Dejtingtråden 23

Status
Stängd för vidare inlägg.
Helt oavsett vilken kultur hans föräldrar kommer från, så är väl han är vuxen och har en egen vilja?
Det är klart, men så lätt är det inte. Han följer ju sin egen vilja genom att vara med mig och pratar om att han är öppen för att flytta hit när han är klar med sina studier, och jag har full förståelse för att det är svårt att bryta sig loss. Han har ju hela sitt liv där och hela sin familj.

Och det är väl därför han dejtar @Mumfie ?
Så jäkla lätt är det inte att bryta med allt man är uppväxt med. Och han kanske önskar ha en relation med familjen även framöver?
Precis så. Jag förstår verkligen att det är svårt och vill inte pressa alls, samtidigt som jag måste se efter mig själv och mina känslor. Om det inte fanns något hopp skulle jag ju tvingas bryta, men än har ingen av oss gett upp.
 
Blä, behövde meddela Borås att han glömt en sak här och då svarade han minsann med detsamma. Dumt, idiotiskt försökte jag ringa honom men han trycker upptaget, meddelar att han är på skolan (kl. 18.30) men att han ringer senare. Han kommer inte ringa och nu känner jag mig så jävla dum.

Jag hade ju släppt det och nu känns det som jag sitter på nålar igen och både vill att han ringer och inte alls, för vi har inget att säga varandra som han beter sig. Och jag hade kunnat kasta den dumma grejen men tänkte att åtminstone en av oss kan bete sig vuxet.
 
Blä, behövde meddela Borås att han glömt en sak här och då svarade han minsann med detsamma. Dumt, idiotiskt försökte jag ringa honom men han trycker upptaget, meddelar att han är på skolan (kl. 18.30) men att han ringer senare. Han kommer inte ringa och nu känner jag mig så jävla dum.

Jag hade ju släppt det och nu känns det som jag sitter på nålar igen och både vill att han ringer och inte alls, för vi har inget att säga varandra som han beter sig. Och jag hade kunnat kasta den dumma grejen men tänkte att åtminstone en av oss kan bete sig vuxet.

Kan du inte skicka den?
Eller åka förbi och bara lämna den om det inte är så långt?
 
Blä, behövde meddela Borås att han glömt en sak här och då svarade han minsann med detsamma. Dumt, idiotiskt försökte jag ringa honom men han trycker upptaget, meddelar att han är på skolan (kl. 18.30) men att han ringer senare. Han kommer inte ringa och nu känner jag mig så jävla dum.

Jag hade ju släppt det och nu känns det som jag sitter på nålar igen och både vill att han ringer och inte alls, för vi har inget att säga varandra som han beter sig. Och jag hade kunnat kasta den dumma grejen men tänkte att åtminstone en av oss kan bete sig vuxet.
Går det inte att skicka grejen? I så fall hade jag gjort det och sedan blockat honom.
 
Kan du inte skicka den?
Eller åka förbi och bara lämna den om det inte är så långt?
Går det inte att skicka grejen? I så fall hade jag gjort det och sedan blockat honom.
Han behövde inte ha den så jag kan kasta. Stör mig bara på att jag blev "indragen" igen och har i bakhuvudet att han sagt att han ska ringa fast han inte kommer göra det.
 
Nu blir det dejt två dagar i rad som det ser ut! :)

Nr1 är en gitarrkille med fint rött skägg (som jag visst tenderar vara lite svag för). Vi har inte skrivits så mycket egentligen, så jag har inget jättegrepp om hans personlighet, men vi har musikintresse och musiksmak gemensamt. Jag är dock skraj för att jag ska bli alldeles för nervös och stel eftersom han är väldigt söt och en hel del yngre än mig, och dessutom engelsktalande, vilket jag kan vara lite obekväm med ibland.

Nr2 är en konstnärlig och spännande typ, rätt lik mig tror jag, och en sån där som jag känner från första meddelandet att här finns nog nåt, vi måste ses, och sen ökar nyfikenheten ju mer vi skriver. Fast nu vågar vi visst inte skriva så mycket för att vi vill fortsätta verka coola till vi ses i övermorgon (tror jag). :p
 
Jag är fascinerad över min hatkärlek till min kollega.
Mansgrisigheten och sexistiska skämt som gör mig galen inombords samtidigt som han vet precis vad han ska säga och göra för att jag ska skratta så jag håller på att kväva mig själv 😅
Han är en jävel på att krypa innanför min reserverade mur mot andra människor.

Men nu dröjer det tills vi jobbar igen och jag kan fokusera på V som inte skapar kaos i min hjärna, bara bra känslor!
 
Två dagar på hp då.. Jag har fått massor med mail, men hälften har inte läst min press då de vill skaffa barn och familj, jag har uttryckligen skrivit att jag har noll intresse i det och sen har vi alla som bor i en annan landsände än mig... En kör exakt samma raggningsreplik som när jag var där för typ 4-5 år sedan :laugh: verkar inte gå så bra för honom och kanske dags att byta taktik :angel::banghead:

Känner mig inte så sugen på någon även om flera är trevliga. Men däremot har det fått mig att fundera på hur jag vill ha en relation och en kille och faktum är att jag dejtade en sån för flera år sedan (hp-dejt) och jag letar liksom efter en sån relation och kom på att jag kanske borde leta upp honom och ge oss ett nytt försök om han är singel.. det rann ut i sanden från min sida pga vi reste mycket på varsitt håll då och jag var inte riktigt i ett sånt läge i livet att jag orkade hålla i det då (gick lite senare in i väggen och hamnade i en djup depression)..

Jag har hittat honom på Facebook (stalkervarning :angel:) men vad fasiken skriver man? Vet ju inte ens om han kommer ihåg mig.
 
Blocka honom! Så KAN han inte ringa och det är du som har beslutat det.
Gjorde det, eller trodde att jag gjort det. Hittade en blocka funktion på truecaller men tydligen inte så fick detta imorse:
Klart jag vill ha mer kontakt med dig gumman! Glömde ringa dig och jag ber om ursäkt för det. Det finns många som jag gärna bryter med men inte dig. 😘

Och en halvtimme senare:

Så hör hemskt gärna av dig.

Men då så, då är det ju frid och fröjd. :cautious:

Funderade på att svara men struntar i det. Känns som något han säger för att inte vara the bad guy och allt bara ska rinna ut i sanden smärtfritt istället. Jag kan ge honom (och mig) det.
 
Gjorde det, eller trodde att jag gjort det. Hittade en blocka funktion på truecaller men tydligen inte så fick detta imorse:
Klart jag vill ha mer kontakt med dig gumman! Glömde ringa dig och jag ber om ursäkt för det. Det finns många som jag gärna bryter med men inte dig. 😘

Och en halvtimme senare:

Så hör hemskt gärna av dig.

Men då så, då är det ju frid och fröjd. :cautious:

Funderade på att svara men struntar i det. Känns som något han säger för att inte vara the bad guy och allt bara ska rinna ut i sanden smärtfritt istället. Jag kan ge honom (och mig) det.

Fy - jag hade blivit galen av att bli kallad för gumman på det viset
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Måste ta och skriva av mig lite, samt vädja om råd från kloka bukare. Vet inte var jag ska börja i denna sörja..:P Träffade en trevlig...
2
Svar
28
· Visningar
4 992
Senast: yllva
·
Relationer Jag är en sådan användare som mest smyger runt och läser, men nu är det sen kväll och jag har ingen annan att bolla med så jag väljer...
Svar
13
· Visningar
1 648
Senast: Shoreline
·
Hundhälsa Jag behöver få lite neutrala åsikter om min älskade vovve. Han är en blandras chihuahua/powder puff, med lite inblandning av nåt mer på...
Svar
9
· Visningar
2 888
Senast: Monstermom
·
H
Gravid - 1år Jag är gravid i 15 veckan och är så fruktansvärt velig!!! Jag och den eventuellt blivande pappan har varit tillsammans i drygt 4 år...
2 3
Svar
58
· Visningar
10 059
Senast: escodobe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Resultat på HD-röntgen
  • Lösa hundar

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp