Dejtingtråden 23

Status
Stängd för vidare inlägg.
Långt, djupt samtal med L igår, slutade med att vi fortsätter som vänner och inget annat. Så mycket man kan lära om sig själv, om man har någon som "tvingar" en att tänka. Få tankar som bara farit runt i skallen att kristalliseras och gå att ta på. Mycket att fundera på, som behöver ältas mer, men delvis kan jag nog ha mig själv att skylla, rädsla att åter bli en trygg hamn att gömma sig i när det blåser hårt, men som lämnas när det mojnat.
 
Jag hängde med hjärtakillen igår till idag kväll. Det var supermysigt! Han är verkligen för bra för att vara sann och han skämmer bort mig med bekräftelse och jag har själv släppt på hämningarna och bekräftar tillbaka massor :p. Vi har pratat om det och sagt att självklart säger vi inget som vi verkligen inte menar. Och skriver den ena något fint måste den andra inte känna press på att besvara det. Vi hade ett riktigt bra samtal om det!

En annan grej var att för vecka sen bjöd jag honom på min födelsedagsfest nästa helg. Det blev en lång komplicerad diskussion om det var bra ide eller inte. Jag är väldigt lättsam och bjöd honom bara för att det skulle vara kul att festa med honom och mina fester är asroliga. Han tog det som att det va typ nästa steg i relationen osv. Vi pratade om det igen igår och då sa han att han ångrade att han gjorde det så komplicerat och att han bara borde svarat "Vad roligt, gärna!". Så nu kommer han på festen :). Jag varnade dock att jag kommer bli full och sen vara extremt bakis dagen efter. Det tyckte han lät ok :laugh:.
 
Jag var och tränade idag, gick så jävla dåligt och jag ägnade en timme åt att gråta av besvikelse.
Kände mig lagom glad när V kom. Men han är så sjukt easy going! Vi pratade om det, varför jag blev ledsen och besviken och även om han inte är ett dugg intresserad av ridsport så lyssnade han, muntrade upp mig och hade inga problem med att jag var som en sur och tvär unge.

Min stackars katt blev livrädd när han kom 😂
Han ser lite läskig ut så jag förstår henne, jag ville själv stänga dörren första gången han kom hit 😂
Men hon mjuknade och var jättesocial och gosig med honom efter att ha tryckt under soffan två timmar.
 
Jag var och tränade idag, gick så jävla dåligt och jag ägnade en timme åt att gråta av besvikelse.
Kände mig lagom glad när V kom. Men han är så sjukt easy going! Vi pratade om det, varför jag blev ledsen och besviken och även om han inte är ett dugg intresserad av ridsport så lyssnade han, muntrade upp mig och hade inga problem med att jag var som en sur och tvär unge.

Min stackars katt blev livrädd när han kom 😂
Han ser lite läskig ut så jag förstår henne, jag ville själv stänga dörren första gången han kom hit 😂
Men hon mjuknade och var jättesocial och gosig med honom efter att ha tryckt under soffan två timmar.
Hade inte koll på att du har katt
Vad säger Ruben om det?
 
Jag var och tränade idag, gick så jävla dåligt och jag ägnade en timme åt att gråta av besvikelse.
Kände mig lagom glad när V kom. Men han är så sjukt easy going! Vi pratade om det, varför jag blev ledsen och besviken och även om han inte är ett dugg intresserad av ridsport så lyssnade han, muntrade upp mig och hade inga problem med att jag var som en sur och tvär unge.

Min stackars katt blev livrädd när han kom 😂
Han ser lite läskig ut så jag förstår henne, jag ville själv stänga dörren första gången han kom hit 😂
Men hon mjuknade och var jättesocial och gosig med honom efter att ha tryckt under soffan två timmar.

Nu blir jag nyfiken! Du har alltså skaffat katt? Och på vilket sätt ser han läskig ut på? 🤣😂
 
Aha... spännande..
Jag tänkte att Ruben var the man of the house och inte skulle gilla att bli kattägd..
Men han kanske inte bryr sig...

Han bryr sig inte om så mycket 😁
Han verkar rätt nöjd med att kunna sno hennes mat och "råka" tackla henne lite ibland 😂
Hon har aldrig träffat hundar innan och verkar mest se honom som en annan katt, vill tvätta honom, stryker sig mot honom och tassar efter 😁
 
han har bara fått tillåtelse att träffa mig en gång om året. Hur sjukt är inte det? Jag vet att det låter jättekonstigt men det finns kulturella/traditionella anledningar som är viktiga för hans familj, men inte för honom. Jag vet att han gör sitt bästa för att stå upp och slå sig fri så jag kan inte göra något annat än att stötta, hoppas och vänta..
Kanske har jag missat något när jag läst men jag kan inte låta bli att känna att det låter märkligt, och känns som en potentiell uppförsbacke även i en gemensam framtid.
Jag kände bara fuck it så nu har jag beställt flygbiljetter till usa.
Men... har hans familj förbjudit honom att resa till dig mer än en gång om året, eller att träffa dig mer än en gång om året? Jag menar inte att måla fan på väggen, men i det senare fallet skulle det ju kunna bli en del... friktion om du självsvåldigt dyker upp där menar jag. :crazy:
 
Kanske har jag missat något när jag läst men jag kan inte låta bli att känna att det låter märkligt, och känns som en potentiell uppförsbacke även i en gemensam framtid.

Men... har hans familj förbjudit honom att resa till dig mer än en gång om året, eller att träffa dig mer än en gång om året? Jag menar inte att måla fan på väggen, men i det senare fallet skulle det ju kunna bli en del... friktion om du självsvåldigt dyker upp där menar jag. :crazy:

Först lät det som att han bara får träffa mig en gång om året men sen gick de med på att jag får komma dit i sommar, eftersom de vill träffa mig. Så som läget är nu är de helt okej med det och har planerar att vi ska gå ut och äta allihopa när jag väl är där. Så förhoppningsvis slutar det i något positivt, eller iallafall inte negativt.

Och ja, det är konstigt och lägger ju definitivt hinder för framtiden. Men för att inte säga för mycket kan jag väl säga att hans föräldrar kommer från en kultur där det vanligtvis är föräldrarna som väljer ut vem barnen ska gifta sig med. Förhoppningsvis kan de komma på andra tankar, för hans skull.
 
Först lät det som att han bara får träffa mig en gång om året men sen gick de med på att jag får komma dit i sommar, eftersom de vill träffa mig. Så som läget är nu är de helt okej med det och har planerar att vi ska gå ut och äta allihopa när jag väl är där. Så förhoppningsvis slutar det i något positivt, eller iallafall inte negativt.

Och ja, det är konstigt och lägger ju definitivt hinder för framtiden. Men för att inte säga för mycket kan jag väl säga att hans föräldrar kommer från en kultur där det vanligtvis är föräldrarna som väljer ut vem barnen ska gifta sig med. Förhoppningsvis kan de komma på andra tankar, för hans skull.

Härligt att höra att det går framåt! I min väns fall så tror jag det mest handlade om en rätt tråkig familjesituation med någon typ av beroende som gjorde att partnern till viss del försörjde sina föräldrar/familjen. Jag vet att de åtm umgås med en del av släkten numera så det verkar ha löst sig bra för dem.
 
Först lät det som att han bara får träffa mig en gång om året men sen gick de med på att jag får komma dit i sommar, eftersom de vill träffa mig. Så som läget är nu är de helt okej med det och har planerar att vi ska gå ut och äta allihopa när jag väl är där. Så förhoppningsvis slutar det i något positivt, eller iallafall inte negativt.

Och ja, det är konstigt och lägger ju definitivt hinder för framtiden. Men för att inte säga för mycket kan jag väl säga att hans föräldrar kommer från en kultur där det vanligtvis är föräldrarna som väljer ut vem barnen ska gifta sig med. Förhoppningsvis kan de komma på andra tankar, för hans skull.

Helt oavsett vilken kultur hans föräldrar kommer från, så är väl han är vuxen och har en egen vilja?
 
Jag tyckte att dagens dejt gick jättebra men jag var tvungen att ta ett telefonsamtal efter någon timme och efter det verkade han få lite bråttom iväg. Han sa att han gärna ville ses igen men jag vet inte om han bara var artig?

Idag är det också ett helt år sedan jag och Köpenhamn fick kontakt på tinder. Galet så fort tiden går!
 
Jobbar med kollegan och kände att jag måste nog ändå ta upp det där med att träffa andra med V.
Annars vet jag hur detta kommer sluta och jag vill inte trassla in mig i något.

Tyckte det blev lite stelt men alltid svårt att veta i text. Han träffar iaf inte andra och vill inte göra det.
Vi ska ses i morgon så jag hoppas att allt är som vanligt då.
 
Jobbar med kollegan och kände att jag måste nog ändå ta upp det där med att träffa andra med V.
Annars vet jag hur detta kommer sluta och jag vill inte trassla in mig i något.

Tyckte det blev lite stelt men alltid svårt att veta i text. Han träffar iaf inte andra och vill inte göra det.
Vi ska ses i morgon så jag hoppas att allt är som vanligt då.
Håller tummarna!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Måste ta och skriva av mig lite, samt vädja om råd från kloka bukare. Vet inte var jag ska börja i denna sörja..:P Träffade en trevlig...
2
Svar
28
· Visningar
4 958
Senast: yllva
·
Relationer Jag är en sådan användare som mest smyger runt och läser, men nu är det sen kväll och jag har ingen annan att bolla med så jag väljer...
Svar
13
· Visningar
1 644
Senast: Shoreline
·
Hundhälsa Jag behöver få lite neutrala åsikter om min älskade vovve. Han är en blandras chihuahua/powder puff, med lite inblandning av nåt mer på...
Svar
9
· Visningar
2 871
Senast: Monstermom
·
H
Gravid - 1år Jag är gravid i 15 veckan och är så fruktansvärt velig!!! Jag och den eventuellt blivande pappan har varit tillsammans i drygt 4 år...
2 3
Svar
58
· Visningar
10 024
Senast: escodobe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp