Bukefalos 28 år!

Dejtingtråden 22

Status
Stängd för vidare inlägg.
Mmm, ja men det var ju inte bara längd och vikt ? Säg att hon riktar in sig på de som är över 185 och 85 kg. Vilket kanske är 15% av alla män. Sen därpå ska han ha längre skägg än hår... då är vi kanske nere på 7%. Sen ska han villa ha en gård på landen också? Då är vi nere på 3 %. plus intelligent enligt hennes mått. Då är vi nere på 1%.

Jag tycker det är ganska snäva krav? Om buke tycker jag har snäva krav... förstår jag inte ?
Läs igen. Hon vill INTE att han har längre skägg än hår, och har inte skrivit att han skall lösa hennes framtidsdrömmar. Intelligent enligt hennes mått har vi ingen aning om vad det innebär.

Jag tycker att det står alla fritt att skriva precis vilka ”önskemål” de vill i sina profiler. Vissa kommer inte att få några napp alls och andra kanske får en träff på just det den skrivit, och har sån tur att det klickar med just den.

Sammanfattningsvis: Ha vilka ”krav” du vill, men acceptera att ju mindre flexibel du är med dina önskemål desto mindre chans att hitta ”the one” eftersom kärleken inte alltid ser ut, eller är som man förväntat sig.

PS. Jag är inte ”Buke” utan en levande individ som svarar utifrån mina personliga åsikter. ;)
 
Läs igen. Hon vill INTE att han har längre skägg än hår, och har inte skrivit att han skall lösa hennes framtidsdrömmar. Intelligent enligt hennes mått har vi ingen aning om vad det innebär.

Jag tycker att det står alla fritt att skriva precis vilka ”önskemål” de vill i sina profiler. Vissa kommer inte att få några napp alls och andra kanske får en träff på just det den skrivit, och har sån tur att det klickar med just den.

Sammanfattningsvis: Ha vilka ”krav” du vill, men acceptera att ju mindre flexibel du är med dina önskemål desto mindre chans att hitta ”the one” eftersom kärleken inte alltid ser ut, eller är som man förväntat sig.

PS. Jag är inte ”Buke” utan en levande individ som svarar utifrån mina personliga åsikter. ;)

Absolut, får man väl ha vilka krav man vill...
Tror bara att kvinnor har större lycka med sina kravlistor då jag ser dom hela tiden. Hennes vara bara mer specifik än vanligt.
Jag skyltar inte med mina krav.
 
Vad får dig att tro det? :confused: Jag ser en hel del kravlistor från män också, men att jag ser dem betyder ju inte att de är ”lyckosamma”.

Men vissa ”krav” är ju vettiga, som ett som den jag nu skall träffa skrev: ”Måste kunna hantera vinter.”

Det är ett krav jag också har. (Men som inte står i min presentation) jag älskar snöaktiviteter och vill väldigt gärna att den jag träffar så småningom också vill vara med mig på dessa eller i vart fall inte vara en vinterhatare.

Jag nappar inte på krav av typen ”Du måste vara smal, under 170cm och kunna gå i höga klackar”. Även om det också passar in på mig.
 
Vad får dig att tro det? :confused: Jag ser en hel del kravlistor från män också, men att jag ser dem betyder ju inte att de är ”lyckosamma”.

Men vissa ”krav” är ju vettiga, som ett som den jag nu skall träffa skrev: ”Måste kunna hantera vinter.”

Det är ett krav jag också har. (Men som inte står i min presentation) jag älskar snöaktiviteter och vill väldigt gärna att den jag träffar så småningom också vill vara med mig på dessa eller i vart fall inte vara en vinterhatare.

Jag nappar inte på krav av typen ”Du måste vara smal, under 170cm och kunna gå i höga klackar”. Även om det också passar in på mig.

Det beror ju på vilket "attraktionsvärde" något har. Får man väldigt mkt matchningar så kan det ju vara ett effektivt sätt att filtrera. I detta fall var det ju bra så jag slapp ödsla tid på henne.

Jag får inte så hemskt mkt matchningar så att begränsa mig med kravlistor ser jag inte som någon bra idé.
 
Det är män av ”alla former” så att säga som har listor. (Och antagligen gäller detsamma kvinnor) Men att de har det betyder ju inte nödvändigtvis att de får väldigt många matchningar.

Jag tror personligen att man förlorar mer än man vinner på att ha väldigt specifika kravlistor när det gäller utseende. Men att det inte skadar att ha ett måste krav eller två om det är något som är särskilt viktigt. Tex ”Inte våldsamt allergisk mot katter” eller ”måste tycka om djur”.
 
Jag tror personligen att man förlorar mer än man vinner på att ha väldigt specifika kravlistor när det gäller utseende. Men att det inte skadar att ha ett måste krav eller två om det är något som är särskilt viktigt. Tex ”Inte våldsamt allergisk mot katter” eller ”måste tycka om djur”.
Jag känner samma, visst har man ju "krav", men nog fungerar det bra att träffas och se om "kraven" uppfylls vid eventuell dejt snarare än utsållning från början.
 
Undrar väll mest vad han ska ha mig till. Tror det är mitt dåliga självförtroende som spelar in, tror aldrig att jag har något att bidra med i en relation. :)
Att ses på helgerna skulle kosta mig någonstans mellan 500 och 3000 per helg beroende på färdsätt :/
Låt honom avgöra om han tycker att du har något att tillföra i en relation i så fall ;) Du behöver ju inte bestämma åt honom vad han ska tycka. Kan ni inte bara träffas när det passar, fortsätta ha kontakt så länge det är kul och så är du tydlig med att det kan bli ändringar med allt till sommaren när det ändrar sig med ditt jobb? Kanske råkar du då hamna i ett läge som gör det bättre för er och allt blir ännu roligare och bättre, kanske har ni tröttnat på varandra då och du hittar ett jobb ännu längre från honom, men det behöver ju inte göra att det är "onödigt" att umgås nu.
 
Tänkte jag kunde dela med 10 swipade profiler jag med :).

En bild på ansiktet underifrån.
Profiltext: Musiker och låtskrivare

Tre bilder på ansiktet och en på hunden och hästen.
Profiltext som beskriver att hon har hund och häst.

två bilder på ansiktet och en på halva överkroppen. Samt en bild på två hundar.
Ingen profiltext.

5 selfie bilder på ansiktet. Varav en med pussmun och en med snapchat kaninöron.
Profiltext: Snäll och omtänksam

5 bilder. varav 4 med snapchatfilter , två spegelselfies och en helkroppsbild i t-shirt utan några byxor.
Profiltext: Beskriver att hon är mamma och lite av sina intressen.

7 bilder, en selfie, en selfie uppifrån, en selfie med sunflare i linsen, en bild på en cykel, en bild där hon hoppar ute i naturen(fjällen) , en selfie i solgasögon en till selfie i soglasögon med ett skidspår i bakgrunden.
En helkroppsbild fotad i spegel med avklippt huvud, en selfie med en hund i bakgrunden.
Profiltext: Skriver några intressen. Att hon är kurvig och hatar högklackat , föredrar fjällen framför weekend i paris. Samt beskriver lite vad hon söker.

4 bilder, en bild där hon höjer ett glas på en restaurang, en bild där hon står vid en balkong bilden klippt vid låren, En till restaurangbild, en selfie.
Profiltext: Är du kul ? Erkänner att hon aldrig sett lejonkungen.

4 bilder. Varav 3 med avskuren panna och en där hon sitter med avskuren axel.
Ingen profiltext.

4 bilder. En på ansiktet, en bild på fyra tjejer(gissar att hon är med?) , en bild med en annan tjej, en till bild på ansiktet.
Ingen Profiltext.

4 bilder. En bild i wetsuit klippt vid brösten, en konstig bild teckning på en naken man och kvinna? , en bild med texten "stay wild", En bild med massa skelett i olika kamasutra ställningar.
Profiltext: Hänger i naturen och vågorna. Jantelagen kan krypa upp i sin röv.
 
Vet ej om det var en komplimang eller pik. Anar det sistnämnda med tanke på sarkasmen...:down:
Jag förstår din tolkning...men det var faktiskt en komplimang 😉

Ibland tänker jag att du skriver det mesta för att provocera, andra gånger tänker jag att du nog undrar på riktigt men har svårt att förstå det här med relationer.

Oavsett har du en förmåga att få andra att kämpa och slita med att försöka få dig på andra tankar.
Jag misstänker att många bestämmer sig för att inte svara....igen....men faller till slut och svarar ändå, trots att de vet utgången.

Så på det sättet är det en komplimang, du lyckas få folk att skriva om och om igen, därav att Buke borde avlöna dig 😃
 
Jag samlade mod och gick ut och sa hej till tågkillens kompis, min granne, nu inatt (vi hade smsat och pratat under kvällen så jag sprang ut och sa hej och pratade lite när han kom hem från krogen). Pekade var jag bor och sa att jag inte hade vågat säga det innan :o. Men det kändes helt lugnt, han verkade jätteförsynt. Jag fick mycket bättre intryck av honom IRL än på fb/telefon, fast efteråt ringde han och typ bad om ursäkt för att han var blyg :D. Det kanske inte direkt hör till tråden egentligen för det är mer kompisdejting tror jag.
 
Kanske. Men hon såg ut att kunna få gott om matchningar.
Jag tror inte alla kvinnor har råd att ställa såna krav.
Det där är så.. spännande. Ha råd att ställa såna krav innebär för dig att de enligt dig och de i din närhet inte är så läckra? Jag har sett så pass många exempel på "olika stilar" både inom vikt, klädstil, frisyrer och allt vad det finns hos personer som är i förhållande nu att jag helt har släppt det där som jag gissar att du menar. För rätt många år sedan faktiskt. Jag har även upplevt det själv, alltså att jag och personer jag dejtat eller så skiljer sig mycket från mitt utseende. Det har mycket med att göra att man inte sällan attraheras av vem personen är snarare än personens utseende. Det kanske är läge att du funderar på att släppa det med? Det är inte särskilt hett med personer som värdesätter utseendet till den graden måste jag säga :o
 
Så du tror att en kille som anger att han bara dejtar tjejer under 160 cm och 50 kg skulle få många napp ?

Sannolikt inte eftersom det är en väldigt liten andel tjejer som kvalar in under de måtten, och därtill ska de alltså både söka efter en partner OCH känna ett ömsesidigt intresse för killen ifråga.

Men, det är väl endast hans eget problem? Om han har väldigt snäva krav får han ju acceptera att det förmodligen också blir väldigt svårt att hitta en partner. Men om han hellre går dejtlös att att gå utanför sina önskade egenskaper, så är det väl hans val?

Det som kommer att göra honom extra oattraktiv, och därmed minska hans chanser ytterligare, kommer ju dock vara om han inte accepterar detta, utan har attityden att alla tjejer under 160 cm och 50kg har som plikt att vara intresserade av just honom, för att stackars honom ju annars kommer att vara alldeles ensam och utan partner. Buhu, buhu.

Och detsamma gäller såklart även för tjejen du citerade. Om hon hittar någon kille som uppfyller hennes krav- good for her. Om inte, tja då får hon väl antingen börjar vidga sina vyer eller acceptera att hon får uppfylla sina livsdrömmar helt på egen hand? Men det är väl hennes problem, kan jag tycka.
 
Tinder i skåne var inte roligare än Tinder hemma. Drog höger på några enbart pga söta hundar 😂

Gick igenom min matchningar nu, tog bort ett gäng och skrev till de som blev kvar. Onödigt att bara samla på sig folk om det ändå inte finns något intresse från något håll.

Såg att jag matchade med Marcus från bsf för några dagar sen 😂 Märkte det först nu när jag kollade igenom profilerna. Är ju ofta rätt lat och drar på första bilden utan att kolla så noga.
Inte alls min typ men gullig på bild 😁
 
Tinder i skåne var inte roligare än Tinder hemma. Drog höger på några enbart pga söta hundar 😂

Gick igenom min matchningar nu, tog bort ett gäng och skrev till de som blev kvar. Onödigt att bara samla på sig folk om det ändå inte finns något intresse från något håll.

Såg att jag matchade med Marcus från bsf för några dagar sen 😂 Märkte det först nu när jag kollade igenom profilerna. Är ju ofta rätt lat och drar på första bilden utan att kolla så noga.
Inte alls min typ men gullig på bild 😁

Bsf? Marcus? :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Då jag inte är direkt anonym här på forumet så vill jag inte gå in i detaljer kring min egen situation. Men jag startar ändå en tråd med...
Svar
1
· Visningar
358
Senast: sjoberga
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 875
Senast: Madalitso
·
Skola & Jobb Mitt barn har fått jobb på ett kafé/restaurang som inte har något kollektivavtal. Jag vill, såklart, att han ska vara ordentligt...
Svar
2
· Visningar
408
Senast: VLMF
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
11 409
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp