Dejtingtråden 23

Status
Stängd för vidare inlägg.
Två dagar på hp då.. Jag har fått massor med mail, men hälften har inte läst min press då de vill skaffa barn och familj, jag har uttryckligen skrivit att jag har noll intresse i det och sen har vi alla som bor i en annan landsände än mig... En kör exakt samma raggningsreplik som när jag var där för typ 4-5 år sedan :laugh: verkar inte gå så bra för honom och kanske dags att byta taktik :angel::banghead:

Känner mig inte så sugen på någon även om flera är trevliga. Men däremot har det fått mig att fundera på hur jag vill ha en relation och en kille och faktum är att jag dejtade en sån för flera år sedan (hp-dejt) och jag letar liksom efter en sån relation och kom på att jag kanske borde leta upp honom och ge oss ett nytt försök om han är singel.. det rann ut i sanden från min sida pga vi reste mycket på varsitt håll då och jag var inte riktigt i ett sånt läge i livet att jag orkade hålla i det då (gick lite senare in i väggen och hamnade i en djup depression)..

Jag har hittat honom på Facebook (stalkervarning :angel:) men vad fasiken skriver man? Vet ju inte ens om han kommer ihåg mig.
Äsch slipper komma på vad jag ska skriva, visade sig att han har sambo numera.
 
Men jises christ... killen på Badoo visade sig vara liiiiite *host* för på gällande sex för att det skulle kännas bekvämt. Nej tack. Imorgon ska jag skriva och fråga S om han vill ses, som fwbs eller kompisar det kvittar, behöver känna att det finns vettiga killar iaf.

På hp verkar de också ha fått vårkänslor, flera såna mail där nu...
 
Det var precis som vanligt med V igår, vi pratade inte mer om det och ingen verkade ha behov av att ta upp det heller.
Han är väldigt fascinerad av mitt hår, det var soligt när han kom så för första gången såg han hur det egentligen ser ut 😁
Får se om vi hinner ses något mer denna vecka, jag jobbar mycket, ska iväg och träna och han hade lite annat också.
 
@strawberrysylt Hoppas du får ett bra svar från S! :)

Jo, min dejt med Rödskägg gick bra! Jag var ju lite nervös innan och min känsla när han kom och inte var riktigt så snygg som jag föreställt mig från bilderna var enbart lättnad, så fånig är man! Men han var söt ändå. Inte behövde jag vara så orolig över min dåliga engelska heller för han babblade så mycket själv. Lite osynk där. När jag blir lite trött av snacktempot blir det att jag saktar ner själv, lämnar lite tystnad, men det ger ju bara mer utrymme för den andra att prata på. Men han var förmodligen lite nervös också.
Vi var inte på puben så länge. Snackade om våra bästa karaokelåtar och han föreslog att vi gick hem till honom och sjöng lite, och jag kände att det blir nog bra att sjunga och hångla i stället för att bara prata. Och vi hann faktiskt sjunga några låtar innan vi hamnade i säng. Ganska bra sex och efteråt kändes det lugnare och bättre att snacka. Han följde mig till bussen och vi utbytte facebookkontakt och pussades hejdå.

Och sen åkte jag hem och kände mig mest energidränerad och opepp och less. Vet inte riktigt varför. Jag gillade killen, inte som potential för nåt seriöst, men jag ville ligga med honom, och det var kul att sjunga ihop, ändå kände jag mig lite avstängd på nåt sätt. Kanske är det inte lika kul att dejta/ligga längre, jag har kanske inte samma behållning av det som jag hade när det var mer nytt och spännande med nätdejtandet. Jag har trots allt kört rätt hårt senaste året, många jag snackar med undrar hur jag orkar. Eller så handlar det om att jag överlag nu haft en rätt stressig period. Känt mig i fas igen senaste veckan och väldigt pepp, men energidepån kanske är lägre än jag tror och inte fixar så mycket anspänning.
Nog läge att ta det lite lugnt oavsett vad det handlar om.

Men ikväll är det alltså tänkt att träffa den andra killen, får dock se om det blir av, han hade dubbelbokat sig en aning men skulle försöka få till det säger han. Sen kanske jag ska ta en paus. Blir ju automatiskt så i och med barnveckorna, men jag kanske skulle låta bli apparna ett tag också.
 
@enough Jag tycker det är bra att du reflekterar över dina dejting-vanor! Det låter inte som om du hänger med riktigt själv nej, men bra gjort att du inser det själv! För min del brukar det vara kompisar/mamma som blir oroliga innan jag inser själv att jag är på fel väg... Jag tycker att det låter som om en paus vore bra, så du stannar upp och kommer ikapp dig själv!

Jag minns att vi låg ju lite i synk där ett tag förra året och sen dess har du hunnit dejta/sexa mycket mer än mig (absolut inget fel i det om man mår bra av det!) och jag tycker ändå jag hunnit dejta en del...

S skrev att han träffat en tjej! Jätteroligt tycker jag. De är ju fortfarande på ett vld tidigt stadium förstås, men han hade tvekat lite att berätta det för mig iom att vi pratat om fwbs, han är lite sån, blir helt tyst och avvaktande istället för att köra med raka rör. Han tror jag är skör... Men jag skrev de va helt lugnt och att jag gärna ses som vänner, föreslog middag ute 30/3, hoppas på det.
 
Jag har en dejt inbokad på fredag med en från hp, vi kan kalla honom kemisten. Vi skrev ett tag på hp tidigare i år, sen försvann han (och jag) men när vi båda återkom så tog vi upp tråden. Jag vet inte riktigt vad jag har för förväntningar.

Sen ska jag träffa han som jag har träffat ett antal gånger redan, men som jag nog bara vill vara kompis med. (jag kommer inte ihåg vad jag kallade honom :p ) Han är så himla lättsam och trevlig, vi ska nog ut i skogen med varsin termos. Men jag har svårt att se att jag skulle bli kär eller så.

Jag var på konferens förra veckan och träffade en skittrevlig man. Rätt ålder och singel också. En del gemensamma intressen, inte helt fel del av Sverige. Vi umgicks ganska mycket på konferensen och har nu kontakt på diverse sociala medier, på hans initiativ, om än inte särskilt tät kontakt. Vi får se om det blir något mer där.
 
Oj vad jag har hånglat! Och skedat, och och och :D

Han var intresserad!
Men såklart nyseparerad typ, varit gift i sisådär 7 år (och då är han ändå 7 år yngre, haha) men men!

Vi kan kalla honom öh, krullet!
Han ville ses ikväll, men jag är för trött efter extrajobb plus att jag åt massa icke laktosfri glass tidigare... 🤣

Föreslog imorgon så vi får se, han skulle eventuellt jobba på kvällen.
 
@enough Jag tycker det är bra att du reflekterar över dina dejting-vanor! Det låter inte som om du hänger med riktigt själv nej, men bra gjort att du inser det själv! För min del brukar det vara kompisar/mamma som blir oroliga innan jag inser själv att jag är på fel väg... Jag tycker att det låter som om en paus vore bra, så du stannar upp och kommer ikapp dig själv!

Jag minns att vi låg ju lite i synk där ett tag förra året och sen dess har du hunnit dejta/sexa mycket mer än mig (absolut inget fel i det om man mår bra av det!) och jag tycker ändå jag hunnit dejta en del...

S skrev att han träffat en tjej! Jätteroligt tycker jag. De är ju fortfarande på ett vld tidigt stadium förstås, men han hade tvekat lite att berätta det för mig iom att vi pratat om fwbs, han är lite sån, blir helt tyst och avvaktande istället för att köra med raka rör. Han tror jag är skör... Men jag skrev de va helt lugnt och att jag gärna ses som vänner, föreslog middag ute 30/3, hoppas på det.
Tack för ditt svar! Jo det blir tydligt både genom att se både mina egna och dina tankar att det nog är läge att lugna mig lite. En "vit månad" från dejtappsanvändande och skrivande/träffar med nya personer ska jag nog sikta in mig på.

Men så blev det en dejt ikväll i alla fall, och känslan efter den helt annorlunda än igår. Inte så flirtigt men våra personligheter synkade så bra, och vi hade massor att prata om. Jag vill träffa honom igen och har känslan av att det är ömsesidigt men att det kanske inte måste gå så fort fram.

Så när man nu är mästare på att försöka analysera sig själv, är det kanske inte dejtandet i sig som är så påfrestande utan det att jag ligger med typ varannan jag dejtar utan att ha hunnit fundera över om jag ens gillar dom först... Har väl tänkt att jag har mycket att ta igen av den varan men just nu har jag nog fått så det räcker och tycker uppenbarligen inte att det är så kul.
 
S skrev att han träffat en tjej! Jätteroligt tycker jag. De är ju fortfarande på ett vld tidigt stadium förstås, men han hade tvekat lite att berätta det för mig iom att vi pratat om fwbs, han är lite sån, blir helt tyst och avvaktande istället för att köra med raka rör. Han tror jag är skör... Men jag skrev de va helt lugnt och att jag gärna ses som vänner, föreslog middag ute 30/3, hoppas på det.
Och vad skönt att det känns lugnt för dig att han träffat nån!
 
Tack för ditt svar! Jo det blir tydligt både genom att se både mina egna och dina tankar att det nog är läge att lugna mig lite. En "vit månad" från dejtappsanvändande och skrivande/träffar med nya personer ska jag nog sikta in mig på.

Men så blev det en dejt ikväll i alla fall, och känslan efter den helt annorlunda än igår. Inte så flirtigt men våra personligheter synkade så bra, och vi hade massor att prata om. Jag vill träffa honom igen och har känslan av att det är ömsesidigt men att det kanske inte måste gå så fort fram.

Så när man nu är mästare på att försöka analysera sig själv, är det kanske inte dejtandet i sig som är så påfrestande utan det att jag ligger med typ varannan jag dejtar utan att ha hunnit fundera över om jag ens gillar dom först... Har väl tänkt att jag har mycket att ta igen av den varan men just nu har jag nog fått så det räcker och tycker uppenbarligen inte att det är så kul.
Det kunde ha varit jag.
 
Tack för ditt svar! Jo det blir tydligt både genom att se både mina egna och dina tankar att det nog är läge att lugna mig lite. En "vit månad" från dejtappsanvändande och skrivande/träffar med nya personer ska jag nog sikta in mig på.

Men så blev det en dejt ikväll i alla fall, och känslan efter den helt annorlunda än igår. Inte så flirtigt men våra personligheter synkade så bra, och vi hade massor att prata om. Jag vill träffa honom igen och har känslan av att det är ömsesidigt men att det kanske inte måste gå så fort fram.

Så när man nu är mästare på att försöka analysera sig själv, är det kanske inte dejtandet i sig som är så påfrestande utan det att jag ligger med typ varannan jag dejtar utan att ha hunnit fundera över om jag ens gillar dom först... Har väl tänkt att jag har mycket att ta igen av den varan men just nu har jag nog fått så det räcker och tycker uppenbarligen inte att det är så kul.
Och vad skönt att det känns lugnt för dig att han träffat nån!

:heart En vit månad tycker jag låter jättebra. Och att dejten igår kändes bra och att du känner att det inte måste gå så fort fram! Hold on to that! Och det här med att "ha mycket att igen", känner du att det varit liksom gör din egen skull eller att du jämfört dig med andra? För jag tror att gemene man inte haft så många sexpartners egentligen...

Ja, det känns verkligen helt lugnt med S och tjejen. Iallafall i teorin, vi har ju inte setts på länge, men tror det är lugnt :p.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Måste ta och skriva av mig lite, samt vädja om råd från kloka bukare. Vet inte var jag ska börja i denna sörja..:P Träffade en trevlig...
2
Svar
28
· Visningar
5 013
Senast: yllva
·
Relationer Jag är en sådan användare som mest smyger runt och läser, men nu är det sen kväll och jag har ingen annan att bolla med så jag väljer...
Svar
13
· Visningar
1 648
Senast: Shoreline
·
Hundhälsa Jag behöver få lite neutrala åsikter om min älskade vovve. Han är en blandras chihuahua/powder puff, med lite inblandning av nåt mer på...
Svar
9
· Visningar
2 888
Senast: Monstermom
·
H
Gravid - 1år Jag är gravid i 15 veckan och är så fruktansvärt velig!!! Jag och den eventuellt blivande pappan har varit tillsammans i drygt 4 år...
2 3
Svar
58
· Visningar
10 093
Senast: escodobe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp