Dejtingtråden 22

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag tycker också det är kul och intressant att läsa även fast jag själv är en konservativ mossig typ när det kommer till relationer.

Är du inte konservativ med allt utom enhörningar :laugh::laugh::laugh:

En annan som skrev var lite småkul. Jag föreslog att vi skulle få till en snabbfika nån gång (bor i samma stad) men han föreslog då att vi istället borde ses direkt hemma hos nån av oss eftersom det "skulle vara enklare". Där dog mitt intresse.

:cautious: och de som inte skulle fatta varför :turd: (premiäranvändning av den vidriga smileyn men den passade här)

Mitt dejtande dog med min första kille jag dejtade. Han den där som skrev poesi. Gav killen en chans men det var verkligen inget att ha. Ingen farlig killa, bara konstig. Han fick mig att vilja leva i celibat resten av mitt liv :/

Min första dejt ever förra hösten var vidrig. Jag bokade snabbt in två nya och hade sådan ofantlig tur att det var två normala killar. Två nu från denna hösten har gett mig precis den känslan du beskriver igen så det går dåligt för mig att ta tag i dejtande igen.
 
Jag dejtar fortfarande samma två, eller det har varit uppehåll under semestern och egentligen kan jag väl inte kalla det dejta då jag bara träffat dem 3-4ggr.

Den som verkat superintresserad av mig och jag av honom är spanjoren. Han skriver som ingen annan till mig och han är en av få av alla jag dejtat som jag tror skulle passa mig på riktigt om det skulle bli nåt mer seriöst.

Tog upp det idag om han endast såg mig som potentiell kk osv. Han sa att han vill vara singel och massa annat. Det var ett bra samtal, samtidigt blev jag faktiskt ledsen. Han har verkligen visat att han är intresserad och jag kan själv inte förstå att man hör av sig så mycket som han gjort om man bara vill vara vän/kk.

Jag har ännu en gång insett att mina gissningar om folk är helt fel och att det är ok att vara ledsen för någon som jag bara träffat några ggr. Jag ska dock försöka tänka bort eventuella känslor/förhoppningar för jag vill gärna ha honom som vän.
 
Nu skaffade jag ett HP-konto också. Blev trött på det på en gång. Men valde inte en jättefin bild så jag kanske slipper få en massa såna där jobbiga mail som ni andra skrivit om.
Är det så här man blir när man inte ligger på andra dejten alltså... nä, jag gillar nog den vanliga rutinen bättre i så fall. :p
 
Ibland undrar jag hur många som är så där monogama som man "ska". Jag tror att fler än vi vet om har mer okonventionella överenskommelser kring det där i sina relationer - plus då alla som är otrogna. Andelen monogama är nog mindre än vi så att säga tror eller låtsas.
Det tror jag också. Eller så gör man som jag och försöker, men misslyckas med att ha ”normala” förhållanden. Jag tror att många är onödigt olyckliga på grund av samhällets normer.
 
Jag dejtar fortfarande samma två, eller det har varit uppehåll under semestern och egentligen kan jag väl inte kalla det dejta då jag bara träffat dem 3-4ggr.

Den som verkat superintresserad av mig och jag av honom är spanjoren. Han skriver som ingen annan till mig och han är en av få av alla jag dejtat som jag tror skulle passa mig på riktigt om det skulle bli nåt mer seriöst.

Tog upp det idag om han endast såg mig som potentiell kk osv. Han sa att han vill vara singel och massa annat. Det var ett bra samtal, samtidigt blev jag faktiskt ledsen. Han har verkligen visat att han är intresserad och jag kan själv inte förstå att man hör av sig så mycket som han gjort om man bara vill vara vän/kk.

Jag har ännu en gång insett att mina gissningar om folk är helt fel och att det är ok att vara ledsen för någon som jag bara träffat några ggr. Jag ska dock försöka tänka bort eventuella känslor/förhoppningar för jag vill gärna ha honom som vän.
Men usch så trist att ni inte är synkade och hoppas att ni hittar något bra sätt att hålla kontakten ändå utan att du blir ännu mer sårad.
 
Det tror jag också. Eller så gör man som jag och försöker, men misslyckas med att ha ”normala” förhållanden. Jag tror att många är onödigt olyckliga på grund av samhällets normer.
Jag är helt övertygad om att folk är onödigt olyckliga pga normer... Jag själv har åtminstone varit det förut, gett mig in i relationer utan att riktigt prata igenom vad som gäller, där vi båda tagit för givet att allt ska vara "så som relationer brukar vara" och så har det blivit allmänt dåligt med allt av olika anledningar. Nu har jag kommit fram till (delvis pga den här tråden) att om jag ska ge mig in i något parförhållande igen så ska jag prata igenom allt med partnern först, även sådant som enligt normer är självklarheter, just för att det inte behöver vara självklarheter och för att det kanske kan finnas bättre lösningar på allt för oss just där och då.
 
Alltså jag vet inte.. jag har jättesvårt för det här "Vill du snacka?" och sen typ "Nu måste jag göra ditten och datten, vill du snacka mer sen?". Jag blir lite anti mot sådant och får bara vibbar till någon som är fast i hur det var på typ Aftonbladets chatt på 90-talet :cautious:

Jag tycker liksom att all skriftlig kommunikation i sådana här sammanhang sker när man har tid och lust till att skriva. Meeeen jag försöker vara öppen och överseende och inte döma ut personen bara för det :angel::p
 
Alltså jag vet inte.. jag har jättesvårt för det här "Vill du snacka?" och sen typ "Nu måste jag göra ditten och datten, vill du snacka mer sen?". Jag blir lite anti mot sådant och får bara vibbar till någon som är fast i hur det var på typ Aftonbladets chatt på 90-talet :cautious:

Jag tycker liksom att all skriftlig kommunikation i sådana här sammanhang sker när man har tid och lust till att skriva. Meeeen jag försöker vara öppen och överseende och inte döma ut personen bara för det :angel::p

Jag tänker samma och dömer direkt. Allt sådant har ändå bara visat att vi varit helt osynkade i skrift och det är jag inte intresserad av.

Mvh singel for ever :laugh:
 
Nu har jag ”singlat på” här sen tidigt i somras och har reggat mig på Tinder nyligen. Har fått en hel del matchningar men tycker många blir så jöniga efter ett tag. Jag vill ha någon med lite fart och riv i! :laugh:

Matchade med en som jag bara kände wow över, tyvär så var avståndet låååångt (han var i närheten av min ort och firade jul bara nämligen) så det fick rinna ut i sanden. Har pratat med en nu som jag verkligen blir attraherad av, men samma sak där, han verkar för snäll/mesig, och pratar mycket om hur han vill ”skämma bort” sin tjej, säger hur fin och vacker jag är, och sånt där gillar inte riktigt jag. :nailbiting: Tycker det känns lite slemmigt bara och min största mardröm är att känna mig bortskämd och bli överöst med komplimanger/grejer. Vi har väll pratat om att vi ska ses, men nu har jag börjat tveka som sagt....

Sen helt plötsligt från ingenstans så dyker en karl upp på min FB och frågar om en grej som mitt ex har till salu (han har fortfarande grejer kvar i garaget....:meh:) och berättar att han köpt den och undrar när han kan hämta. Och det bara klickar till något där! :o:banana: Nu har vi skrivit ganska intensivt hela veckan och han är störtskön! Precis samma humor som mig, fräck och uppkäftig (på skoj då såklart) och jättevarm och fin människa. Vi har bokat in en kaffe nu i helgen faktist, så jag hoppas den blir av. Det var nämligen han som skrev dagen efter han hämtat grejen han köpt och frågade varför jag inte hade hyfs nog att bjuda in han på kaffe! :p :angel: Vi konstanterade bägge två att det var ju dumt! :p Precis så där rättfram som jag gillar! Nu vet jag ju inte vad det blir av detta, eller om det blir något mer än just kaffe, men det känns himla bra i magen nu iallafall! :banana: Dock så vet jag inte ens själv vad jag vill med något just nu, men tror det är en ganska bra utgångspunkt. Jag varken söker eller väljer bort, utan blir det så blir det.
 
Alltså jag vet inte.. jag har jättesvårt för det här "Vill du snacka?" och sen typ "Nu måste jag göra ditten och datten, vill du snacka mer sen?". Jag blir lite anti mot sådant och får bara vibbar till någon som är fast i hur det var på typ Aftonbladets chatt på 90-talet :cautious:

Jag tycker liksom att all skriftlig kommunikation i sådana här sammanhang sker när man har tid och lust till att skriva. Meeeen jag försöker vara öppen och överseende och inte döma ut personen bara för det :angel::p
Åh vad jag håller med. Jag försöker att inte bli snäsig åt dom som frågar liknande men det är så svårt.

Öppna med "hej vill du lära kännas mer" och jag får kryp i hela kroppen.

Det är på samma nivå som "fråga vad du vill veta". "Fråga på"
Det kommer också eftersom om man har ett vanligt samtal.
 
Nu har jag ”singlat på” här sen tidigt i somras och har reggat mig på Tinder nyligen. Har fått en hel del matchningar men tycker många blir så jöniga efter ett tag. Jag vill ha någon med lite fart och riv i! :laugh:

Matchade med en som jag bara kände wow över, tyvär så var avståndet låååångt (han var i närheten av min ort och firade jul bara nämligen) så det fick rinna ut i sanden. Har pratat med en nu som jag verkligen blir attraherad av, men samma sak där, han verkar för snäll/mesig, och pratar mycket om hur han vill ”skämma bort” sin tjej, säger hur fin och vacker jag är, och sånt där gillar inte riktigt jag. :nailbiting: Tycker det känns lite slemmigt bara och min största mardröm är att känna mig bortskämd och bli överöst med komplimanger/grejer. Vi har väll pratat om att vi ska ses, men nu har jag börjat tveka som sagt....

Sen helt plötsligt från ingenstans så dyker en karl upp på min FB och frågar om en grej som mitt ex har till salu (han har fortfarande grejer kvar i garaget....:meh:) och berättar att han köpt den och undrar när han kan hämta. Och det bara klickar till något där! :o:banana: Nu har vi skrivit ganska intensivt hela veckan och han är störtskön! Precis samma humor som mig, fräck och uppkäftig (på skoj då såklart) och jättevarm och fin människa. Vi har bokat in en kaffe nu i helgen faktist, så jag hoppas den blir av. Det var nämligen han som skrev dagen efter han hämtat grejen han köpt och frågade varför jag inte hade hyfs nog att bjuda in han på kaffe! :p :angel: Vi konstanterade bägge två att det var ju dumt! :p Precis så där rättfram som jag gillar! Nu vet jag ju inte vad det blir av detta, eller om det blir något mer än just kaffe, men det känns himla bra i magen nu iallafall! :banana: Dock så vet jag inte ens själv vad jag vill med något just nu, men tror det är en ganska bra utgångspunkt. Jag varken söker eller väljer bort, utan blir det så blir det.

Vilken tur att ditt ex har kvar grejer i garaget :D
 
Sen helt plötsligt från ingenstans så dyker en karl upp på min FB och frågar om en grej som mitt ex har till salu (han har fortfarande grejer kvar i garaget....:meh:) och berättar att han köpt den och undrar när han kan hämta. Och det bara klickar till något där! :o:banana: Nu har vi skrivit ganska intensivt hela veckan och han är störtskön! Precis samma humor som mig, fräck och uppkäftig (på skoj då såklart) och jättevarm och fin människa. Vi har bokat in en kaffe nu i helgen faktist, så jag hoppas den blir av. Det var nämligen han som skrev dagen efter han hämtat grejen han köpt och frågade varför jag inte hade hyfs nog att bjuda in han på kaffe! :p :angel: Vi konstanterade bägge två att det var ju dumt! :p Precis så där rättfram som jag gillar! Nu vet jag ju inte vad det blir av detta, eller om det blir något mer än just kaffe, men det känns himla bra i magen nu iallafall! :banana: Dock så vet jag inte ens själv vad jag vill med något just nu, men tror det är en ganska bra utgångspunkt. Jag varken söker eller väljer bort, utan blir det så blir det.
Åh, sånt där gillar jag också :D Och jag har väl precis som du(?) väldigt lätt för att bli uttråkad av folk... Går det inte att retas och jävlas (på skoj) så tappar jag intresset... Men, det är ju så jäkla svårt att hitta någon som det går att skämta med på rätt nivå sådär... Någon som gillar den jargongen men aldrig kliver över på fel sida och blir otrevlig eller dum istället.
 
Vilken tur att ditt ex har kvar grejer i garaget :D

Eller hur?! Så som jag svurit över det där, sen när han äntligen ser till att bli av med det så blir det såhär! :p Även om det som sagt är ”ingenting” just nu så har jag en bra känsla i kroppen över den där människan! Sen om det blir en ny vän eller mer får tiden utvisa. Jag har inte bråttom direkt. Hur som helst så tänker jag njuta just nu av det iallafall. :up::bump:
 
Åker pass i två timmar och tänkte jag kunde kolla dejtingstatusen.
Började med HP, detta var första mailet jag läste. Tappade lusten att ens kolla Tinder.

20190111_135106.jpg
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag går och funderar och undrar lite om det finns roliga solskenshistorier om relationer som återuppstått? Jag har tex ett ex sen...
2
Svar
22
· Visningar
1 697
Senast: lingonben
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
17 023
Senast: Whoever
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
9 993
Senast: Niyama
·
Kropp & Själ Jag är 22 år gammal och har varit sjukskriven i 4 år. Kraschade med ork, har fortfarande inte fått någon tydlig diagnos men läkarna...
2
Svar
36
· Visningar
4 033
Senast: MiaMia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Sminktråden
  • Hiss och diss del 5
  • Just nu funderar jag på... Del 3

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Uppdateringstråd 29
  • Lös i magen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp