Bukefalos 28 år!

Dejtandet fortsätter del 15

Status
Stängd för vidare inlägg.
Förstår! Frågan är ju då vad som räknas till OT och inte? Att personer som dejtar diskuterar huruvida de tänker sig sambo eller särbo i framtiden, i en dejtingtråd? Att man diskuterar vilka preferenser man har? Eller är det enbart att berätta om hur det går i dejtingen som gäller?
App-app-app! En metadiskussion är OT, och ska avhandlas annorstädes!
 
Förstår! Frågan är ju då vad som räknas till OT och inte? Att personer som dejtar diskuterar huruvida de tänker sig sambo eller särbo i framtiden, i en dejtingtråd? Att man diskuterar vilka preferenser man har? Eller är det enbart att berätta om hur det går i dejtingen som gäller?
Det funderar jag på.
Tycker det blir trist om det bara handlar om "nu har jag fått tre matches" "på lördag ska jag på dejt"
Och om jag efter dejten har funderingar tex kan jag vara ihop med en allergiker så ska jag ta det i relationstråden och inte dejtingtråden.
 
@Alexandra_W Tack för ditt svar! Jo, sånt som högtider spelar ju in förstås :) Jag vill inte heller bygga luftslott, men inte heller tappa någon för att det känns ointressant att skriva, men som kanske hade blivit jättebra IRL. Nä precis, t ex hockeykillen verkar ju inte så på att ses, ska kanske fråga honom lite vad han söker på tinder... Visst är det roligt att skriva med ngn, men nja, trist i längden...

Okej! Jag har för det mesta tidigare också kört med kondom, utom vid avsugningar, känner att den detaljen har jag liksom missat när det kommer till sexualkunskap :p tyvärr. Men sen jag kom på det har jag blivit sjukt nojjig känner jag... :S Har aldrig sugit av nån med kondom, men det får nog bli så nu känner jag... för jag tycker ändå sånt ingår i sexet...
@pepp Men är du inte orolig för sjukdomar? Jag har heller aldrig haft någon könssjukdom, men har blivit väldigt nojig på sistone, vill inte ha några i fortsättningen heller!
Tycker ni detta är en lätt sak att ta upp med killen ifråga?

Nu har jag messat vegokillen och pulkakillen och skrivit till skoterkillen på tinder, bara att vänta på svar nu då... :S (såklart typ tretusen ggr mer spänd på vegokillens svar än de andras)

//r
 
@Alexandra_W Okej, vad skönt! Jag tror nog inte att jag heller ska ha så stora problem med det... När jag träffade ett par hmm "two night stands" :p för ett par år sen tyckte jag inte det var så svårt vad jag minns... och har nog bättre självkänsla nu med så de ska väl inte va så svårt hoppas jag :) Det är väl isf det där att inte bara vilja ha kondom vid penetrerande sex, känns som om det inte är så vanligt att vilja ha det även vid oralsex men vad vet jag..? Får väl säga att annars väntar vi med det tills vi testat oss helt enkelt. Vill inte behöva bli helt nojjig efteråt! Rather safe than sorry :) Och skulle det vara ett problem är det hans förlust! Så, slut på babbel ;) Haha.

//r
 
Hua! Jag brukar säga till min sambo att jag ska rida ut och ungefär hur länge jag blir borta, oftast blir det längre, men inte har han nånsin hört av sig och kollat upp om nåt hänt :P (Jo! En gång har han skickat ett sms och frågat hur det går) När jag kommer hem får jag ett glatt "Hej! Har det gått bra?" :P Senaste sms:et från honom var 8:jan...

Lyckligtvis är det i stort sett alltid folk på gården där jag har hästen, med lite bättre koll på mig än vad sambon har :P

(förlåt för OT!)

Hon red en stissig unghäst vi just köpt och meningen var att hon skulle rida ut med en kamrat som ringde och låg sjuk. Hon tänkte att det skulle går bra ändå för hon och kompisen hade ofta gjort samma skogsrunda, kompisen hade en 20åring som var lugn som en filbunke. Det gick inte sååå bra ensam, när hon åkte av, svimmade, fick hjärnskakning och bröt benet. Såklart fanns det ingen mobiltäckning i busken, så där låg hon.
 
Tack så mycket för alla svar på min sambo/särbo-fundering!

Intressant att så många (nästan alla ju) kan tänka sig att vara särbos, det trodde jag inte! Man kan ju vilja vara det av olika anledningar, såsom t ex avstånd, men också om man bor nära varann, men det inte hade funkat med städning/umgänge. Någon tyckte det blev för mycket OT i den här tråden, men jag tycker också det hör till dejtande, som någon skrev att ju äldre man blir desto viktigare blir det att fundera på olika saker innan dejtandet blir allvar (jag tänkte aldrig såhär tidigare i livet). Jag vill, som någon/några skrev också ha det där vardagslivet med gemensam matlagning (blir mkt gröt och fil även för mig som singel, tyvärr), sova tillsammans och sånt, men jag vill inte ha det där med att man fastnar i soffan varje kväll och bara umgås med varandra (hej mitt och exets förhållande :S), men som någon skrev så tror jag nog att ett samboskap skulle fungera långt mycket bättre om båda har en aktiv fritid, det tror jag är viktigt! Att man har intressen och inte, som ni skriver om också bara går och väntar på att den andra ska komma hem, usch! Sen om man vill ha barn som särbo så blir det ju ytterligare något att fundera över, hur man skulle kunna få det att fungera?

För att återgå till ämnet då så fick jag ett sms från vegokillen på kvällen två dagar efter att vi setts. :heart Jag svarade efter ett par h och han svarade igen och jag ska snart svara o höra när (om? men det tror och hoppas jag!) det passar honom att vi träffas igen. :)
Pulkakillen är sjuk och kommer alltså inte till min håla i jobbet denna veckan, trist och segt. Hur länge brukar ni prata med någon utan att ses? Han kan ju inte rå för att han är sjuk, men jag känner att jag vill inte bara skriva hur länge som helst, jag vill ses och se om det finns något att bygga vidare på.
När det gäller skoterkillen fick jag feeling för ett par dar sen och skrev att jag tyckte han kunde bjuda hem mig på middag, men det dribblade han bort, så han verkar ju inte heller vara så haj på att träffas (sen om det är träffa mig eller träffas redan vet jag inte).
Hjärtsmileykillen skickade en gråtande smiley när jag inte skrivit något på nio dagar (shit vad fort tiden går!), men kan han bara kommunicera med smileys går han bort. Pratar med en kille på hp också, men är väl inte så haj på honom heller.

En till fråga också, ni som har sex tidigt eller ja, alla ni som träffar någon ni kommer att vilja ligga med, är det kondom som gäller i början? Även vid avsugning då eller ni kör inte med sånt i början? Skickar ni iväg framtida partner till vårdcentralen för att testa sig? Eller kanske går dit gemensamt?

//r
Jag har ingen gräns på hur kort eller lång tid jag vill prata. Jag har inte så mycket tid så det känns inte konstigt att det kan vara svårt att få det att klaffa.

Jag vill ha sex tidigt. Det är ju lite poängen med mitt dejtande. Alltid kondom vid samlag men inte vid oralsex. Kondomen åker inte av innan jag litar helt på min partner. Jag vill att vi testar oss innan men kräver inte intyg s a s. Ligger de med andra också är det krav att de har kondom med dem.
 
Men nu tycker jag ju det hör till vanligt hyfs och folkvett att man i alla fall hintar om man tänker dyka upp eller inte. Så att säga -Du jag blir sen eller -Jag vet inte när är väl för tusan inte att lägga nån som helst "kontroll" på ett förhållande :eek:.
Då skulle jag inte vilja vara med vederbörande alls. Bryr man sig inte mer så ska man var singel.

Tar väl en historia ur livet som referens. Hade jag inte "brytt mig" så hade dåvarande sambon legat död i skogen efter en uteritt där hon blev avkastad o hästen sprang hem till stallet. Jag började fundera hemma efter 3-4 timmar och gick över o kollade, jodå hästen stod utanför hagen där dom andra gick men ryttarinnan var kvar i skogen.

Ja dyka upp eller inte dyka upp. Absolut. Men hur punktlig jag är har noll och intet att göra med hur kär jag är, eller hur mycket jag bryr mig. Hänsynen till att jag måste höra av mig har, men till ett för högt pris.

Sambon hade varit död om hon var singel också. Så det hängde inte bara på att man har en sambo som bryr sig tillräckligt mycket.
 
@pepp och @Milosari Okej! Nä, asså det känns ju inte så jättekul med oralsex med kondom, så kanske hellre avstå det innan man testat sig då (och börjat vara exklusiva eller har kondom med andra som regel) som sagt. Hur stor är risken att åka på nåt vid oralsex jämfört med penetrerande? Har googlat på det tidigare, men vad jag minns hittade jag inget bra svar.

//r
 
Jag vill inte behöva höra av mig. Jag har noll tidsuppfattning och måste kolla på klockan hela tiden för att veta hur lång tid jag "har på mig". Det är betydligt skönare att slippa det och bara njuta av det man gör (som att springa runt i skogen). Jag kan också glömma att höra av mig när jag reser iväg själv. Inte på flera dagar, men kan lätt missa att smsa under en dag.
Jag förstår vad du menar!
Jag håller visserligen avtalade tider och blir irriterad om andra inte gör det.
Men jag förstår inte de som behöver höras av jämnt och ständigt.
 
@pepp och @Milosari Okej! Nä, asså det känns ju inte så jättekul med oralsex med kondom, så kanske hellre avstå det innan man testat sig då (och börjat vara exklusiva eller har kondom med andra som regel) som sagt. Hur stor är risken att åka på nåt vid oralsex jämfört med penetrerande? Har googlat på det tidigare, men vad jag minns hittade jag inget bra svar.

//r

Väldigt mycket mindre risk.

Ang testa sig så en hel del man kan få syns inte på test, och testa sig för de flesta innebär typ klamydia och hov. Dvs en bråkdel av allt man teoretiskt kan få. Mycket kan inte fångas med test heller.
 
Ja dyka upp eller inte dyka upp. Absolut. Men hur punktlig jag är har noll och intet att göra med hur kär jag är, eller hur mycket jag bryr mig. Hänsynen till att jag måste höra av mig har, men till ett för högt pris.
Sambon hade varit död om hon var singel också. Så det hängde inte bara på att man har en sambo som bryr sig tillräckligt mycket.

Ehhh? :confused:. Sa jag det?
Men skit i det då.
Inget som stör mig men som sagt ingen jag vill vara tillsammans med heller. Goodbye.
 
@Alexandra_W Okej! Jo, så är det väl iofs... varför är det så egentligen (en kostnadsfråga antar jag)? Jag menar det är väl inte säkert det är just klamydia eller hiv man smittas med om de skulle va nåt...

//r
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 509
Mat Har lite tråkigheter med min hormonbalans och kroppen spelar några illustiga spratt under den nya behandlingen. Kom att tänka på min Go2...
9 10 11
Svar
217
· Visningar
16 188
Senast: mamman
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 513
Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
27
· Visningar
2 523
Senast: Hazel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp