Dejtingtråden 22

Status
Stängd för vidare inlägg.
Återigen - vi vet ingen om dennes ryggsäck. Kan mycket väl vara ett sett att själv inte dra iväg i orealistiska förväntningar.
Vill ses räcker väl långt så får en se vart det tar vägen sen.
Så tänker jag också. Känslor kan vara svåra att beskriva korrekt och med rätt ordd men handlingen att vilja ses igen skulle betyda mer för mig. Att lägga så mycket vikt vid hur andra beskriver sina egna känslor tycker jag lätt blir vanskligt.
 
  • Gilla
Reactions: ptr
Träffade Borås idag. Trevligt som alltid även om det bara var 30 min. Vi ska ses på Söndag men jag realistisk och är tveksam till att de blir av. :angel:

En kille jag träffade lite för 2-3? år sedan hörde av sig också och erbjöd middag och hångel för det var ju ändå alla hjärtans dag imorgon. Undrade lite varför eftersom det inte gick något vidare när vi träffades sist och fick till svar att jag tydligen varit en pain in the ass men att han gillade mig och inte kunnat släppa mig helt. O_o

Jag har nog inte bestämt vad jag vill. Generellt brukar jag inte köra repriser.
 
Träffade Borås idag. Trevligt som alltid även om det bara var 30 min. Vi ska ses på Söndag men jag realistisk och är tveksam till att de blir av. :angel:

En kille jag träffade lite för 2-3? år sedan hörde av sig också och erbjöd middag och hångel för det var ju ändå alla hjärtans dag imorgon. Undrade lite varför eftersom det inte gick något vidare när vi träffades sist och fick till svar att jag tydligen varit en pain in the ass men att han gillade mig och inte kunnat släppa mig helt. O_o

Jag har nog inte bestämt vad jag vill. Generellt brukar jag inte köra repriser.

Men, oj vad jag inte hade träffat kille nr 2 om han tyckt att jag varit ett pain in the ass?!
 
Återigen - vi vet ingen om dennes ryggsäck. Kan mycket väl vara ett sett att själv inte dra iväg i orealistiska förväntningar.
Vill ses räcker väl långt så får en se vart det tar vägen sen.
Fast utttycker man sig så får man skylla sig själv att det inte blir fler dejter. Tycker det blir lite självuppfyllande, det kommer inte bli något mer eftersom han uttryckt sig så. Jag är inte någons tidsfördriv för att den är uttråkad och kan tänka sig träffas igen, jag tycker att jag är värd mer än så och har annat jag vill ägna min tid åt. Hade han varit osäker räcker det att säga att han vill ses igen och ta det därifrån.
 
Jag förstår ju hur ni menar och varför men samtidigt om han som är mer osäker är villig att träffas igen varför inte träffas igen om man själv är intresserad? Kan inte tänka mig att oddsen är sämre än med en slumpad ny människa och man vet att man på något sätt klickar och har kul tillsammans så det blir i värsta fall en trevlig kväll.

Som jag skrev till bästis så vill jag inte bli ett hål att fylla i väntan på att han då ska gå och vänta på en person som det känns rätt med..
 
Så tänker jag också. Känslor kan vara svåra att beskriva korrekt och med rätt ordd men handlingen att vilja ses igen skulle betyda mer för mig. Att lägga så mycket vikt vid hur andra beskriver sina egna känslor tycker jag lätt blir vanskligt.
Jag tänker tvärtom. Jag litar på det folk säger och tycker det känns vanskligt att lägga in egna tolkningar. Och jag skulle personligen bli irriterad när jag är tydlig med att jag inte är intresserad av ett förhållande om personen jag träffar utgår från att jag inte vet vad jag säger eftersom vi ex. sitter i soffan och myser efter sex.
 
Skickade iväg och frågade om han hade lust att ses igen nån gång, fick som svar:
"Absolut har jag det.
Nu vet jag ju inte hur du känner men jag tror inte det kommer leda nånvart"

😒 där fick självförtroendet sig en törn.
Jag hade eventuellt kunnat ses om jag har mkt tid över och vill träffa folk som vänner.
Men - jag hade inte sett det som dejt och inte prioriterat det om jag hade andra att träffa.
För jag tycker det är viktigt med människor som har en öppen inställning.
 
Jag tänker tvärtom. Jag litar på det folk säger och tycker det känns vanskligt att lägga in egna tolkningar. Och jag skulle personligen bli irriterad när jag är tydlig med att jag inte är intresserad av ett förhållande om personen jag träffar utgår från att jag inte vet vad jag säger eftersom vi ex. sitter i soffan och myser efter sex.
Haha.. jag uttryckte och tänkte precis samma nästan samtidigt..
 
Jaha, nu befinner jag mig i det här stadiet som jag säger mig älska... våndas-stadiet. Men det är då bannemej en hat-kärlek som heter duga.

Vi har skrivit lite fram och tillbaka, det har känts som om vi båda behövt andas lite efter helgen. Inte sagt något om ny träff, men så imorse kände jag att det var dags, så jag skrev och frågade ifall han vill och kan ses nån vardagskväll då jag är upptagen de kommande helgerna. Inget svar än, fast han är ju på jobbet nu så.

En del av mig säger att varför skulle han inte vilja träffa mig igen?:) Medan den andra är en nervös darrande geleklump:nailbiting:.
 
Jaha, nu befinner jag mig i det här stadiet som jag säger mig älska... våndas-stadiet. Men det är då bannemej en hat-kärlek som heter duga.

Vi har skrivit lite fram och tillbaka, det har känts som om vi båda behövt andas lite efter helgen. Inte sagt något om ny träff, men så imorse kände jag att det var dags, så jag skrev och frågade ifall han vill och kan ses nån vardagskväll då jag är upptagen de kommande helgerna. Inget svar än, fast han är ju på jobbet nu så.

En del av mig säger att varför skulle han inte vilja träffa mig igen?:) Medan den andra är en nervös darrande geleklump:nailbiting:.
Härligt, vet alltför väl hur det kan kännas! Jag håller tummarna!:)
 
Omg ... om det nu är en hushållerska han söker, varför ska hon vara söt och vad spelar hans längd och vikt för roll? :laugh:

29AC756A-59F8-416F-9618-C87D44B56B75.jpeg
 
Har typ bokat in en dejt på lördag men den nya från tinder som jag pratat med i snart två veckor. Gillar ju egentligen inte att prata länge, och det har liksom börjat dö ut nu, men vi var båda förkylda och har inte kunnat ses.

Pratade lite med den gamla bekanten igår, och jag förstår inte så mycket av "hur det går" med honom. Jag har i alla fall varit tydlig med att jag vill ses. Känns skönt. Han får höra av sig om han vill. Sen kanske jag hör av mig igen om jag känner för det, menar inte att jag inte kan göra det. Men efter att vi sågs senast så kändes det som att jag kanske var lite avig. Så nu har jag visat att jag inte är det iaf, om någon hänger med på hur jag menar.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 110
Senast: Madalitso
·
Skola & Jobb Mitt barn har fått jobb på ett kafé/restaurang som inte har något kollektivavtal. Jag vill, såklart, att han ska vara ordentligt...
Svar
2
· Visningar
383
Senast: VLMF
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
8 748
Senast: bollen__
·
Relationer Jag går och funderar och undrar lite om det finns roliga solskenshistorier om relationer som återuppstått? Jag har tex ett ex sen...
2
Svar
22
· Visningar
1 912
Senast: lingonben
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp