Dejtingtråden 23

Status
Stängd för vidare inlägg.
Om någon är nyfiken, en liten update.
Hade 100 matches i slutet på förra året. Nu har jag 140 och dom tickar stadigt in. Känns som att jag matchar med de flesta jag är intresserade av...
För några dagar sen fick jag även ett meddelande från en match som tyckte jag skulle söka modelljobb :cautious:.
Känns som att jag tillslut har knäckt Tinders algoritm när det gäller att skapa bästa profil utifrån mina förutsättningar.
Men jag pratar inte med några matches då jag träffar en tjej för tillfället som är väldigt fin. Kanske inte logiskt det smartaste . Men jag klarar inte av att dejta flera åt gången som vissa.
Jag hoppas det kan bli nåt bli nåt mellan oss men vågar inte ta ut nåt i förskott.
 
Bortskämd och bortskämd. Kan väl tycka sådär om hur mina förutsättningar är, men utan tillskottskapital så var här verken häst eller gård. På gott eller ont vet jag inte. Skulle det nu liggga migi fatet vad gäller förhållanden så är det inte mycket att göra åt, kan inte påstå att det gick bättre av att förska bo i lägenhet i vilket fall. Menmen, man kanske hamnar där med igen.
 
Om någon är nyfiken, en liten update.
Hade 100 matches i slutet på förra året. Nu har jag 140 och dom tickar stadigt in. Känns som att jag matchar med de flesta jag är intresserade av...
För några dagar sen fick jag även ett meddelande från en match som tyckte jag skulle söka modelljobb :cautious:.
Känns som att jag tillslut har knäckt Tinders algoritm när det gäller att skapa bästa profil utifrån mina förutsättningar.
Men jag pratar inte med några matches då jag träffar en tjej för tillfället som är väldigt fin. Kanske inte logiskt det smartaste . Men jag klarar inte av att dejta flera åt gången som vissa.
Jag hoppas det kan bli nåt bli nåt mellan oss men vågar inte ta ut nåt i förskott.
Jag tycker det låter logiskt att träffa en i taget om det är vad som känns bäst.
 
Om någon är nyfiken, en liten update.
Hade 100 matches i slutet på förra året. Nu har jag 140 och dom tickar stadigt in. Känns som att jag matchar med de flesta jag är intresserade av...
För några dagar sen fick jag även ett meddelande från en match som tyckte jag skulle söka modelljobb :cautious:.
Känns som att jag tillslut har knäckt Tinders algoritm när det gäller att skapa bästa profil utifrån mina förutsättningar.
Men jag pratar inte med några matches då jag träffar en tjej för tillfället som är väldigt fin. Kanske inte logiskt det smartaste . Men jag klarar inte av att dejta flera åt gången som vissa.
Jag hoppas det kan bli nåt bli nåt mellan oss men vågar inte ta ut nåt i förskott.

Kul att höra att det går bra för dig!
 
Om någon är nyfiken, en liten update.
Hade 100 matches i slutet på förra året. Nu har jag 140 och dom tickar stadigt in. Känns som att jag matchar med de flesta jag är intresserade av...
För några dagar sen fick jag även ett meddelande från en match som tyckte jag skulle söka modelljobb :cautious:.
Känns som att jag tillslut har knäckt Tinders algoritm när det gäller att skapa bästa profil utifrån mina förutsättningar.
Men jag pratar inte med några matches då jag träffar en tjej för tillfället som är väldigt fin. Kanske inte logiskt det smartaste . Men jag klarar inte av att dejta flera åt gången som vissa.
Jag hoppas det kan bli nåt bli nåt mellan oss men vågar inte ta ut nåt i förskott.

Jag fixar inte heller att dejta fler. Visst, skulle kunna tänka mig att ha typ två olika första träffar inbokade , men skulle jag känna att jag gillar nån och vill ses igen så håller jag mig till bara den då och träffar ingen annan förens jag bestämt mig vad jag vill med den ena!

Jag hade ju tex inte alls fortsatt hänga på Tinder om garagekillen inte hade satt stopp för mer mellan oss, utan skulle vi ha fortsatt och ses för att se vad det skulle bli så hade jag tom pausat Tinder helt. Dels så har jag fullt upp att ha tid och energi till en, sen är jag expert på att överanalysera saker och få dåligt samvete, så jag tycker det känns fel helt enkelt att träffa andra om man valt att gå på andra dejt.

Sen så är jag ju ganska hård i sållningen, skulle jag inte känna ”wow” så vill jag inget mer, och känner jag ett ”wow” så är ju det skitbra så då vill jag ju fortsätta med den och se och har inget behov att blanda in någon annan just då.

Men alla är olika och jag tycker inte det är fel eller konstigt om någon annan dejtar flera, sålänge man inte är i ett förhållande så har man ju rätt att göra vad och hur med vem man vill. Men jag själv har som sagt lite svårt för det.
 
Jag blev så less på Tinder och var inte in där på några dagar men hade tråkigt idag så var in en sväng, och matchade med en riktigt jäkla trevlig människa!

Jag har börjat sålla så jäkla stenhårt nu! Förut kunde jag tänka ”njaae, jooooo” sen svepte höger, men nu åker alla sånna åt vänster. :p Tar så mycket onödig tid, även om vissa är skitroliga att snacka med, men jag tänker fasiken vara kräsen nu! Vill hitta det där ”klicket”, annars så får det vara.
Börjar närma mig året som singel och blir bara mer och mer bekväm med det, så det måste verkligen vara VÄRT det om jag ska anstränga mig till att åka på nån dejt. :p

Hade för övrigt ytterligare ett fint ”deep”samtal med garagekillen här innan helgen, sen har det dock börjat komma en dålig magkänsla i magen, vet inte riktigt varför... Är som sagt expert på att överanalysera saker och sånt, men min magkänsla brukar oftast ha rätt. Kan inte sätta fingret på vad än dock... Vi ska (skulle?) ses på Onsdag men får se hur det blir nu, jag vet inte om det är något fel på riktigt eller om det bara är min gamla ångest som spelar ett spratt. Vi får se, är ju ett tag dit också.
 
Om jag ägde ett boende förutom där jag själv bor, så skulle jag inte heller ta nån "kallhyra" av mina barn, men de skulle ju få stå för alla övriga boendekostnader.

Själv tycker jag det är mer märkligt att han berättar sånt för nån tämligen okänd..

Personligen kunde jag inte bry mig mindre i en dejts familje/privatekomomi. Det är ju inte ekonomin jag är intresserad av eller dejtar liksom.

Ja fast jag tänker att det är ju iaf en avgift man betalar plus andra rörliga kostnader, vilket jag väl antar att han betalar.
Att han berättade var nog för att jag sa något i stil med " bor man i en sån här lägenhet måste man ju vara ganska rik" vilket jag inte sa så seriöst och eftersom jag antog att det var andra hand tänkte jag att han har ju lätt en hyra på 15.000 i månaden.

Fast att man har liknande synsätt på pengar om man börjar dejta någon seriöst (det här kom ju upp i ett tidigt stadium) tycker jag är viktigt. Inte att dem tjänar multum, jag letar inte efter en kille som ska försörja mig. Det klarar jag bra själv.
 
Jag hade nog inte reagerat så mycket på det som det faktum att han berättar detta för folk på så tidigt stadium.

Men sen känner jag många som inte är svenskar vars föräldrar pröjsar så jag tycker nog inte att det är en sån jättegrej.

Fast jag tror det är svårt att inte låtsas om det, antingen hade han fått ljuga och sagt att han hyrde det i andra hand (vilket jag ju antog) för i min värld så har man inte råd att äga en sån lägenhet när man är i min ålder. Men på sättet han berättade det så fick jag känslan att han nog fått förvånade reaktioner förut , det var inte som att han skröt med det.
Att man pratar om boende situationen är inte heller direkt superovanlig bland folk i min ålder i Stockholm skulle jag säga. Att fråga/berätta vad man köpt en lägenhet för känns inte som en så konstig fråga. Jag har fått den frågan många ggr.
 
Jo. Sen har ungen stått för kostnaderna, ränta och månadsavgift. Utom det jag satte in kontant. Jag fattade det som än mer bortskämt i det aktuella fallet.

Ungen var mer mot det än jag pga det där med vuxen, men jag ville inget hellre än att få ut hen ur hemmet just då. Typ. :p
Hur det var i det här fallet vet jag inte, kändes inte riktigt okej att fråga mer. Men han sa " jag behöver inte betala något till mina föräldrar" så om det betydde för ränta eller inte vet jag inte. Jag frågade inte direkt om de betalat hela lägenheten kontant :o .
 
@Elektronen Nu skrev jag ju bara vad jag personligen hade reagerat på :). Jag tror vi är i samma ålder, jag bor också i Stockholm och jag reagerar definitivt och utan tvekan om någon frågar vad jag givit för min lägenhet, eller hur jag betalar för den. För mig är det riktigt ofint och ingenting jag vill redogöra för. Jag skulle bli väldigt förvånad om någon jag träffat väldigt lite började redogöra för sådant.

Men så avskyr jag hela den här stockholmsgrejen att prata lägenhetspriser. Är få saker jag tycker är så tråkiga och tacky som det faktiskt. Men det är ju en parentes i sammanhanget.
 
Jag blev så less på Tinder och var inte in där på några dagar men hade tråkigt idag så var in en sväng, och matchade med en riktigt jäkla trevlig människa!

Jag har börjat sålla så jäkla stenhårt nu! Förut kunde jag tänka ”njaae, jooooo” sen svepte höger, men nu åker alla sånna åt vänster. :p Tar så mycket onödig tid, även om vissa är skitroliga att snacka med, men jag tänker fasiken vara kräsen nu! Vill hitta det där ”klicket”, annars så får det vara.
Börjar närma mig året som singel och blir bara mer och mer bekväm med det, så det måste verkligen vara VÄRT det om jag ska anstränga mig till att åka på nån dejt. :p

Hade för övrigt ytterligare ett fint ”deep”samtal med garagekillen här innan helgen, sen har det dock börjat komma en dålig magkänsla i magen, vet inte riktigt varför... Är som sagt expert på att överanalysera saker och sånt, men min magkänsla brukar oftast ha rätt. Kan inte sätta fingret på vad än dock... Vi ska (skulle?) ses på Onsdag men får se hur det blir nu, jag vet inte om det är något fel på riktigt eller om det bara är min gamla ångest som spelar ett spratt. Vi får se, är ju ett tag dit också.
Klickar du mer på utseende eller på hur personen är och interagerar? För mig fungerar det bättre att vara ganska frikostig med svepningar men sedan vara mer kräsen när personen fått en chans att interagera. Men jag går igång mer på kemin än på utseende så det kan ju variera såklart.
 
Klickar du mer på utseende eller på hur personen är och interagerar? För mig fungerar det bättre att vara ganska frikostig med svepningar men sedan vara mer kräsen när personen fått en chans att interagera. Men jag går igång mer på kemin än på utseende så det kan ju variera såklart.

Njae, är nog mer presentationen jag blivit mer kräsen på. Dom utan väljer jag bort helt. Vill att det ska finnas något intressant att finna i den, utseendemässigt ligger jag nog lika som vanligt. Men jag har ingen lust att göra en massa ”nja-drag” sen slösa massa tid på att sitta och prata med nån som inte kom med något intressant från början ens.

Jag kanske hade tänkt annorlunda om jag hade letat mer seriöst, då hade jag nog kanske inte varit lika fyrkantig, men just nu så har jag som sagt blivit väldigt bekväm med att vara ensam och känner mig nöjd med hur livet är, så jag har inte bråttom alls att träffa någon så då kan jag lika gärna vara väldigt fyrkantig istället för att slöprata med halvintressanta personer där jag antagligen inte vill ses tillslut iallafall.
 
Det här med att dejta flera samtidigt är ett intressant ämne.

Jag har absolut inget problem med det i början innan jag fått riktiga känslor för någon. Vill inte stänga av mig helt bara för att jag precis börjat träffa någon. Killen jag träffade i helgen har pratat lite om detta och han är sån som inte är bekväm med att dejta flera samtidigt.

Det ger mig lite dåligt samvete eftersom jag vill fortsätta träffa honom och men även andra, tills dess att jag liksom vet mer vad jag känner.
 
Jag vill träffa en i taget. Dels för att jag inte har tid och dels för att jag är disträ och senil, kan inte hålla reda på vad jag sagt till vem och vem som sagt vad till mig.
Om jag bara ses för att ligga kan jag bolla flera men inte om jag faktiskt dejtar lite mer seriöst.

Sen om han dejtar andra samtidigt stör mig inte alls så länge vi inte kommit överens om annat.

Ser fram emot i morgon när V ska komma, även fast jag antagligen får ägna första timmen åt att sitta i ett hörn av soffan och kolla på när han klappar Ruben 😂
 
Jag vill träffa en i taget. Dels för att jag inte har tid och dels för att jag är disträ och senil, kan inte hålla reda på vad jag sagt till vem och vem som sagt vad till mig.
Om jag bara ses för att ligga kan jag bolla flera men inte om jag faktiskt dejtar lite mer seriöst.

Sen om han dejtar andra samtidigt stör mig inte alls så länge vi inte kommit överens om annat.

Ser fram emot i morgon när V ska komma, även fast jag antagligen får ägna första timmen åt att sitta i ett hörn av soffan och kolla på när han klappar Ruben 😂
Huvudsaken Ruben är nöjd!
Sen är ju frågan om karln får låna matte ett tag, men det kan ju sitta fast rätt rejält det.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Måste ta och skriva av mig lite, samt vädja om råd från kloka bukare. Vet inte var jag ska börja i denna sörja..:P Träffade en trevlig...
2
Svar
28
· Visningar
4 958
Senast: yllva
·
Relationer Jag är en sådan användare som mest smyger runt och läser, men nu är det sen kväll och jag har ingen annan att bolla med så jag väljer...
Svar
13
· Visningar
1 644
Senast: Shoreline
·
Hundhälsa Jag behöver få lite neutrala åsikter om min älskade vovve. Han är en blandras chihuahua/powder puff, med lite inblandning av nåt mer på...
Svar
9
· Visningar
2 871
Senast: Monstermom
·
H
Gravid - 1år Jag är gravid i 15 veckan och är så fruktansvärt velig!!! Jag och den eventuellt blivande pappan har varit tillsammans i drygt 4 år...
2 3
Svar
58
· Visningar
10 024
Senast: escodobe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundrädda
  • Uppdateringstråd 29
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp