Dejtingtråden 22

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ja precis! De blir liksom förvånad när vi ses. De säger det inte med en gång, men de brukar nämna det senare.

En hade till och med en teori om varför. Att den som tog bilden hade en viss längd som gjorde att min längd på bilderna blev missvisande.
Men är det så kränkande? Det här är förvisso inte i dejtingsammanhang, men jag har flera gånger fått höra att jag varit kortare än jag sett ut på håll, när någon stod precis bredvid. Liksom bara ett konstaterande, inte sagt med någon värdering.
 
Men är det så kränkande? Det här är förvisso inte i dejtingsammanhang, men jag har flera gånger fått höra att jag varit kortare än jag sett ut på håll, när någon stod precis bredvid. Liksom bara ett konstaterande, inte sagt med någon värdering.

Jag har inte sagt att det är kränkande. Tycker bara det känns konstigt att de måste ta upp det. Den ena verkade nästan beskiven, som att jag lurat honom.

Jag brukar inte kommentera om de ser snyggare ut på bilderna än i verkligheten.
 
Jag har inte sagt att det är kränkande. Tycker bara det känns konstigt att de måste ta upp det. Den ena verkade nästan beskiven, som att jag lurat honom.

Jag brukar inte kommentera om de ser snyggare ut på bilderna än i verkligheten.
Fast om den ena nästan verkade besviken så är det väl en sak, annars tycker jag inte att det kan jämföras med att någon ser snyggare ut på bilder eller ej. Det är något som kan sägas helt utan laddning.
 
Lite nyfiken på vad som gäller för selfies nuförtiden? Jag tar sällan. Men när jag tar: redigerade bilder blir otroligt mycket bättre med lite vackereffekt., bättre lus/skuggor. Anses det okej att redigera sin bild i dejtingsammangang?
Inte aktuellt för mig att dejta, mest nyfiken!
 
Lite nyfiken på vad som gäller för selfies nuförtiden? Jag tar sällan. Men när jag tar: redigerade bilder blir otroligt mycket bättre med lite vackereffekt., bättre lus/skuggor. Anses det okej att redigera sin bild i dejtingsammangang?
Inte aktuellt för mig att dejta, mest nyfiken!
Jag tycker inte det är ok, jag tycker det är otroligt irriterande med alla filter man ser nuförtiden på nätet och nättidningar.
 
Helt oredigerad alltså, eller ok att ändra ljus och skuggor? Eller räknas det som filter också?

Alltså jag hade tyckt att det skulle vara jobbigt att träffa någon om jag vet att de bilder jag lagt upp är fixade för att jag ska se bättre ut.
Någon bild kan ju vara det men inte alla.

Jag har någon bild där jag har mer smink, någon vardagsbild, en helt ofixad osv. Vill visa vem jag är, inte vem jag skulle kunna vara i perfekt ljus.
 
Fick ett pm idag... Av en snubbe jag haft kontakt med för typ 5 år sen. Har säkert nämnt honom, hade kontakt två veckor över Skype och kontakten bestod mest av att han kallade mig ängel och att jag sa åt honom att sluta. Efter de där två veckorna lät han meddela att han älskade mig och att jag borde ge honom en chans istället för den snubbe jag själv var dökär i. Long story short men vi bröt där iaf och han har sen dess skrivit från nya konton ibland, påstår att han inte minns mig. Samma sak nu igen, han vill få "äran" att lära känna mig och har "glömt" min existens när jag säger åt honom att sluta kontakta mig :meh: Hotade med polisanmälan om han inte slutar, och är glad över några timmars avstånd. Tror snubben är harmlös men är inte speciellt sugen på att ta reda på om det stämmer heller :cautious:

Lite nyfiken på vad som gäller för selfies nuförtiden? Jag tar sällan. Men när jag tar: redigerade bilder blir otroligt mycket bättre med lite vackereffekt., bättre lus/skuggor. Anses det okej att redigera sin bild i dejtingsammangang?
Inte aktuellt för mig att dejta, mest nyfiken!
To each their own säger jag. Det kan inte komma som en överraskning att folk redigerar sina bilder, ser inte hur det skulle vara värre än att fota från en bra vinkel.
 
Fick ett pm idag... Av en snubbe jag haft kontakt med för typ 5 år sen. Har säkert nämnt honom, hade kontakt två veckor över Skype och kontakten bestod mest av att han kallade mig ängel och att jag sa åt honom att sluta. Efter de där två veckorna lät han meddela att han älskade mig och att jag borde ge honom en chans istället för den snubbe jag själv var dökär i. Long story short men vi bröt där iaf och han har sen dess skrivit från nya konton ibland, påstår att han inte minns mig. Samma sak nu igen, han vill få "äran" att lära känna mig och har "glömt" min existens när jag säger åt honom att sluta kontakta mig :meh: Hotade med polisanmälan om han inte slutar, och är glad över några timmars avstånd. Tror snubben är harmlös men är inte speciellt sugen på att ta reda på om det stämmer heller :cautious:


To each their own säger jag. Det kan inte komma som en överraskning att folk redigerar sina bilder, ser inte hur det skulle vara värre än att fota från en bra vinkel.
Vad som är bra vinkel blir subjektivt och det finns iaf i verkligheten. En redigerad bild finns det ingen som helst möjlighet att få uppleva det blir närmare att använda någon annans bilder om något.
 
To each their own säger jag. Det kan inte komma som en överraskning att folk redigerar sina bilder, ser inte hur det skulle vara värre än att fota från en bra vinkel.

Är det inte väldigt uppenbart så tänker jag inte att folk redigerar sina bilder :o, men är väl för att jag själv inte orkar göra det.
Men kan ju inte bara vara jag som tänker att jag hellre ser lite "fulare" ut eller så som jag ser ut i verkligheten. Vill ju inte att man ska ses och killen tänker "är det samma tjej från bilderna?"
Verkar ändå vara ett fenomen som händer, killen jag träffade senast berättade att han varit med om det flera gånger. Att vissa tjejer lagt ut lite väl smickrande bilder som inte motsvarade verkligheten.
 
Lite nyfiken på vad som gäller för selfies nuförtiden? Jag tar sällan. Men när jag tar: redigerade bilder blir otroligt mycket bättre med lite vackereffekt., bättre lus/skuggor. Anses det okej att redigera sin bild i dejtingsammangang?
Inte aktuellt för mig att dejta, mest nyfiken!
Jag tycker att allt utom oredigerade bilder är lögn - i synnerhet i dejtingsammanhang ;)
 
Vad som är bra vinkel blir subjektivt och det finns iaf i verkligheten. En redigerad bild finns det ingen som helst möjlighet att få uppleva det blir närmare att använda någon annans bilder om något.
Bra ljus finns också i verkligheten så jag ser verkligen inte problemet? Du kan ta en bild i skitbra studioljus och du kan ta en i halvkasst ljus med lite efterredigering för typ samma resultat, varför är studioljuset okej men inte redigeringen? Det finns redigering, och så finns det redigering liksom.

Ska man dra det till sin spets så är alla foton redigerade. Alla, precis vartenda ett. Fotar du med tex autoläge så är bilden redigerad av kameran, kör du manuellt så ställer du in hur kameran ska redigera med tex bländarvärde och slutartid. Undantaget foton i raw-format, som måste redigeras aktivt i efterhand för att man ens ska ha ett foto att lägga upp. Kort sagt - utan redigering har man inga foton alls.

Är det inte väldigt uppenbart så tänker jag inte att folk redigerar sina bilder :o, men är väl för att jag själv inte orkar göra det.
Men kan ju inte bara vara jag som tänker att jag hellre ser lite "fulare" ut eller så som jag ser ut i verkligheten. Vill ju inte att man ska ses och killen tänker "är det samma tjej från bilderna?"
Verkar ändå vara ett fenomen som händer, killen jag träffade senast berättade att han varit med om det flera gånger. Att vissa tjejer lagt ut lite väl smickrande bilder som inte motsvarade verkligheten.
Nä jag fattar inte heller. Fotade alltid uppifrån förr själv, men det var si och så med att våga träffa nån med såna bilder :D Numera undviker jag det och försöker fota på min egen höjd, varesig det är dejtingsammanhang eller Facebook. Dels för att det är så jag ser ut, dels för att jag inte vill vikthetsa på selfies.
 
Två dejter på gång denna vecka.

Dejt ett är en som jag matchade med på tinder rätt nyligen och det visade sig att han ska börja på mitt jobb snart. Kan ju bli lite spännande om det går åt helvete, så jag vet inte hur smart det är, men skit i det! Vi gillar att göra samma saker och han verkar jättesjysst, men jag är lite nervös då han verkar ha rätt mycket förväntningar, och själv är jag lite mer osäker. Dock tillräckligt nyfiken på honom för att vilja ses, och väl medveten om att föreställningar kan ställas på ända när man väl träffas.

Dejt två är en kille från HP som kör mc och har massa tatueringar, inte den "typ" jag brukar dejta, (som mest är olika slags konstnärliga nördar och friluftsfolk) men han verkar söt och rolig och jag har fastnat för honom på något sätt, det känns lite pirrigt. Han verkar också på och det är lite flirtiga tongångar, men det gör mig inte nervös i detta fall.

Båda är ölnördar som mig, så jag får min mest bekväma dejtsituation med båda i alla fall, och nåt att prata om!
 
har matchat med en ny på tinder som jag faktiskt känner mig lite intresserad av. kul! och jag skulle ju på dejt med en för en vecka sen, men jag har varit tvungen att skjuta fram två gånger nu på grund av förkylning. den ska bli av på lördag är det tänkt. och den här nya ska jag nog på dejt med nästa vecka. börjar väl bli taggad på att dejta igen.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Då jag inte är direkt anonym här på forumet så vill jag inte gå in i detaljer kring min egen situation. Men jag startar ändå en tråd med...
Svar
1
· Visningar
329
Senast: sjoberga
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 416
Senast: Madalitso
·
Skola & Jobb Mitt barn har fått jobb på ett kafé/restaurang som inte har något kollektivavtal. Jag vill, såklart, att han ska vara ordentligt...
Svar
2
· Visningar
392
Senast: VLMF
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
11 024
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp