne, när de hundralapparna lätt hade kunnat gå till omvårdnad om den gamle som skulle få toaletthjälp. Det är @Oldies champagne som fått den här konsekvensen för den stackars gamle. Att @Oldie inte skäms där han sitter.

Vill man inte betrakta samhället som mer komplext än så, så förstår jag att de naiva verklighetsbeskrivningarna, konfliktskapande mytbildningen och lösningarna från SD passar perfekt. Som handen i handsken.

Men snälla; låt bli att orera med dina verklighetsfrånvända budgetkonflikter för oss som vill bygga vår syn på samhället på andra idéer. Så ska jag sluta ironisera över ditt glas champagne. Skål!
 
Som ett att subvetnionerat jobb på McDonald kostar tre vårdbiträden.
Bara att gå tillbaka till klippet.

Först strider uttalandet mot verkligheten eftersom det antyder att invadringen skulle öka, vilket inte är fallet. Så det blir ju lite komplicerat att försöka minska något som inte ökar, men om vi struntar i sakfrågan.

Så säger SD att det inte är eventuella konstnader eller intäkter av invandringen som är bekymret, det är invandringen i sig.

Det och bögarna...
 
@Oldie har till och med mage att sitta på nyårsafton och dricka champagne, när de hundralapparna lätt hade kunnat gå till omvårdnad om den gamle som skulle få toaletthjälp. Det är @Oldies champagne som fått den här konsekvensen för den stackars gamle. Att @Oldie inte skäms där han sitter.

Vill man inte betrakta samhället som mer komplext än så, så förstår jag att de naiva verklighetsbeskrivningarna, konfliktskapande mytbildningen och lösningarna från SD passar perfekt. Som handen i handsken.

Men snälla; låt bli att orera med dina verklighetsfrånvända budgetkonflikter för oss som vill bygga vår syn på samhället på andra idéer. Så ska jag sluta ironisera över ditt glas champagne. Skål!

Japp. Hummer inköpt på x-tra pris på ICA för 25:-,'. och så vitt jag vet har jag betalat min skatt som yrkesverksam i 40-år, CSN är avbetalt liksom de lån jag haft. Skål på dig
 
Som ett att subvetnionerat jobb på McDonald kostar tre vårdbiträden.


Först strider uttalandet mot verkligheten eftersom det antyder att invadringen skulle öka, vilket inte är fallet. Så det blir ju lite komplicerat att försöka minska något som inte ökar, men om vi struntar i sakfrågan.

Så säger SD att det inte är eventuella konstnader eller intäkter av invandringen som är bekymret, det är invandringen i sig.

Det och bögarna...

Jaså. Så bra då behöver Migrationsverket inte sina 24 miljarder de äskat i tillägg för de nästkommande 4 åren. Puhh jag kan andas ut.
 
Men han får väl sälja huset och köpa lägenhet?!?! Jag letar hus nu och är 45. Inte fan tänker jag köpa ett där en trappa ska bestämma mitt liv? Man måste planera sin ålderdom noga. Spara massa pengar och välja en bostad att åldras i. Enplan med rymliga rum och breda dörrar tex. Det är inte samhällets ansvar att tänka åt oss. Den där gubben är ju bara pinsam.
 
@Oldie har till och med mage att sitta på nyårsafton och dricka champagne, när de hundralapparna lätt hade kunnat gå till omvårdnad om den gamle som skulle få toaletthjälp. Det är @Oldies champagne som fått den här konsekvensen för den stackars gamle. Att @Oldie inte skäms där han sitter.

Vill man inte betrakta samhället som mer komplext än så, så förstår jag att de naiva verklighetsbeskrivningarna, konfliktskapande mytbildningen och lösningarna från SD passar perfekt. Som handen i handsken.

Men snälla; låt bli att orera med dina verklighetsfrånvända budgetkonflikter för oss som vill bygga vår syn på samhället på andra idéer. Så ska jag sluta ironisera över ditt glas champagne. Skål!
Den ene väljer att vaska champagne för nöjes skull den andre att köpa en utflykt med islandshästar. bra för dem som tillhandahåller dylikt men som du säger pengarna kunde gått till bättre saker ;)
 
Vad kostar rasismen?

Sjukvård för misshandlade
Rättegångar
Polis
Terapeuter
Materiell förstörelse
 
Men han får väl sälja huset och köpa lägenhet?!?! Jag letar hus nu och är 45. Inte fan tänker jag köpa ett där en trappa ska bestämma mitt liv? Man måste planera sin ålderdom noga. Spara massa pengar och välja en bostad att åldras i. Enplan med rymliga rum och breda dörrar tex. Det är inte samhällets ansvar att tänka åt oss. Den där gubben är ju bara pinsam.

Det tänker jag inte ens kommentera. Du var ju nyss glad som en lärka över din fantastiska br i Stockholm vid vattnet.
Och det var bara några år sedan. Hur ska en 99-åring kunna planera 40+ år i framtiden? Han hade säkert inte räknat med att bli 100, det är det inte många karlar som blir.
 
Vad kostar rasismen?

Sjukvård för misshandlade
Rättegångar
Polis
Terapeuter
Materiell förstörelse

Vad kostar ett människoliv om brandkåren, ambulansen och polisen blir utsatta för stenkastning när de försöker undsätta människor i nöd? Sätt du priset, prata sen om rasism.
 
Den ene väljer att vaska champagne för nöjes skull den andre att köpa en utflykt med islandshästar. bra för dem som tillhandahåller dylikt men som du säger pengarna kunde gått till bättre saker ;)

Tja som medborgare/skattebetalare i Sverige lever jag under den, möjliga villfarelsen att, efter skatten är betald får jag göra precis vad jag vill med mina egna pengar. Jag förutsätter dessutom, jo det är uppåt väggarna jag vet, att mina folkvalda hanterar mina skattepengar på ett ansvarsfullt sätt. Så att det räcker till ett normalt leverne som jag förväntar mig efter ett helt arbetsliv eller sjukvård om det behövs. Klarar dom inte det jobbet så går det bra att betala tillbaka skattepengarna jag redan betalt + all oms/moms jag erlagt genom åren, så lovar jag att klara mig själv hädanefter :D
 
. Jag förutsätter dessutom, jo det är uppåt väggarna jag vet, att mina folkvalda hanterar mina skattepengar på ett ansvarsfullt sätt.

Och det är det som politik handlar om... vad man tycker är ansvarsfullt. Du har en mening, de flesta andra en helt annan.
 
Och jag visar på att begreppet invandring och invandringsproblem inte är korrekt.
Jag är invandrare! Född i Sverige, bott majoriteten av mitt liv i Sverige men bodde o verkade utomlands en tid. Var då skriven i det aktuella landet, betalade skatt där och flyttade sena hem. Invandare till Sverige sas.
Invandringen har aldrig varit ett problem eftersom den är självreglerande. Finns det jobb så ökar den, minska jobben så minskar den. Asylförfarandet bygger på helt andra kriterier, det är folk som söker hjälp, hjälp till fristad,bostad, uppehälle, sjukvård o utbildning.
Den regleras genom internationella händelser oavsett konjunkturen i Sverige.

Att klumpa ihop flyktingar med invandrare är därför inte korrekt. + att det ger totalt fel uppfattning om kostnader.
Flyktingar i den mån de får stanna är invandrare, en delmängd av en stor brokig grupp.
 
Flyktingar i den mån de får stanna är invandrare, en delmängd av en stor brokig grupp.
Naturligtvis ingår dessa i gruppen invandrare, men hittills som en minoritet.
Men det är därför inte korrekt att beskriva invandringen som odelat positiv för ett land när man vill försvara asylinvandringen. Då sk man liksom när det gäller allt annat specifikt titta på just den grupp man talar och då är de positiva effekterna inte alls så utmärkande längre.
 
Naturligtvis ingår dessa i gruppen invandrare, men hittills som en minoritet.
Men det är därför inte korrekt att beskriva invandringen som odelat positiv för ett land när man vill försvara asylinvandringen. Då sk man liksom när det gäller allt annat specifikt titta på just den grupp man talar och då är de positiva effekterna inte alls så utmärkande längre.
Finns det något som är enbart positivt? Och vem har skrivit om invandringen som enbart positivt?
Bra att du inser att du hade fel när du påstod att flyktingar inte är invandrare, det lät onekligen som du hade problem med begreppen här
Att klumpa ihop flyktingar med invandrare är därför inte korrekt. + att det ger totalt fel uppfattning om kostnader.
där du inte anser man ska klumpa ihop flyktingar med de invandrare de är (så länge de är kvar i landet).
 
Finns det något som är enbart positivt? Och vem har skrivit om invandringen som enbart positivt?
Bra att du inser att du hade fel när du påstod att flyktingar inte är invandrare, det lät onekligen som du hade problem med begreppen här

där du inte anser man ska klumpa ihop flyktingar med de invandrare de är (så länge de är kvar i landet).
Asylsökande är just asylsökande, studenter som kommer är gäststudenter och sedan har vi återvändare och arbetskraft.
Asylsökande kan inte betecknas som invandrare innan de erhåller uppehållstillståndet, innan dess är det ju inte klart att de får stanna.
Har du förstått? ;)
 
Och när de fått uppehållstillstånd så har de helt magiskt inte kommit hit som asylsökande menar du? Och är inte en del av asylinvandringen?
 
Och när de fått uppehållstillstånd så har de helt magiskt inte kommit hit som asylsökande menar du? Och är inte en del av asylinvandringen?
Innan de har tillståndet så är de bara tillfälliga besökare, de vet ju inte om de får stanna. Om det är en magisk transformation eller en enkel juridisk sådan avgör du själv, jag håller på det senare ;)
 
Det tänker jag inte ens kommentera. Du var ju nyss glad som en lärka över din fantastiska br i Stockholm vid vattnet.
Och det var bara några år sedan. Hur ska en 99-åring kunna planera 40+ år i framtiden? Han hade säkert inte räknat med att bli 100, det är det inte många karlar som blir.
Det är svårt att veta känner jag om jag ska svara när det är så uppenbart att skriver när du är berusad. Fast om sanningen ska fram anser jag det väldigt underhållande men hoppas såklart att du har koll på din alkoholkonsumtion.
Hur mitt boende kommer in i den här diskussionen är en gåta men jag kan bara svara att jag har det finaste boende man kan tänka sig. Och jag är verkligen glad som en lärka varje dag eftersom mitt liv är fjantigt bra och roligt.
Jag har heller inte påstått att man ska börja spara pengar till sin ålderdom när man är 99. Då tycker jag att 19 känns mera lämpligt och det tror jag faktiskt att många gör. Jag kan faktiskt inte förstå varför mannen i artikeln inte köper ett lämpligare boende.
 
Innan de har tillståndet så är de bara tillfälliga besökare, de vet ju inte om de får stanna. Om det är en magisk transformation eller en enkel juridisk sådan avgör du själv, jag håller på det senare ;)
Nu försöker du slingra dig. Asylinvandringen är en betydande del av invandringen i Sverige, dit hör flyktingarna. Att alla inte får stanna är en helt annan fråga.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Det fanns en tråd, ska vi gå med där en del i allmän hallelujastämning tänkte sig att det var ett beslut för Sverige. Som golit minns...
Svar
4
· Visningar
487
Senast: dobbis
·
Hemmet Ni med erfarenhet av att hyra ut hus - hur vågar man egentligen kasta sig in i leken och hur ska man förbereda sig? Vi håller mentalt...
2
Svar
38
· Visningar
2 047
Kropp & Själ Jag har i snart 3 månader tränat på gymmet 2 dagar i veckan, mest styrketräning. Har väl blivit lite starkare och sådär och det är...
Svar
9
· Visningar
398
Mat Jag har noll fantasi när det gäller sallad. Vi ska träffas ett gäng imorgon och äta nyårsmiddag tillsammans med barnen. Och jag tycker...
Svar
9
· Visningar
678

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp