Dejtingtråden 23

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det här med att dejta flera samtidigt är ett intressant ämne.

Jag har absolut inget problem med det i början innan jag fått riktiga känslor för någon. Vill inte stänga av mig helt bara för att jag precis börjat träffa någon. Killen jag träffade i helgen har pratat lite om detta och han är sån som inte är bekväm med att dejta flera samtidigt.

Det ger mig lite dåligt samvete eftersom jag vill fortsätta träffa honom och men även andra, tills dess att jag liksom vet mer vad jag känner.

Ja jag tycker den är svår! Aldrig varit i den sitsen att jag dejtat flera samtidigt, träffar inte på så många intressanta personer :p. Men i teorin tycker jag inte att det är fel, i praktiken kan det nog vara lite komplicerat.
Vet dock inte hur jag själv skulle reagera om jag visste att någon jag dejtade även gick på andra dejter. Tror jag skulle få lite prestationsångest och antingen sluta träffas eller känna att jag behöver vara mitt bästa jag hela tiden så att jag "vinner".
 
...Känns som att jag tillslut har knäckt Tinders algoritm när det gäller att skapa bästa profil utifrån mina förutsättningar...

Du som har bra koll på Tinder kanske kan förklara det senaste fenomenet? Först hade vi alla dessa profiler med "Google (valfritt namn)sexx", sedan var det "alle models" och nu är det nåt med "private".

Men det har tillkommit något ytterligare, nämligen att samma korta texter återkommer förhållandevis ofta till olika namn och bilder, t.ex. "fin i håret, ful i mun" och efter några swipe är det samma igen. Det är framförallt på sena kvällar detta händer och känns som fake, men jag har inte lyckats förstå vad själva scam skulle bestå av?
 
Du som har bra koll på Tinder kanske kan förklara det senaste fenomenet? Först hade vi alla dessa profiler med "Google (valfritt namn)sexx", sedan var det "alle models" och nu är det nåt med "private".

Men det har tillkommit något ytterligare, nämligen att samma korta texter återkommer förhållandevis ofta till olika namn och bilder, t.ex. "fin i håret, ful i mun" och efter några swipe är det samma igen. Det är framförallt på sena kvällar detta händer och känns som fake, men jag har inte lyckats förstå vad själva scam skulle bestå av?
Prostitution eller liknande
 
  • Gilla
Reactions: ptr
Du som har bra koll på Tinder kanske kan förklara det senaste fenomenet? Först hade vi alla dessa profiler med "Google (valfritt namn)sexx", sedan var det "alle models" och nu är det nåt med "private".

Men det har tillkommit något ytterligare, nämligen att samma korta texter återkommer förhållandevis ofta till olika namn och bilder, t.ex. "fin i håret, ful i mun" och efter några swipe är det samma igen. Det är framförallt på sena kvällar detta händer och känns som fake, men jag har inte lyckats förstå vad själva scam skulle bestå av?
Jag har inget bra svar på det, tyvärr.
De senaste är ju mer välgjorda och på svenska. Känns nästan som att det skulle kunnat varit nån tinder anställd som satt och skapade bots/profiler för att vi i glesa Sverige ska få fler att swipa på och inte ledsna...Hence , fler betalande kunder...
Men har inte förstått syftet med dom då man aldrig heller matchar med dom. Har ju varit med om profiler där man matchat och sen är det nån person bakom som försöker locka en att gå med i en tvivelaktig hemsida. Men dessa har varit lätt att genomskåda.
 
  • Gilla
Reactions: ptr
Jag har inget bra svar på det, tyvärr.
De senaste är ju mer välgjorda och på svenska. Känns nästan som att det skulle kunnat varit nån tinder anställd som satt och skapade bots/profiler för att vi i glesa Sverige ska få fler att swipa på och inte ledsna...Hence , fler betalande kunder...
Men har inte förstått syftet med dom då man aldrig heller matchar med dom. Har ju varit med om profiler där man matchat och sen är det nån person bakom som försöker locka en att gå med i en tvivelaktig hemsida. Men dessa har varit lätt att genomskåda.

OK, samma känsla som jag fått mao. 👍
 
Vaknade med förhoppningar om att fortsätta snacka med han jag matchade med igår, för han var verkligen sjukt trevlig och helt jäkla kalasfin! Men döm om min förvåning när han var helt borta i morse? :meh: Jättekonstigt då det sista han skrev var typ ”Får sån härlig magkänsla av dig, du verkar så vettig, och jag är nog redan lite såld”
Vi hade lite samma intressen, och samma barnsliga humor, sån där människa man blir glad av liksom.

Sista jag skrev var att jag skulle jobba vidare (jobbade i natt) och det meddelandet fick jag notis om att han gillat, sen bara puts väck! :confused:

Detta är nog absolut min största Tinderbesvikelse! O_o:meh:
 
Lessnade lite på samtal som bara fokuserade på sex så tänkte att jag ger dejting en chans. Loggade in och istället för Hej och vill du knulla är min inbox full av Hej och olika kommentarer om mitt utseende..
 
Vaknade med förhoppningar om att fortsätta snacka med han jag matchade med igår, för han var verkligen sjukt trevlig och helt jäkla kalasfin! Men döm om min förvåning när han var helt borta i morse? :meh: Jättekonstigt då det sista han skrev var typ ”Får sån härlig magkänsla av dig, du verkar så vettig, och jag är nog redan lite såld”
Vi hade lite samma intressen, och samma barnsliga humor, sån där människa man blir glad av liksom.

Sista jag skrev var att jag skulle jobba vidare (jobbade i natt) och det meddelandet fick jag notis om att han gillat, sen bara puts väck! :confused:

Detta är nog absolut min största Tinderbesvikelse! O_o:meh:
Alltså borta-borta? Som i avmatchning? Så märkligt!
 
Alltså borta-borta? Som i avmatchning? Så märkligt!

Ja, han finns inte med bland mina meddelanden längre, och inte i listan på matchningar heller. Verkligen JÄTTEkonstigt då jag tycker ”samtalet” flöt på otroligt bra! Han var nyfiken på mig och mitt, och jag på hans, och han skrev till mig typ 2 minuter efter vi matchade och inledde med ”Men hej fina jänta! Enligt din profil så var det här en väldigt trevlig match” typ... Sen flöt det på skitsmidigt, hade LÄTT kunnat träffa han idag på direkten liksom. Kändes bra i magen och det gör det inte ofta! :cautious:

Sen skrev vi hela kvällen och han avslutade som sagt med att jag verkade toppen, bra magkänsla, och jag gillar naturen, häst och hund, så han var typ redan såld. (Med glimten i ögat) Så jag var aspepp i morse när jag vaknade och såg att jag fått notis från honom, då att han gillat mitt senaste meddelande, sen var han borta?

Fortfarande lite bitter över det, trots att jag haft en skitbra dag! :confused::meh: Det är typ 1 av 20 matchningar som jag finner intressanta att ens träffa, och då med mycket ”men orka” när det väl är dags, men den här var ju klockren! Hade skuttat iväg på date med glädje! :p Det var nästan lite ”garagekillekänsla”, och det vill inte säga lite då! :D:o:rofl: Men, men,inte mycket att göra åt. Bara konstigt att avmatcha när vi hade så trevligt, annars brukar ju det oftast bara rinna ut i sanden och man märker att dom inte är så intresserade, och man vet ju själv om man skriver med nån som är sådär, då frågar man ju inte en massa saker utan svarar ju mest på frågorna man själv får... Men det här var verkligen 100-0.
 
Senast ändrad:
Ja, han finns inte med bland mina meddelanden längre, och inte i listan på matchningar heller. Verkligen JÄTTEkonstigt då jag tycker ”samtalet” flöt på otroligt bra! Han var nyfiken på mig och mitt, och jag på hans, och han skrev till mig typ 2 minuter efter vi matchade och inledde med ”Men hej fina jänta! Enligt din profil så var det här en väldigt trevlig match” typ... Sen flöt det på skitsmidigt, hade LÄTT kunnat träffa han idag på direkten liksom. Kändes bra i magen och det gör det inte ofta! :cautious:

Sen skrev vi hela kvällen och han avslutade som sagt med att jag verkade toppen, bra magkänsla, och jag gillar naturen, häst och hund, så han var typ redan såld. (Med glimten i ögat) Så jag var aspepp i morse när jag vaknade och såg att jag fått notis från honom, då att han gillat mitt senaste meddelande, sen var han borta?

Fortfarande lite bitter över det, trots att jag haft en skitbra dag! :confused::meh: Det är typ 1 av 20 matchningar som jag finner intressanta att ens träffa, och då med mycket ”men orka” när det väl är dags, men den här var ju klockren! Hade skuttat iväg på date med glädje! :p Det var nästan lite ”garagekillekänsla”, och det vill inte säga lite då! :D:o:rofl: Men, men,inte mycket att göra åt. Bara konstigt att avmatcha när vi hade så trevligt, annars brukar ju det oftast bara rinna ut i sanden och man märker att dom inte är så intresserade, och man vet ju själv om man skriver med nån som är sådär, då frågar man ju inte en massa saker utan svarar ju mest på frågorna man själv får... Men det här var verkligen 100-0.

Tråkigt, men sånt som händer i dejtingvärlden.
Försök att inte grubbla så mkt i orsakerna. Då blir man endast bitter. Han ändrade sig helt enkelt av någon anledning som du aldrig kommer att få veta och kanske förmodligen inte heller vill veta.
 
Tråkigt, men sånt som händer i dejtingvärlden.
Försök att inte grubbla så mkt i orsakerna. Då blir man endast bitter. Han ändrade sig helt enkelt av någon anledning som du aldrig kommer att få veta och kanske förmodligen inte heller vill veta.
Jag håller med om i stort sett allt utom att han ändrade sig för det vet man inte heller. Kort och gott bara bättre att gå vidare.
 
Men det har tillkommit något ytterligare, nämligen att samma korta texter återkommer förhållandevis ofta till olika namn och bilder, t.ex. "fin i håret, ful i mun" och efter några swipe är det samma igen. Det är framförallt på sena kvällar detta händer och känns som fake, men jag har inte lyckats förstå vad själva scam skulle bestå av?
Swipar man höger på de profilerna, som mycket riktigt är fejk, så får man snart en vänförfrågan på FB från en kortlivad fejkprofil där, och där är marknadsföringen för olika kommersiella sexkontakter mer öppen. Betala för chat, för film, för bilder etc etc.
 
Skrev en efterlysning på instagram om nån ville dricka vin på lördag. En kille jag har följt ett tag på instagram svarade ja! :D vi har även setts nån gång ute.

Det blir han och troligtvis två av mina vänner :) ingen aning om han är intresserad på det sättet dock.
Vad menar du med "det sättet"?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Måste ta och skriva av mig lite, samt vädja om råd från kloka bukare. Vet inte var jag ska börja i denna sörja..:P Träffade en trevlig...
2
Svar
28
· Visningar
4 929
Senast: yllva
·
Relationer Jag är en sådan användare som mest smyger runt och läser, men nu är det sen kväll och jag har ingen annan att bolla med så jag väljer...
Svar
13
· Visningar
1 637
Senast: Shoreline
·
Hundhälsa Jag behöver få lite neutrala åsikter om min älskade vovve. Han är en blandras chihuahua/powder puff, med lite inblandning av nåt mer på...
Svar
9
· Visningar
2 859
Senast: Monstermom
·
H
Gravid - 1år Jag är gravid i 15 veckan och är så fruktansvärt velig!!! Jag och den eventuellt blivande pappan har varit tillsammans i drygt 4 år...
2 3
Svar
58
· Visningar
9 983
Senast: escodobe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp