Dejtingtråden 22

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag säger att jag tror att många gör så och ”känner sig för”.

Jag personligen skulle bli stressad av att veta det eftersom jag skulle känna mig som om jag var under utvärdering i förhållande til andra. Men accepterar att det antagligen är så om jag går på dejt med någon.

Det väsentliga är hur man går vidare, blir det lite mer intimt eller mer ”allvar” med någon kan det ju vara juste att berätta att man dejtar flera samtidigt innan det händer något mer så att säga, eftersom det är så väldigt olika vad man lägger i att man börjar bli fysiska. För några (typ mig!) är det en stor grej. Och för andra inte.

Men att typ 1:a dejta en hög samtidigt räknar nog många med att man gör.
om jag blir fysisk så är det jätteviktigt och jag kommer släppa de andra då. Jag skulle inte klara av det annars.
 
En Moral fråga, Jag dejtar nu tre tjejer samtidigt.
Det är inget förhållande med någon av dem.
Men jag känner mig lite fel.
Vad säger ni?

Åh, sånt där tycker jag är svårt! Jag känner mig så "skyldig" direkt och får säga till mig själv att nej, jag är inte skyldig någon någonting. Det är man inte om man träffat nån typ en gång.

Jag tänker också så att många andra dejtar nog också flera samtidigt. Och om man nu inte vill vara intim med någon som dejtar flera så får man ju ta upp det med personen innan något händer.
 
Blir en dejt nr 3 med Nyskild på fredag. På hemmaplan har vi sagt, så det lär bli mysigt. Jag har kommit av mig lite med pirret, men det kan nog lätt dras igång!

Julflirten skrev idag och ville få en hint om hur jag ser på relationer, om jag är nåt slags poly som honom eller om jag söker monogamt och kanske kommer att bli upptagen snart. Antar att han gillar mig lite eftersom han vill veta. Jag förklarade läget och han verkade nöjd med det. Jag vet inte när vi kommer att ses igen, men inom ett par månader i alla fall.

Hade inte greppat funktionen på HP att man kunde gallra lite genom att skriva in och söka t.ex. på personer med vissa värderingar, så jag klickade i "vänster" och "jobb oviktigt", och då kom ju nästan hela högen av mina gamla tinderdejter upp såklart. :) Jag är nog lite enkelspårig. Och verkar ju överlag vara samma folk på HP som på Tinder, känner igen de flesta. Slöskriver lite med nån, men orkar inte riktigt få igång konversationen.

Jag provade att göra en sökning på mitt län med ålder, värderingar, inga barn osv.
Noll intressanta dök upp 😂
Forever alone osv
 
En Moral fråga, Jag dejtar nu tre tjejer samtidigt.
Det är inget förhållande med någon av dem.
Men jag känner mig lite fel.
Vad säger ni?
När jag dejtat så har jag i princip tagit för givet att de jag träffat även dejtat andra. Fram tills inget annat sägs så tja... why not? Sedan om du inte är bekväm med att dejta andra så är det ju dumt att tvinga iväg sig på dejter. Träffa de du vill träffa och var tydlig i din kommunikation med de inblandade så löser det sig säkert hur bra som helst. Vissa är som exempelvis @ekra här och känner att det blir någon typ av "utvärdering" jämfört med andra, vissa är mer som mig och tänker istället "shit! träffar hen bara mig?! hur stora förväntningar har den här personen egentligen på vår relation?!" och blir pga det mer skeptiska :p
 
Hemma igen! Såhär: :bump::banana::bump::banana: Haha, gick skitbra det här ju, matchar verkligen galet bra med garagekillen! Samma humor, värderingar, tankar och sätt. Skitkul, men väldigt flörtigt hade vi det. :p Fan, det här kan faktist bli jävla bra tror jag! O_o:up: Inte ofta jag ser möjlighet till mer än vänskap, men det gör jag då här! :o:p
 
Har precis pratat över 1 timme i telefon med han jag ska träffa imorgon, han har jobb som gör att han jobbar sena kvällar och ibland nätter så därav blev de lite sent, och jag själv är nattuggla så är oftast ändå vaken till 01 iaf ^^ väldigt trevlig och prata med och samtalet flöt på bra :) så nu återstår de bara och se hur träffen går :)
 
Det är bara han jag tänkt bjuda in då, vi har inte alls samma umgängeskrets, och bjuda in honom i min tror jag absolut han tackat nej till just nu😛

Att jag inte vill uppfattas för på är för att jag är hans projektledare... :o

Okej varför tror du han hade tackat nej till det? Eller han kanske förstår att du är intresserad? Jag tänker att det är mer oskyldigt om det är andra där också :).

Men kanske svårt om du är hans projektledare, beror väl kanske lite på hur ny och hur mycket högre i "rang" du är än honom. Ragga på jobbet är nog ännu svårare än att försöka ragga på någon som tror att man är kompisar :nailbiting:
 
Jag älskar att följa detta!! Så spännande!

Haha, hela situationen om hur vi träffades är ju bara sjuk! 🤣😂 Han skriver till mig på Facebook om en grej som han köpt av mitt ex, han kommer för att hämta den, och det bara ”klickar” och vi pratar en hel del. Han åker hem med grejen och sen sitter vi knäpptysta bägge två där på kvällen och på eftermiddagen dagen efter skriver han igen, först för att fråga om en grej ang saken han köpte, sen kläcker att det var ohyfs att jag inte bjöd på kaffe. Och här är vi i dag! 2 kaffedejter, en 5 min, och en oändlig konversation på Facebook senare. :p:banana:
 
Lunchdejten kändes väll helt okej, vi åt lunch på chop chop och sen gick runt och pratade lite 🙈
Tycker att han var trevlig och så.
Och jag skulle kunna tänka mig o ses igen, men återstår ju o se sen om han skulle vilja det. 🙈
Tkr alltid de är värst tills man vet om dem skulle kunna tänka sig o ses igen osv 🙈
 
Dålig timing, min andra militär skrev, han är visst hit i veckan. Men jag har mens :(
Verkar dock som att vi ska ses nästa vecka istället!
 
Dagens lågvatten på Tinder:

Han: Är du feminist? En modern feminist alltså
Jag: Vad är en omodern feminist?
H: En vettig en
J: Så en modern feminist är inte vettig? Haha, har bara aldrig fått frågan förr ^^
H: Kanske inte om man är manshatare men har haft en del sådana här så jag frågar direkt innan jag blir påhoppad
(Någonstans här fortsätter jag konversationen bara för att se vad detta är för stolle)
J: Personligen kopplar jag aldrig samman feminism med manshat (möjligtvis hat mot orimliga krav som ställs mot män respektive kvinnor eller mansroller)
H: Meeeeen så kan det vara. Skitsamma hur har du det denna afton? Klär dig i medeltidskläder eller liten pubbrunda? Eller ska fröken kanske vara... törs jag säga vettig och gå och lägga sig i tid?
J: Ska fixa lite middag innan det är dags för en dejt med tvättstugan
H: Trevligt ja jag har läst att en tvättmaskin ska vibrera på det där behagliga sättet så det kan kännas som en dejt. Jag är avundsjuk. En dejt med dammsugaren är inte samma sak..

Och där anmälde jag honom för olämpliga meddelanden.
Folk som skriver fröken!:yuck: För mig blev det diss direkt om någon skrev så. USCH. Tycker det visar att personen är idiot och en mansgris, vilket han visade sen också. :wtf:
 
Folk som skriver fröken!:yuck: För mig blev det diss direkt om någon skrev så. USCH. Tycker det visar att personen är idiot och en mansgris, vilket han visade sen också. :wtf:
Jag skrev med en som egentligen var trevlig och lite småkul, men som använde fröken hela tiden. Jag fick överdos. Slutade skriva. Blä.
 
Jag ska träffa läkaren snart och gå promenad. Vi pratade i telefon lite snabbt förut och jag blev faktiskt lite glad efter att ha känt mig rätt less i eftermiddag. Men det är så himla svårt för mig att bena ut skillnaden mellan att det är kul att någon (som man tycker är hyfsat okej) gillar en och gärna vill träffas och att det verkligen är jag som gillar den personen. Jag hoppas att jag blir lite klokare efter ikväll. Det känns iaf bättre nu när han har backat av lite efter att jag sa att jag blir stressad av när han är så på.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Då jag inte är direkt anonym här på forumet så vill jag inte gå in i detaljer kring min egen situation. Men jag startar ändå en tråd med...
Svar
1
· Visningar
307
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 282
Senast: Madalitso
·
Skola & Jobb Mitt barn har fått jobb på ett kafé/restaurang som inte har något kollektivavtal. Jag vill, såklart, att han ska vara ordentligt...
Svar
2
· Visningar
390
Senast: VLMF
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
10 632

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp