Dejtingtråden 23

Status
Stängd för vidare inlägg.
Han kommer absolut hjälpa mig! Och bäst skulle det ju vara att få tag på ett ställe vi kunde vara på båda två. Det är bara jag som är väldigt duktig på att oroa mig onödigt tidigt haha 😂

Det brukar finnas möblerade lägenheter att hyra kortare perioder :) Så be honom hålla utkik i lokala medier :up:
 
Okej dejten med brasilianaren gick bra. Jag känner mig bekväm i hans sällskap (vilket inte händer med majoriteten).
Det blev fysiskt, dock hade vi inte sex enligt honom, jag skulle kalla det sex men :p. Vi hade alltså pratat om det innan och han menade att han ville lära känna mig bättre innan vi hade sex :angel:. Ska det här fortsätta behöver vi dock jobba på den fysiska biten, men det finns nog potential :up: .

Men jag var tydligen den första han var fysisk med/"sex" på 2,5 år :confused::o. Jag har aldrig varit en sån som dras till killar som alla är intresserade av och som har jättelätt att få tjejer, men 2,5 år!!?
Jag hade ju dött innan dess. Plus att jag nu blir nervös att det här betyder väldigt mycket mera för honom iom det...

Fick även en liten chock när jag fick höra att hans föräldrar köpt lägenheten åt honom som han bor i, som är i ett område som nog av många anses vara ett väldigt "fint" område i Stockholm. Vi pratar minst 5-6 miljoner för en 2:a....
Här krockar det lite för mig även om jag har väl nu räknas som högutbildad och har bra lön, så är jag uppvuxen i en typisk "arbetarfamilj" och inte fått allt serverat.
Nu verkar han väl trots det ha sunda värderingar vad jag märkt hittills. Förstår ju att sånt här ses som ett stort plus av många... Men kanske jag som är udda.
Jag ser överlag inte familjebakgrund som varken positivt eller negativt i sig. Det är mer intressant hurdan personen faktiskt är, än hurdan hens bakgrund är. Så om den här killen tex är blind för sina privilegier, skulle det vara ett stort minus. Privilegierna i sig är varken plus eller minus. Som jag ser det.
 
Jag ser överlag inte familjebakgrund som varken positivt eller negativt i sig. Det är mer intressant hurdan personen faktiskt är, än hurdan hens bakgrund är. Så om den här killen tex är blind för sina privilegier, skulle det vara ett stort minus. Privilegierna i sig är varken plus eller minus. Som jag ser det.

Ursäkta, men vad menar du med det fetade? :o
 
Jag ser överlag inte familjebakgrund som varken positivt eller negativt i sig. Det är mer intressant hurdan personen faktiskt är, än hurdan hens bakgrund är. Så om den här killen tex är blind för sina privilegier, skulle det vara ett stort minus. Privilegierna i sig är varken plus eller minus. Som jag ser det.

AMEN! Finns ju underbara på olika vis bemedlade människor som är sjukt medvetna och använder sin ställning till att försöka påverka. Och poängterar just det, att eftersom de har medlen (åtm något av) (tid, pengar, makt, socialt kapital osv) så bör de använda dem. Till skillnad från någon med tex skral ekonomi som arbetar hårt och inte har tillgång till samma rum.
 
Jag ser överlag inte familjebakgrund som varken positivt eller negativt i sig. Det är mer intressant hurdan personen faktiskt är, än hurdan hens bakgrund är. Så om den här killen tex är blind för sina privilegier, skulle det vara ett stort minus. Privilegierna i sig är varken plus eller minus. Som jag ser det.
Det där håller jag helt med dig om!
 
Ja, absolut! Och det är tyvärr inte ovanligt...:meh:
Hehe, vad jag märkt än så verkar han ganska ödmjuk. Men jag håller på att sälja min lägenhet som ligger i utkanten av Stockholms kommun och när jag berättat att jag varit på visning på andra ställen i Stockholm frågade han om jag skulle köpa lägenhet eller hus :o.
Det här var innan jag visste att hans föräldrar köpt hans lägenhet, så jag tänkte väl att han har nog väldigt dålig koll på vad ett hus i Stockholm kostar. Sannolikheten att jag som blir 28 har råd att köpa ett hus i Stockholm själv är ju inte stor...
 
Jag ser överlag inte familjebakgrund som varken positivt eller negativt i sig. Det är mer intressant hurdan personen faktiskt är, än hurdan hens bakgrund är. Så om den här killen tex är blind för sina privilegier, skulle det vara ett stort minus. Privilegierna i sig är varken plus eller minus. Som jag ser det.
Nej det behöver ju inte vara negativt med olika bakgrund, får inte uppfattningen att han är född med silversked i mun snarare att hans föräldrar jobbat hårt. Än så länge har det inte kommit fram några sunkiga värderingar. Han verkade medveten om att många som bodde i hans område tycker att dem är lite "bättre" än andra (om dem tycker det vet jag inte men är nog lite den uppfattningen många har iaf).

Men han behövd heller inte betala något för att bo där till sina föräldrar (vet inte om jag skrev det innan?) den biten reagerar jag nog egentligen mer på än att hans föräldrar hjälpt honom med ställe.
Att få hjälp till lägenhet i Stockholm av föräldrar är ju egentligen inte ovanligt .
 
Nej det behöver ju inte vara negativt med olika bakgrund, får inte uppfattningen att han är född med silversked i mun snarare att hans föräldrar jobbat hårt. Än så länge har det inte kommit fram några sunkiga värderingar. Han verkade medveten om att många som bodde i hans område tycker att dem är lite "bättre" än andra (om dem tycker det vet jag inte men är nog lite den uppfattningen många har iaf).

Men han behövd heller inte betala något för att bo där till sina föräldrar (vet inte om jag skrev det innan?) den biten reagerar jag nog egentligen mer på än att hans föräldrar hjälpt honom med ställe.
Att få hjälp till lägenhet i Stockholm av föräldrar är ju egentligen inte ovanligt .
Det sista hade jag också tyckt varit svårhanterligt. Vill han inte vara vuxen, liksom?
 
Men han behövd heller inte betala något för att bo där till sina föräldrar (vet inte om jag skrev det innan?) den biten reagerar jag nog egentligen mer på än att hans föräldrar hjälpt honom med ställe.

Om jag ägde ett boende förutom där jag själv bor, så skulle jag inte heller ta nån "kallhyra" av mina barn, men de skulle ju få stå för alla övriga boendekostnader.

Själv tycker jag det är mer märkligt att han berättar sånt för nån tämligen okänd..

Personligen kunde jag inte bry mig mindre i en dejts familje/privatekomomi. Det är ju inte ekonomin jag är intresserad av eller dejtar liksom.
 
Men han behövd heller inte betala något för att bo där till sina föräldrar (vet inte om jag skrev det innan?) den biten reagerar jag nog egentligen mer på än att hans föräldrar hjälpt honom med ställe.
Jag hade nog inte reagerat så mycket på det som det faktum att han berättar detta för folk på så tidigt stadium.

Men sen känner jag många som inte är svenskar vars föräldrar pröjsar så jag tycker nog inte att det är en sån jättegrej.
 
Köpenhamn blev sjuk under helgen och åkte hem lite tidigare än beräknat. Men innan det hann vi äta middag med min extrafamilj + min pappa och ha en massa gos. GUD så mysigt det är att ligga allihop i sängen. Han, jag, barn och hundar. Jag har verkligen känt mig priviligerad.

Igår åkte jag hem till Nya och sov över där. Inget snusk dock. Var bara närmare till tåget så. Men rätt trevligt att bli bjuden på bubbel och prata relationer :).
 
Fast om jag inte missminner mig så har väl du också hjälpt till med boende åt din unge?
Vill inte han heller vara vuxen?
Jo. Sen har ungen stått för kostnaderna, ränta och månadsavgift. Utom det jag satte in kontant. Jag fattade det som än mer bortskämt i det aktuella fallet.

Ungen var mer mot det än jag pga det där med vuxen, men jag ville inget hellre än att få ut hen ur hemmet just då. Typ. :p
 
Jo. Sen har ungen stått för kostnaderna, ränta och månadsavgift. Utom det jag satte in kontant. Jag fattade det som än mer bortskämt i det aktuella fallet.

Ungen var mer mot det än jag pga det där med vuxen, men jag ville inget hellre än att få ut hen ur hemmet just då. Typ. :p

Så ibland är det okej och ibland är det inte okej beroende på.

Själv tycker jag att det är onödigt att döma när man inte vet.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Måste ta och skriva av mig lite, samt vädja om råd från kloka bukare. Vet inte var jag ska börja i denna sörja..:P Träffade en trevlig...
2
Svar
28
· Visningar
4 968
Senast: yllva
·
Relationer Jag är en sådan användare som mest smyger runt och läser, men nu är det sen kväll och jag har ingen annan att bolla med så jag väljer...
Svar
13
· Visningar
1 646
Senast: Shoreline
·
Hundhälsa Jag behöver få lite neutrala åsikter om min älskade vovve. Han är en blandras chihuahua/powder puff, med lite inblandning av nåt mer på...
Svar
9
· Visningar
2 874
Senast: Monstermom
·
H
Gravid - 1år Jag är gravid i 15 veckan och är så fruktansvärt velig!!! Jag och den eventuellt blivande pappan har varit tillsammans i drygt 4 år...
2 3
Svar
58
· Visningar
10 034
Senast: escodobe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Vildkattungar
  • Senast tagna bilden XV
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp