Dejtingtråden 22

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tinder går segt alltså. Har fortfarande inte träffat någon via appen och känner inte heller lust till det.

Så fort jag börjar skriva med någon som faktiskt känns lite intressant så dör det typ direkt. Hinner inte ens ha en konversation. Antar att det är för att det finns andra precis som jag som mest har appen för tidsfördriv. :laugh:
 
Jag har inget emot att skriva om det innan. Tycker det är bra att stämma av att man är på samma linje och gillar samma saker, annars känns det onödigt att träffas alls.
Det betyder inte att vi behöver ha sex när vi ses. Pratar om det precis som jag pratar om vad man gillar för typ av musik, serier osv.

Jag kan förstå det med att stämma av innan att man typ gillar lite liknande saker när det kommer till sex. Jag har ingen "regel" att inte ha sex första gången man ses, men det har aldrig hänt mig om jag inte varit ut på krogen men då har det ju varit alkohol inblandat. Det tar ofta ett tag innan jag känner mig bekväm med nya människor.
Men har ni avhandlat det då innan att det nog inte blir sex när ni ses? Tänker att det lätt kan vara förväntningar om det annars.
 
Jag kan förstå det med att stämma av innan att man typ gillar lite liknande saker när det kommer till sex. Jag har ingen "regel" att inte ha sex första gången man ses, men det har aldrig hänt mig om jag inte varit ut på krogen men då har det ju varit alkohol inblandat. Det tar ofta ett tag innan jag känner mig bekväm med nya människor.
Men har ni avhandlat det då innan att det nog inte blir sex när ni ses? Tänker att det lätt kan vara förväntningar om det annars.

Nej, vi brukar hålla det öppet. Inga krav eller förväntningar från något håll.
Oftast brukar jag träffa folk för en promenad eller ett glas vin första gången och sen åker vi hem på varsitt håll.
 
Ingen fara! :)

Vi har träffats tre gånger, första gången på ett fik, andra hemma hos mig och tredje sov jag över hemma hos honom. Kramats, hånglat och gosat har vi gjort och visst finns det attraktion, men jag ville inte gå hela vägen direkt.

Sen ifall det inte finns attraktion så är det ju så, det är ingens fel.

Jag tycker sexprat/sex är intressant... han skrev typ att ja, jag vet att jag kommer vilja iaf och jag frågade om han kan veta att han kommer vilja idag och/eller imorgon för att han ville då när vi var hos honom och att jag inte vet vad jag kommer vilja idag/imorgon...

När jag var yngre så tänkte jag att jamen, vill man ha sex med nån då vill man ju alltid det. Men nu har jag kommit på att nej, man behöver inte vilja alltid och det är helt okej.

Okej :) jag är nog lite lik dig är nog lite så det brukar bli i början om jag träffar någon. Fast jag har nog snabbare sex än sover över isf. Man vet ju ofta ganska snabbt om det är någon man är attraherad av eller inte. Har så svårt att sova med nya människor i början!

Mitt senaste ex menade på att är man hemma hos nån är det uppgjort att man ska ha sex. Jag hade föreslagit att vi kunde laga mat 4:e gången vi sågs (innan hade vi bara träffats ute) vilket vi gjorde hos honom. Han hade då tolkat det som att jag förväntade mig sex (såklart hade väl tanken slagit mig), men han tyckte egentligen det var för tidigt men ändå var det han som den kvällen tog initiativet till sex :confused:.

Fast jag kan nog ändå förstå att han vet att han kommer vilja, är jag väldigt attraherad av någon så skulle jag också kunna skriva att "jag vet att jag kommer vilja ha sex" ;) .Sen kan ju dock attraktionen försvinna när man börjar bli fysiska om det inte riktigt matchar det man gillar.

Jag varit med om att vissa killar på tinder varit väldigt direkta med vad dem vill göra om man ses och det är ju bra så man inte får andra förväntningar. Men jag har personligen så svårt att förstå om sånt fungerar. Tänker dem sig att någon åker hem till den andre och sen har man sex?! för det är så det låtit på dem som skrivit sånt.
Misstänksam av mig som jag är tänker jag ju direkt, hur vet man att det är personen på bilderna, och även om det är personen på bilderna och man då var attraherad så kan ju sånt förändras när man träffas IRL.
 
Nej, vi brukar hålla det öppet. Inga krav eller förväntningar från något håll.
Oftast brukar jag träffa folk för en promenad eller ett glas vin första gången och sen åker vi hem på varsitt håll.

Okej ja det låter smart :).
Funderar mest eftersom vissa som skrivit på tinder varit väldigt direkta vad de vill göra om man ses och det låtit som att dem skulle kunna vara beredda på att åka hem till mig och ha sex på studs.
 
Okej ja det låter smart :).
Funderar mest eftersom vissa som skrivit på tinder varit väldigt direkta vad de vill göra om man ses och det låtit som att dem skulle kunna vara beredda på att åka hem till mig och ha sex på studs.

Ja, det har jag också varit med om. Har träffat killar med enbart fokus på att ha sex.

Nu har jag tröttnat på det och är tydlig med att jag inte är intresserad av det.
 
Har skrivit lite med en kille som bor nära.
Vi har pratat om att ta en fika men jag är ändå lite tveksam.
Han har "fel" namn, blir knäpp på att alla heter samma sak!
Han är ung.
Han har "fel" kroppstyp.
Jag vet, så stört ytligt och jag borde skärpa till mig lite.
Annars har han fint skägg, massa tatueringar och vi gillar samma musik. Han verkar dessutom tycka om djur lika mycket som jag gör.
 
Har skrivit lite med en kille som bor nära.
Vi har pratat om att ta en fika men jag är ändå lite tveksam.
Han har "fel" namn, blir knäpp på att alla heter samma sak!
Han är ung.
Han har "fel" kroppstyp.
Jag vet, så stört ytligt och jag borde skärpa till mig lite.
Annars har han fint skägg, massa tatueringar och vi gillar samma musik. Han verkar dessutom tycka om djur lika mycket som jag gör.

Jag är i en liknade situation. Men vi har redan bestämt träff fast hon bor 30 mil ifrån.
Hon har "fel" kroppstyp. Vilket jag inte visste från början. Däremot är hon söt och vi har samma intressen. Så även om inte attraktion uppstår så ser jag det lite som ett äventyr att få åka iväg lite , samt att lära känna en ny person och chans till att utveckla sig :).
 
Mitt senaste ex menade på att är man hemma hos nån är det uppgjort att man ska ha sex.

Jag hade föreslagit att vi kunde laga mat 4:e gången vi sågs (innan hade vi bara träffats ute) vilket vi gjorde hos honom. Han hade då tolkat det som att jag förväntade mig sex (såklart hade väl tanken slagit mig), men han tyckte egentligen det var för tidigt men ändå var det han som den kvällen tog initiativet till sex :confused:.

Jag varit med om att vissa killar på tinder varit väldigt direkta med vad dem vill göra om man ses och det är ju bra så man inte får andra förväntningar. Men jag har personligen så svårt att förstå om sånt fungerar. Tänker dem sig att någon åker hem till den andre och sen har man sex?!

...och även om det är personen på bilderna och man då var attraherad så kan ju sånt förändras när man träffas IRL.

Jo men det tror jag är en väldigt vanlig uppfattning! Och just därför viktigt att prata om!

Och jag håller med där, det där tycker jag också är jätteskumt!! Jag brukar skriva typ "Vi kan väl börja med en fika och se vad som händer", för nä, jag kan då inte veta innan jag träffat nån om jag kommer tända på personen eller inte... kan inte lova ut sex till höger och vänster.
 
Jo men det tror jag är en väldigt vanlig uppfattning! Och just därför viktigt att prata om!

Och jag håller med där, det där tycker jag också är jätteskumt!! Jag brukar skriva typ "Vi kan väl börja med en fika och se vad som händer", för nä, jag kan då inte veta innan jag träffat nån om jag kommer tända på personen eller inte... kan inte lova ut sex till höger och vänster.

Ja det kanske är en vanlig uppfattning, jag har nog aldrig tänkt att det måste innebära sex. För mig skulle det kännas konstigt om jag i samband med att en "hemmadejt" bestämdes påpeka att det inte innebär att jag vill ha sex. Men skulle det på dejten kännas som att ett sånt läge skulle kunna uppstå och jag inte kände för sex skulle jag absolut säga det.

Nej precis det måste ju finnas någon slags attraktion och det vet man ju inte fören man träffats :).
 
Ja det kanske är en vanlig uppfattning, jag har nog aldrig tänkt att det måste innebära sex. För mig skulle det kännas konstigt om jag i samband med att en "hemmadejt" bestämdes påpeka att det inte innebär att jag vill ha sex. Men skulle det på dejten kännas som att ett sånt läge skulle kunna uppstå och jag inte kände för sex skulle jag absolut säga det.

Nej precis det måste ju finnas någon slags attraktion och det vet man ju inte fören man träffats :).

Jag har varit med om motsatsen också faktiskt. Vi hade träffats en gång innan och jag skulle hem till honom. Vi visste båda att vi sökte kk och inget seriöst. Men tja, sen tillkom det känslor av nåt och vi kände att vi ville vänta... jag fick låna en t-shirt att sova i för jag hade inget sånt med mig och så skulle vi sova, men slutade med att han sov i gästrummet för det blev för jobbigt annars ^^.

Sen sågs vi efter det ett tag lite halvseriöst, men blev inget mer, jag gick tbx till mitt ex strax efteråt med så... (why?^^).
 
Snickaren vill ses imorgon.
Jag känner mig lite tveksam där, jag känner nånting när jag ser honom på jobbet, rodnar och det händer nånting i kroppen..

Men samtidigt känns han lite trög när vi skriver.

Tänker mest på E hela tiden 🙄

Vissa är inte så bra på att skriva, ge honom en chans väl! ;)

Och @Bison - om @Hero kan träffa någon som har "fel" kroppstyp så kan väl du med..! :p
 
Vissa är inte så bra på att skriva, ge honom en chans väl! ;)

Och @Bison - om @Hero kan träffa någon som har "fel" kroppstyp så kan väl du med..! :p

Eller hur!
Jag borde ju inse att det är viktigare att vi passar ihop än att han väger 100 kilo 😂

Skrivit lite med en annan som ville komma hit ikväll.
Sa nej till det, så spontan är jag inte.
Vill sitta under min filt med Ruben och titta på hoppning.
 
Jag har varit med om motsatsen också faktiskt. Vi hade träffats en gång innan och jag skulle hem till honom. Vi visste båda att vi sökte kk och inget seriöst. Men tja, sen tillkom det känslor av nåt och vi kände att vi ville vänta... jag fick låna en t-shirt att sova i för jag hade inget sånt med mig och så skulle vi sova, men slutade med att han sov i gästrummet för det blev för jobbigt annars ^^.

Sen sågs vi efter det ett tag lite halvseriöst, men blev inget mer, jag gick tbx till mitt ex strax efteråt med så... (why?^^).
Han kanske hade någon typ av komplex?
 
I går eftermiddag hörde garagekillen av sig..

Ville väll inget speciellt egentligen, frågade om det hände nått skoj här i byn, och sen skrev vi lite fram och tillbaka några meddelanden med bara vanligt prat och skämtar på som förr, sen från ingenstans så frågar han hur det är med mig. Svarade att det är bara fint, och ställde tillbaka frågan. Och där var det väll också bra trodde han.

Insåg just där och då hur mycket jag saknar det. Jag vet inte ens vad det var vi hade, men ja... Insåg också att det kommer dröja lääääänge innan jag kommer vilja dejta nån igen. Vi hade verkligen ingenting, men det blev endå nånting alldeles jättemycket för mig.

Jaja, jag får väll vara nöjd över att jag skötte det snyggt och inte bara spydde ur mig allt jag känner och tänker. 🤷🏻‍♀️🙈😂
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 124
Senast: Madalitso
·
Skola & Jobb Mitt barn har fått jobb på ett kafé/restaurang som inte har något kollektivavtal. Jag vill, såklart, att han ska vara ordentligt...
Svar
2
· Visningar
383
Senast: VLMF
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
8 764
Senast: bollen__
·
Relationer Jag går och funderar och undrar lite om det finns roliga solskenshistorier om relationer som återuppstått? Jag har tex ett ex sen...
2
Svar
22
· Visningar
1 920
Senast: lingonben
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp